Kerekes Laci és Kerekes Réka számára nagyon rövidre, de annál emlékezetesebbre sikerült az idei Miskolc Rallye. Az Opeljük sajnos az első gyorsaságin, pár száz méter után megadta magát, de a népkerti salakstadionban életre szóló élménnyel gazdagodtak ők, és a kilátogató több, mint 3000 néző is. Rékát eljegyezték, az apósjelölt pedig büszkén vitte körbe a pályán az ifjú párt. A versenyükről nem sokat tudott mesélni Kerekes Laci, így inkább az eljegyzés kulisszatitkairól beszélgettünk vele.

Lánykéréssel indult a Miskolc Rallye, a salakon több ezer lelkes rallyerajongó előtt elkelt a lányod, Réka. Milyen volt ezt apaként megélni?

Legkomolyabban mondom, hogy semmi sem érdekelt a versennyel kapcsolatban, csak az, hogy a lányom eljegyzése tökéletesre sikerüljön. Minden gondolatom ekörül forgott. Jó gyorsaságik voltak az útvonallapon, de nekem a salak volt a legfontosabb. Hogy ott milyen volt? Természetesen nagyon emlékezetes, de igazából már túl sok izgalom nem volt bennem, amikor begurultunk a prológra, mert mindent alaposan elterveztünk és leszerveztünk előtte. Egyedül Réka nem sejtette, hogy mi vár rá.

Ez szép, de mi történt, amikor nem mentetek ki a harmadik kör után a kapun? Réka navigátor, tud számolni, három kör az nem négy. 🙂 Ez azért már gyanús lehetett neki, sejthette, hogy valami nem oké…

Hú, én már akkor húztam kifelé az átbeszélőt, bontottam az övemet és mondtam, hogy ugrunk kifelé, mert ég az autónk bal eleje. Réka már csak annyit értett ebből, hogy a bal eleje, ezért komótosan, mit sem sejtve kászálódott ki a kocsiból. Én már régen kint voltam sisak nélkül. Ekkor látta meg a – most már – vőlegényét Jocit és elkezdett neki is tisztulni a kép, hogy mi történik éppen. Megtörtént az eljegyzés, szuperül alakult minden, utána pedig gurultunk két tiszteletkört a salakpályán. De azóta már megbeszéltük, hogy ha legközelebb azt mondom, hogy ég a bal eleje, akkor tényleg ugrani kell, mert nem fogok viccelni. 🙂 De ne kerüljön soha ilyenre sor.

Vagy ki sem fog szállni. Megmondja, hogy múltkor kiszállt és lám mi lett belőle. 🙂 😉 A másnapotokról nem mondhattuk azt, hogy szuper lett volna. Hamar kiálltatok.    

Eger után javítani kellett a váltót, de valahol mégis számítottunk rá, hogy ismét baj lesz vele. A szerelőnk, Norbi csak két nappal a verseny előtt tudta összerakni, és szólt, hogy az egyik reteszelő nem jó. Elmondta, hogy lehet, hogy ki fogja dobálni a fokozatokat. A verseny előtti éjszaka Farkas Zsolti műhelyében nekiugrottunk, kicseréltük a hibás alkatrészt, és a próbánál minden rendben volt. De amikor a prológra tartottunk, akkor csináltam egy butaságot, mert úgy raktam vissza egyesbe, hogy túl nagy volt neki a fordulat. Ekkor reccsent is egyet. Ettől függetlenül akkor még rendben volt minden, semmi jelét nem mutatta, hogy gond lenne. Szombaton az első gyorsasági szakaszra tartottunk, és melegítettem a gumikat, amikor megtörtént a baj. Ahogy billegett ide-oda az autónk kidobta a másodikat. Elrajtoltunk Bükkszentlászlóról, majd a rajt után kb. 800 méterrel ez ismét megtörtént, majd még vagy három négy alkalommal megismétlődött. Egy kilométer múlva ezt úgy is megcsinálta, hogy akkor már fogtam a váltót. Amikor vissza akartam rakni a fokozatba újfent reccsent egy nagyot. Innentől beraktam hármasba és vészvillogóval legurultunk a pályán, inkább feladtuk a versenyt.

Újabb szerelés következik. Hol láthatunk titeket legközelebb?

Lehet egy-két Rallye3-as futamon szerencsét próbálunk, de semmi sem biztos. Most egy kicsit besokalltam a sok technikai problémától, így egyelőre nem tudom megmondani, hogy legközelebb hol állunk rajthoz. Az is megeshet, hogy csak augusztus végén, Salgótarjánban.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!