Több olyan meglepetést is hozott a Rallye2 Bajnokság székesfehérvári futama, amire senki sem számított, de akadt köztük olyan is, amit már év eleje óta vártunk. Az utóbbiak közé sorolnánk Neukirchner András és Pardi Kata abszolút győzelmét, de a megmérettetés legváratlanabb eseménye az mindenképpen Zagyva Lajos második szakaszon elszenvedett borulása volt.


62 versenyzőpáros adta le nevezését a Székesfehérvár Rallye-ra, ahol viszonylag kevés, mindössze 68 gyorsasági kilométer várt a mezőnyre. Nem igazán volt lehetőség és idő a taktikázásra, gyakorlatilag sprintversenyként kellett kezelni idén a Székesfehérvár Rallye-t, a rajttól kezdve nyomni kellett vadul a gázt. A verseny az elmúlt évek tendenciájához mérten teljesen normális módon kezdődött, mert, ahogy azt várni lehetett Zagyva Lajos állt egyből az élre, megnyerte a nyitó szakaszt. De a második, oroszlányi gyorsaságira egy elektromos probléma miatt már 5 perces késéssel érkezett meg, 50 másodperc büntetést kapott emiatt. Ezek után az egyik nagy féktávot elvétette és takarosan leamortizálta a motorteret, miközben tetőre borult. Sikerült alaposan körbe törni az addig patika állapotú Citroen C2R2Max-ot. Az elmúlt két év favoritja ezzel a váratlan fordulattal kiszállt a csatából és nyílttá vált a székesfehérvári futamgyőzelem, amiért Zsebe Gáborék jelentkeztek be elsőként. Meg is lehetett volna nekik az aranyérem, ha a Skoda Feliciájuk motorja nem kezd el vacakolni már a második kör legelején. A második gyorsasági elkezdte alaposan rostálni a mezőnyt, hiszen Zagyva mellett Deli Lászlóék, Ifj. Bartha Aurélék, Tordai Gáborék is beestek az árokba, de a legnagyobbat kétségtelenül Nagy Péter és Gonda Dániel perecelte, akik gyakorlatilag pick-up-ot faragtak a Peugeot 306-osukból, néhány pillanat leforgása alatt. A Rallye2 Bajnokság rajt előtti éllovasai, Lendvai Istvánék az első körben a kuplunggal küzdöttek, de a sok munkája miatt a pilóta rendkívül fáradtan versenyzett egész hétvégén. Ugyanekkor Fábián Dánielék Ladájában a motor nem akarta az igazságot, és a leömlő is eltört. A testvérének, Donátnak az autójában a töltés szállt el, egy etapon pedig az akkumulátor lemerülése adta meg a Fábián-Bencsik duónak a kegyelemdöfést. Godó Tamásék Ladájában már Oroszlányon kikönyökölt a hajtókar. A Miskolc Rallye abszolút győztesei, Géringer Zoltánék beleadtak apait-anyait, hogy tartsák a lépést az élmezőnnyel, de ez nem mindig sikerült nekik a száraz aszfalton, a nagy sietségben még a lökhárítójukat is elhagyták valahol. Tim Gáborékat a verseny előtt érte egy kellemetlen meglepetés, mert az Opel Adam R2-jükbe mégsem került be a várva várt új motor, így a képzeletbeli kalapból, képzeletbeli nyúlként egy kézzel fogható Ford Fiesta R2T-t rántott elő nekik a csapat, amivel hamar összebarátkoztak, még két power stage pontot is sikerült begyűjteniük. Az 5-ös géposztályban, a kölcsönautójukkal Neukirchnerék diadalmaskodtak, a helyi menők, Várnai Dávidék, illetve Bartha Nándorék előtt. Trencsényiéktől és a kategóriagyőzelemtől, a 6-os géposztályban 2,6 másodperc választotta el Lendvai Istvánékat és 2,7 secundum Tim Gáborékat. A P11-ben, valamint a Kia kupában Krajnyák Petráék voltak a leggyorsabbak, amivel mindkét fronton átvették a vezetést az éves értékelésben. A Petráékat Rónavölgyi Endréék és Méhész Attiláék követték a célban. A P12-ben, a Ladások mezőnyében a skodás Zsebéék nyertek, a több mint egy évet kihagyó Szabó Attiláék és az idei évük első célba érkezését ünneplő Ruszó Krisztiánék előtt. Fancsik Gergely és Kapás Attila pályafutása első Rallye2-es kategóriagyőzelmét aratta Székesfehérváron, a P13-ban, Eduékat és a Gyöngyösi-Kollár párost előzték meg. Érdekesség, hogy Kollár Karesz kedvese, Simon Niki minden perces kismamaként izgulta végig a versenyt, így szívből kívánunk nekik sok boldogságot a babázáshoz. A Lada kupában Szabóék és Ruszóék mögött Baksai Lászlóék értek célba, amivel tovább növelték az előnyüket a ladásoknak kiírt kupában. A 2WD kupában Miskolc után Székesfehérváron is Kovács Marcellék lettek a legjobbak, melléjük Spindler Tiborék és Merényi Zsolték állhattak fel a dobogóra.

A folytatásra ezúttal négy hetet kell várnunk, ugyanis július 5-7 közt folytatódik a Rallye2 Bajnokság, a Balaton partján, Veszprémben, az évad egyetlen murvás futamán.

Rallye2.hu – Salánki Gábor  

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!