Hajdu Tamás és Hajduné Niki számára hamar kiderült, hogy a csúszós aszfalt nem játék, ugyanis már a Miskolc Rallye legelején tetőre dobták a Ladájukat, amiben valószínűleg a rosszul beállított keréknyomás is a „segítségükre” lehetett. De Tomiék felálltak, leporolták magukat, célba vitték az autót és a történtek ellenére nagyon élvezték a versenyzést. Székesfehérváron viszont nem lesznek ott, mert szétkapták az autójukat, árulják az alkatrészeket, hiszen egy szép nagy rallye-s álmot szövögetnek, amihez nagyon sok munkára és még több anyagi forrásra lesz szükségük. Hajdu Tamással beszélgettünk.

Egerben a tartalék motorotok is kilehelte a lelkét, az pedig kétséges volt, hogy a versenymotorotok megérkezik a miskolci rajtig. Végül készen lett. Mit vártatok a Miskolc Rallye-tól?

A tartalék motorunk Egerben visszaadta a lelkét a teremtőnek, felrobbant, a kovácsolt alkatrészből készült erőforrásunk pedig szerencsére pont összeállt a Miskolc Rallye rajtjára, ez mentette meg a futamunkat. Időben elkészültünk mindennel, az elmúlt időszak motorproblémás megmérettetései után terveink nem voltak, csak reményeink. 🙂 Reméltük, hogy bármilyen formában, de végre átgurulhatunk a célkapun. Ez végül sikerült, bár voltak olyan pontok ebben a célba érésben, amivel nem kalkuláltunk. Esőgumink nem volt, ezért készültünk rá, hogy ha leesik az eső, akkor mókás lesz, de nem érdekelt, azt terveztük, hogy esőben maximum megyünk a nézőknek.

A látványt, egy-két show elemmel megspékelve maradéktalanul hoztátok. Milyen volt a futam?

Elég tartalmas, és akadt egy izgalmasra sikerült malőr is. 🙂 A szombat reggeli Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt gyorsaságin már az első kilométeren, egy sima balban nem adta ki. Elúszott a kocsi, az eleje felkapott a partfalra és tetőre borultunk. Nem mentünk túlzottan gyorsan, mert csak slick gumink volt a vizes pályára, de ott egyszerűen az abroncsok elengedtek, megszűnt a tapadás. Némi segítséggel visszaborítottuk az autót a kerekeire, bedobtuk a kiesett hátsó szélvédőt az utastérbe, majd mintha misem történt volna, versenyben tudtuk le a hátra lévő mintegy hat kilométert.

Jelentős időveszteséggel, de abszolváltuk a teljes versenytávot. Garadnáról, a Bükkszentkereszten eltöltött idő miatt elkéstünk, ehhez írtak még egy perc tíz másodpercnyi büntetést is, de nagyon élveztük egészen a célig, a versenyzést. A motor szenzációs lett, talán soha nem volt még ennyire jó erőforrás az autónkban, ezért sajnálhattuk különösen a szerencsére csak kisebb anyagi kárt eredményező borulásunkat. Ezután már semmilyen kalandunk sem volt. Az utolsó gyorsaságin, a Lada kupában még egy harmadik helyet is sikerült összehoznunk. A verseny legvégén vettük csak észre, hogy a bal hátsó kerékben mindössze 1bar volt a légnyomás, ez lehet, hogy részben hozzájárult a reggeli produkciónkhoz.

Mennyire nagy a kár? Ott tudtok lenni a Székesfehérvár Rallye-n?

Nem került vészes állapotba a karosszéria, a tetőn van egy kis egyengetni való, a lökhárítót és a hátsó szélvédőt is javítani kell, de az élet úgy hozta, hogy ez már nem a mi dolgunk lesz. Eladtuk a sérült kasztnit, és új autó építésébe kezdünk. Azt, hogy ez mikorra készül el, azt nem tudom megmondani, mert elég nagyot fogunk fejleszteni. A motor, ahogy mondtam szenzációs volt, abszolút megbízhatóan működött, de az is eladósorba került, még nincs új gazdája, aki esetleg érdeklődik iránta, keressen engem bizalommal. Szeretnénk az új autónkkal minél hamarabb bemutatkozni, de hogy ez nem Székesfehérváron fog megtörténni az már 100%-ig biztos. Talán majd Salgótarjánban…

Rallye2.hu – Salánki Gábor  

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!