Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Bencsik István: Harmadjára is a Miskolc Rallye győzött

Fábián Donát és Bencsik Pisti számára kihívásokkal teli volt a Miskolc Rallye, mert Donát eddig még soha nem ment vizes pályákon, ezért a gumik mellett a csúszós aszfalttal is meg kellett ismerkednie a Bükkben. Ezzel nem is lett volna különösebb gond, mert sikerült kiemelkedő szakaszeredményt is felmutatniuk, a P12-ben, de a technika ördöge idén sem kímélte őket, ami tovább erősíti azt az elképzelésüket, hogy a Miskolc Rallye egy igazi mumus a számukra. Bencsik István foglalta össze a Miskolc Rallye-t.


Egerben ti lettek a legjobb Ladások. Mi történt veletek a két verseny között és mit vártatok a Miskolc Rallye-tól?

Az autónk nagyjából épségben vészelte át az egri futamot, ezért különösebb dolgok nem történtek velünk a két verseny között. A miskolci pályák egy részét jól ismertük, ám a prológot, valamint a Parasznya-Lyukóbánya gyorsaságit szívesen kihagytuk volna. Nem rajongunk a salakért, a prológ elég kalandosan alakult a számunkra. A sáros salak megnehezítette a dolgunkat. A pálya minősége sem volt az igazi, fokozottan figyelnünk kellett a gödrökre, nehogy váratlan események történjenek. Úgy voltunk vele, hogy minél hamarabb teljesítsük a salakos kihívást, legyünk túl rajta, majd másnap törekszünk a gyorsaságra is.

Ezzel nem volt gond, mert ügyesen letaláltatok a gyorsaságikon. Milyen volt a versenyek?

A szombati napunk nem szűkölködött az eseményekben, kalandosan indult már a reggel is, a szervizben egy perc késést sikerült összehozni. A rajt előtt a rögzítésére szolgáló alkatrészekkel együtt akkumulátort kellett cserélni. A szervizcsapatunk mindent megtett a sikerért, nagyon ügyesek voltak a srácok, mert nem igazán fért bele a művelet a 15 perces szervizidőbe, de valahogy megoldották. Közben viszont becsúszott egy baki, ami miatt már kikéstük a rajtidőnket. Egy figyelmetlenségből adódóan három intermedia és egy slick gumi került fel az autóra, amit semmiképpen sem nevezhettünk ideális megoldásnak. Ezt az utolsó másodpercben vettük észre. A váratlan kerékcsere nélkül talán még futó percre odaértünk volna a szerviz ki pontra, de azzal együtt már elkéstünk, és 10 másodperc büntetést kaptunk. A víznek és az esőnek nem örültünk, nem vártuk egyáltalán, mert Donát még soha nem ment versenyautóval ilyen körülmények között. Értelemszerűen intermedia gumikat sem használt korábban. Ezeket ki kellett próbálnia, el kellett hinnie, hogy működnek, és a vizes úton megfelelően teszik a dolgukat. A lyukóbányai pályával mindössze annyi problémánk volt, hogy rövidnek és olyan semmilyennek éreztük, és ahogy hallottuk a mezőny nagy részének sem tetszett igazán. Főleg akkor, amikor három ilyen remek gyorsasági van mellé berakva az útvonallapra. Azon a pályán csak egyszerűen át kellett jönni és pont. Sokan kihagyták volna.

A célba nem sikerült megérkeznetek. Mi történt a veletek?

Eddig csak sejtettük, de egyre inkább valószínűnek tartjuk, hogy a Miskolc Rallye nekünk egy mumus, amit elég nehéz lesz legyőzni. Eddig háromszor álltunk rajthoz Donáttal Borsodban és minden alkalommal idő előtt kellett feladnunk a futamot. 2017-ben motorproblémáink adódtak, tavaly a szemerei gyorsaságin feldőltünk, az idei évben pedig Mályinkán a motor dobta be a töröközőt. Egész nap fékproblémákkal küszködtünk, többször elmelegedett a fék, aminek az okát egyelőre nem tudjuk. Idén csak egy kisebb technikai gond adódott a motorban, de jobbnak láttuk feladni a futamot. Nem akartunk egy nagy anyagi káros kiesést összehozni. Inkább leáramtalanítottuk az autót, bent a gyorsasági szakaszon és bíztunk abban, hogy megúsztuk nagyobb károsodás nélkül. Az Eger Rallye-hoz viszonyítva nem volt túl fényes Miskolc Rallye-nk. A fejünkben nem volt tökéletes a rend, de a körülmények is roppant nehézzé tették a futamot. Tisztában vagyunk azzal, hogy nem csak száraz pályákon lehet versenyezni, erre fel kell még készülnünk, ám az esős, sáros pályákon csak ritkán lehet gyakorolni. Az egész versenyünkön egyetlen olyan szakasz volt, amire azt mondhatom, hogy tényleg nagyon jól sikerült. Sátán Donátnál abszolút elgurult a gyógyszer, amit nem találtunk meg 🙂 és mondhatjuk azt, hogy szinte idegből zavarta le a 20 kilométeres gyorsaságit, amin megautóztuk a P12-es kategória második helyét. Voltak közben elég izgalmas, már-már veszélyes helyzetek is. Ezt a szakaszt mindketten nagyon élveztük, ezek a pillanatok jelentették a Miskolc Rallye-nk csúcsát, de összességében harmadjára sem a mi versenyünk volt a Miskolc Rallye.

Székesfehérváron ott lesztek?

Azon vagyunk, hogy ott lehessünk, éppen ezért az autónkat rohamtempóban renováljuk. Nagyon szeretjük a Székesfehérvár Rallye-t. Kettőn voltunk eddig és Miskolccal ellentétben mindkettő nagyon jól sikerült. Nem tagadom, hogy Fehérvár környékén is éltünk már át rázós helyzeteket, ennek ellenére az a véleményem, hogy a környékbeli gyorsaságik fekszenek nekünk. Van köztük olyan, amelyik nagy kedvencünk, ezért kifejezetten várjuk. A Csákberényre gondolok, amit szintén úgy várunk mint a Szuhai gyorsot. Sajnáljuk, hogy kevés, mindössze 68 gyorsasági kilométer vár ránk június elején, de nincs mese, ez lesz a feladat, ezt kell megoldani. Reméljük, hogy a mumusunk, a technika ördögével karöltve jól elfáradt Miskolcon, ott maradtak lazulni, amihez további kellemes időtöltést kívánunk neki! 🙂 Mi pedig reméljük, hogy nélkülük tudjuk majd hozni a megszokott székesfehérvári formánkban, és műszaki gondok nélkül teljesíthetjük a királyok városának környékén, a komplett versenytávot.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Szeretnénk megköszönni a támogatóinknak, hogy mindig segítségünkre vannak!

LLRacing, Optimus 92 Kft. Shell Helix Ultra Mobil Credit Kft. 4sys Kft. East Motorsport

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük