Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Vén kecske is megnyalja a sót

Géringer Zoltán és Andráskó István győzelmével zárult a Rallye2 Bajnokság, miskolci fordulója, április végén, ahol nem volt egyetlen nyugodt pillanat sem, mert az eső és a sár non-stop izgalom és veszélyforrást jelentett mindenki számára. A győztesek már a verseny előtt imádkoztak az esőért, ami a rendelésre megérkezett, Zolikáék ennek is köszönhetik azt, hogy elég sokat sikerült lefaragniuk az új építésű R2-esekkel és az igencsak bika Ladákkal szemben az ezerkilencszáz rettentő régen „megszületett” Hondájuk erőhátrányából. A célban persze bevallották, hogy eső ide, sár meg oda, ilyen kimagasló eredményre még ők maguk sem számítottak a miskolci megmérettetésen.


A Rallye2 Bajnokság miskolci nevezési listájára összesen 62 versenyzőpáros, és öt előfutó egység neve került fel, ennyien vágtak neki a hét gyorsasági szakasznak, valamint a 102 gyorsasági kilométernek, a borsodi pályákon. Pénteken délután a tradicionális salakpályás körversennyel vette kezdetét Rallye2-eseknek is a 25. Miskolc Rallye. A pálya nem bonyolult, mégis elég sok bonyodalom, megforgás és meglepetés adódott a kedvcsináló felvezetőn, a népkerti körözgetés közben. A pályamenti palánkot hárman is átrendezték, ám a legrosszabbul Kolencsik Balázsék jártak, akik csúnyán leamortizálták a Peugeot 207-esük elejét, azonnal véget ért számukra a hazai versenyük. A prológ közben leszakadt az ég, jégeső hullott a pályára, miközben locsolták is azt, így akik a zuhé és a karbantartás után gurultak ki a salakra már nem tudták megdönteni László Istvánék aznapi, körrekordját. Lászlóék elsők lettek, ügyesen autóztak a salakon, de a legnagyobb meglepetés mégsem őket érte, hanem Kerekes Rékát, aki édesapjával, Kerekes Lászlóval, azaz Zuzooval, a három körös penzum végén nem a depó felé vette az irányt, hanem visszatért a rajtvonalhoz. Ott már várta őket Réka párja, Joci, aki egy gyönyörű virágcsokorral és jegygyűrűvel térdelt le kedvese, leendő apósa és mintegy 3500 rallyerajongó elé a sárba, hogy megkérje szíve választottjának a kezét. A navigátor lány számára az első pillanatokban még nem volt világos, hogy miben mesterkednek körülötte a férfiak, de hamar letisztult a kép és könnyes szemekkel mondott igent szerelmének. Reméljük, hogy az életben jóval több boldogság vár rájuk, mint a gyorsasági szakaszokon ugyanis másnap már az első pályán vészvillogóval gurult a menyasszonyos kocsi, az Opelban a váltó adta meg magát. Bükkszentkereszten nemcsak Kerekesék versenye ért véget, hanem az abszolút győzelemre hajtó Foczkó Ákosék is kiállni kényszerültek. A helybéli páros a Ferjáncz Attila emlékműve mellett álló, legendás „bükkszenti kőfalat” vette ostrom alá, a szakadó esőben, Lada VFTS-ével, de a kőfal ezúttal sem hazudott, sokadszorra is bebizonyította, hogy nem lett belőle kispórolva a kötőanyag, és menetrendszerűen legyőzte Foczkóék Zsiguliját. Hajdú Tamásék valamivel jobban jártak, bár nekik is meggyűlt a bajuk, a nyitó gyorsaságival. Tetőre borulva álltak meg a pályán, de végül némi segítséggel kerékre fordították a 2101-est és teljesítették a teljes versenytávot. A nap során sokakat megtréfált a saras, nedves aszfalt, emiatt folyamatosan estek, keltek, csúszkáltak a versenyzők, ám a legmeglepőbb az volt, hogy a vezető pozíciót, az abszolút első helyet ketten is műszaki hiba miatt kényszerültek átadni a mögöttük haladóknak. Az egri abszolút győztesek, a bajnokság éllovasai, Tim Gáborék Opel Adám-jában Mályinkán felrobbant a motor, még a gépház is lángra kapott, de a srácoknak poroltóval sikerült megfékezni a tüzet. A történtek tükrében még lehet szerencse is lett volna, ha a technikai bizottság nem engedi elrajtolni Miskolcon a Tim-Timár duót, akiknek az autójába, a szervizparkban, pénteken beletolatott Ifj. Bartha Aurél a Hondájával és megsérült az Opel Adam B oszlopa. Rezgett a léc, ijedt volt a csapat, de végül Timék is rajthoz állhattak. Kiesésükkel idén másodjára kényszerült kiállni a 201-es rajtszám tulajdonosa, ami úgy látszik, hogy 2019-ben sem csak dicsőséget hoz az élen rajtolóknak, hanem a jelek szerint rontást is. Évekkel ezelőtt volt már erre példa.  Ruszó Krisztiánék magukat is meglepve szenzációs időket autóztak Lada VFTS-ükkel, már az abszolút első helyen álltak, amikor kuplungproblémák miatt kellett búcsút inteniük a további csatáknak. A Miskolc Rallye-val igencsak fasírtban lévő Neukirchner Andráséknak – „Neo” soha nem ért még célba Miskolcon – ezúttal a váltó tett keresztbe, Bükkszentkereszten kényszerültek leadni a menetlevelüket és visszagurultak a szervizbe. Zsebe Gábor Egerben, a P12-ben kategóriát tudott nyerni, de Miskolcon be kellett érnie a géposztály hatodik helyével, mert Mályinkán defektet kaptak, amivel 14 kilométert autóztak. A verseny végén, a power stage-n viszont a padlólemezhez szegecselték a koros Skoda Felicia gázpedálját, abszolút első időt autóztak Parasznyán, bezsebelték az ezért járó három pluszpontot. Gyöngyösi Marcellék egy beton átfolyónak csapódtak, már a második gyorsaságin véget ért a futamuk, de, hogy teljes legyen a boldogságuk előtte még egy defektet is szereztek valahol. Bartha Nándorékra sem mosolygott rá túlzottan a szerencse, mivel az első szakaszon még legurultak, de váltóhiba miatt hamar feladták a Miskolc Rallye-t.

A salak királyának, László Istvánnak is csak az első kör adatott meg, mert a Hondájában tönkrement a motortartó bak, így a pénteki prológ győzelemért járó kupát már csak postán kapta meg. Hofbauer Tamásék Sátán a szalagkorlátnak csúsztak neki, ami elég volt ahhoz, hogy a Citroen C2R2 Max felmondja a szolgálatot, de nem lett nagy a kár, mert a csapat otthon hamar gatyába tudta rázni a vasat. Papp Arnoldéknak hatalmas mákja volt, amikor hatodik fokozatban tetőre dobták a Lada 2107 kit-car versenyautójukat, ami összetört, de a szervizcsapat a helyszínre vitt néhány szerszámot és alkatrészt, amikkel Arni helyre tudta hozni annyira az autót, hogy versenyen kívül, de célba értek, jelképesen átgurulhattak ők is a DVTK stadionjánál, a céldobogón. A kalandoknak, kicsúszásoknak megforgásoknak, árokjárásoknak és túlfutásoknak se szeri, se száma nem volt, valószínűleg egyetlen egy olyan páros sem volt a mezőnyben, akik ne mutattak volna be legalább egy piruett a miskolci verseny során. A futam végén óriási meglepetésre Géringer Zoltánnak és Andráskó Istvánnak mutatta a legkevesebbet az óra, a húszas éveit taposó Honda Civic-el megelőztek mindenkit. Jó az öreg a háznál, ha vizes az út, akkor még a vén kecske is megnyalja a sót, a nedves talajon Zolikáék ügyesen lefaragták a fiatalabb autókkal szembeni erő és egyéb téren is jelentős hátrányukat. Másodikként Trencsényi Vincéék (Ford Fiesta R2T) értek célba, a bronzérem Lendvai Istvánékat (Citroen C2R2Max) illette. A történethez az is hozzátartozik, hogy Géringerék mindössze 6,1 másodperccel előzték meg Lendvaiékat, akik egy perc idő büntetést kaptak a második gyorsaságin, és a 18. helyről kezdték meg a felzárkózást. A negyedik helyezett Tőzsér Áron (Citroen C2R2Max) lett új navigátorával, Haász Eszterrel. A legkisebb abszolútban szerezhető kupákat, az ötödikként célba érkező Csikó Péter (Lada) és a Rallye2 Bajnokság tavalyi évének legjobb navigátora Madarász Szabolcs vihette haza. A P12-es géposztályban Géringerék diadalmaskodtak, Csikóékat és Baksai Lászlóékat (Lada) megelőzve. A Lada kupában Csikóék, Baksaiék és Fábián Dánielék állhattak fel a dobogóra. A P13-as kategóriában Szilágyi Gézaék (BMW) Fancsik Gergelyék (Lada VFTS) és Ruszkai Attiláék (Lada) értek be a célba, ugyanebben a sorrendben. Az 5-ös géposztályban óriási volt az öröme a Bencs testvéreknek (Honda), ugyanis az egri második helyük után, hazai pályán győzni tudtak a kategóriában, Várnai Dávidék (Honda) és Nagy Péterék (Peugeot) előtt. A 6-os géposztályban Trencsényiéket Lendvai Istvánnék, és Tőzsér Áronék követték. A rallycross pályákon már sokat bizonyított Kovács Marcellék (Honda) a 2WD kupában győzedelmeskedtek, Deli Lászlóékat (Lada) és Tordai Gáborékat (Lada) utasították maguk mögé.

A folytatásra elviekben május közepén, az Iseum Rallye-n kerülne sor, de a dolgok jelenlegi állása szerint a nullával egyenlő az esély arra, hogy Szombathelyen eldördüljön a startpisztoly, így valószínűleg csak június 7-9 között, Székesfehérváron találkozhatunk legközelebb a Rallye2 Bajnokság résztvevőivel. Reméljük, hogy addigra a rontást is sikerül valahogy levenni a 201-es rajtszámról.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük