Szabó Attila és Trescsik Ákos 2018-ban, murván már bebizonyította, hogy nagyon eredményesen tud együtt dolgozni a gyorsaságikon, és a Székesfehérvár Rallye-n, a szilárd burkolaton is megtették ugyanezt. Serlegeket szereztek, megnyerték a Lada kupát, pedig Atsi régen ült már versenyautó volánjánál. Ennek ellenére csak két időbüntetés miatt csúsztak le az összetett bronzéreméről, de a nyolcadik helyért sem kellett szégyenkezniük a kemény, Rallye2-es mezőnyben. Szabó Attilával beszélgettünk.


Idén még nem versenyeztetek. Mi terveztek 2019-re és mit vártatok a Székesfehérvár Rallye-tól?

Jó kérdés, hogy mi lesz idén, mert mindig a büdzsénk határozza meg, hogy mit engedhetünk meg magunknak. Mi mindig teljes bajnokságot szeretnénk menni, aztán a munkánk, a szabadságunk és a zsebpénzünk megmondja, hogy mit csinálhatunk. Az Eger és a Miskolc Rallye-ra ki volt adva bérbe az autónk, ezért sem tudtunk vele menni. A Szombathely Rallye elmaradt, ott szerettem volna nagyon rajthoz állni, mert imádom. Azt a futamot pótoltuk be Székesfehérváron. Jártunk már korábban is ezen a versenyen, de kiestünk, ezért úgy gondoltam, hogy próbáljuk meg idén is, hátha most több szerencsénk lesz.

Hogy érzed? Szerencsétek volt?

Alapvetően igen, mert célba értünk, és elég szép helyezéseket szereztünk, eseménymentesen teljesítettük a hat gyorsasági szakaszt. Kizárólag célba akartunk érni, csatázni nem kívántunk senkivel, csak egy jót szerettünk volna autózni. Keresztesi Peti, az állandó navigátorom családi okok miatt sajnos nem ért rá, így Trescsik Ákos olvasta az itinerem. Mentünk már együtt murván, tavaly az Iseum Rallye-n nagyon sikeres volt az együttműködésünk, ezért kértem meg ismét Ákost, hogy segítsen Peti helyettesítésében. Szerencsére ő ráért. Most sem csalódtunk egymásban, mert megnyertük a Lada kupát, pedig rettentően kemény volt a mezőny. Ráadásként a P12-ben is begyűjtöttük az ezüstérmet. Egy szakasz kivételével mindet megnyertük a Lada kupában, amit lehetett azt kihoztunk a hétvégéből. Régen ültem már a versenyautóban, de olyan ez, mint a biciklizés. Ha egyszer megtanultad, akkor nem lehet elfelejteni. 🙂 Ha nem kapunk 15 másodperc büntetést, akkor az abszolút harmadik hely is meglehetett volna. A pályabejáráson spórolni akartam egy kis munkát, de a tavalyi itinerünket szinte teljes egészében át kellett dolgoznunk, újat írtunk. Ezzel végül semmit sem spóroltunk, inkább csak hátráltatott minket az elképzelés. Gumit nem vásároltunk, tavalyról megmaradt, használt abroncsokkal mentünk. Újakkal biztos gyorsabbak lehettünk volna.

Az első körben, Oroszlányon túlmelegítettem a féket, ez pedig rányomta a bélyegét a harmadik szakaszra, óvatosabbnak kellett lennünk. A szervizben kicserélték a PSZA-s fiúk a fékfolyadékot, ezzel megoldódott a fékprobléma. Ugyanekkor volt még egy lassú defektünk, bal hátul, Guttamásit már így teljesítettük. Nem értettem, hogy miért húz egy kicsit balra az autó, de a fékkel való küzdelem miatt nem tulajdonítottam neki különösebb jelentőséget. Ezen kívül semmi gond nem volt a Ladánkkal, a motorunk, a Kasza Motorsportnak köszönhetően szuper volt, hibátlanul teljesítette a kocsi, a versenytávot. A második kört biztonsági tempóban abszolváltuk, de tudtunk javítani a reggeli eredményeinken. Utólag sajnáltuk, hogy elúszott az összetett értékelésben a bronzérem, ám nem bánkódunk miatta egyáltalán.

Veszprém Rallye, Baranya Kupa, Salgó Rallye, Mecsek Rallye. Ott van valamelyik a célkeresztben?

Mivel jól szerepeltünk Székesfehérváron, kialakult egy kisebb eredménykényszer. Az jár a fejemben, hogy ha már így alakult, akkor legyünk értékelve az év végén. Még kettőt mennünk kellene, hogy a bajnokság lezárása után értékeljenek minket. Veszprémet biztosan kihagyjuk. Nem terveztük az év elején a Veszprém Rallye-t, és a szabadságomat gyakorlatilag nem tudom megoldani a július eleji időpontban. Plusz az utolsó percben már csak aranyáron tudok repülőjegyet vásárolni. A távolság és az utazás miatt, az elmaradó, vagy változó időpontú versenyek duplán, vagy triplán sújtanak engem. Egyelőre most nem mondok konkrétumot, inkább csak úgy fogalmazok, hogy a Baranya Kupán szeretnénk részt venni, a többit pedig később meglátjuk.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük a segítséget!

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!