Bodogán Feri és Molnár Tomi teljesen új autót épített 2019-re, amivel Feri régi álma vált valóra, módfelett boldog volt, amikor átülhetett a saját VFTS-ébe. De ahogy az lenni szokott, pláne egy kipróbálatlan kocsi esetében, már az első erőpróbán megjelentek a gyermekbetegségek. A párosnak sikerült szakaszt is nyernie, de a technika ördöge második nekifutásra is padlóra vitte őket, így Feriék, a Miskolc Rallye előtt pár nappal is fáradhatatlanul dolgoznak azon, hogy a borsodi futam rajtjára már tökéletes lehessen az Eger óta színeiben is megújult Ladájuk. Bodogán Ferenccel beszélgettünk.


Az Eger Rallye rajtja előtt elkészült az új autótok. Milyenek voltak az első benyomások, és mit vártatok az Eger Rallye-tól?

A legelső tapasztalatunk az volt, hogy gyönyörű szelfiket lehet készíteni a frissen fényezett utastérben, csodálatosan csillog benne minden. 😀

Ragyogtok benne… 🙂

Igen, és ez rendkívül fontos a számunkra. 🙂 Próbáltunk rá vigyázni, hogy mindig tiszta is maradjon.

Ajtó kinyit, cipő lehúz, csak fehér zokniban vezettél? 🙂

Csakis. 🙂 A viccet félretéve elmondhatom, hogy futó percre készült el a VFTS-ünk, voltak és vannak is vele hiányosságok, amik közül a Miskolc Rallye-ig sem tudunk mindent megoldani, vagy kijavítani. Körülbelül 98%-ban használható az autónk. Túl keményen nem tudtunk menni, az évnyitón, elsősorban tesztnek szántuk az Eger Rallye-t. Pénteken, a szuperspeciál szakaszon a kategóriánk harmadik helyét szereztük meg. A szombati nap nem kezdődött jól, mert korán érkeztünk meg Egerbaktára, 10 másodperc büntetést kaptunk, ami a terveink miatt nem ütött nagyon szíven minket. Már ezen a szakaszon elektronikai problémánk volt, egy fojtószelep potméter ugrált, így elvettük a gázt és csak legurultunk a pétervásárai elágazáshoz. Szuháig sikerült javítani a helyzeten, de a parádsasvári szakasz nekünk etap lett. Verpeléten egész jót mentünk, de azt éreztük, hogy nem tökéletes a fékrendszer, még mindig tekergetni kell a beállító csavarjain. A dolgunkat nehezíti, hogy az új autóba rengeteg „tekerő” és ilyen-olyan gomb került be, és ezek közül nem mindegyikről tudjuk még pontosan, hogy mit is kell velük csinálni. Ezen a téren, a lemaradásunk, teszt hiányában erőteljesen kiütközött. Az első szervizben eszméltünk rá, hogy a hátsó fékek alig-alig fogtak. De legalább nem koptak. 🙂 Ekkor találtunk rá, hogy hogyan tudjuk beállítani a fékerőt, talán vasárnapra találtuk el annyira a beállítását, hogy a féktávokon már elkezdett mozogni, riszálni alattunk az autónk hátulja, ahogy az a nagy könyvben meg van írva. Ekkor már a határok közelében tudtunk autózni. De nagy szerepe nem volt ennek, mert szombaton, a második kör harmadik szakaszán kiestünk, hengerfejes lett a motorunk, ami még a régi autónk motorja egyébként. Egy főtengelyi jeladó, ékszíjtárcsa probléma jött elő, ami miatt elment a gyújtás, és hengerfejes lett a motor. Orbán Norbi, a motordoktorunk volt olyan kedves, hogy eljött Egerbe és éjszaka megjavította, amiért nagy köszönettel tartozunk neki. Ekkor még nem láttuk az ékszíjtárcsa mozgását. Vasárnap, a 14. szakaszon ismét 130 fokosra melegedett a hűtőfolyadék, a végén ki kellett állnunk, nem értünk be a célba, a Dobó térre. Amikor itthon, teljes egészében kiemeltük a motort, akkor jöttünk rá a hiba valódi okára. A motorproblémákat leszámítva nagyon jól éreztük magunkat Egerben, vasárnap még egy Sirok-Egerbakta szakaszt is sikerült megnyernünk. Az már tetszett, a tavalyi időnket sikerült megközelíteni, pedig volt félreváltás is és megtudtuk, hogy a váltóra is ráfér egy beállítás, néha üreset kapcsol.  Volt egy jó gyorsaságink, utána pedig kiestünk. 🙂 🙁 Nagy öröm volt számomra, hogy újra a régi navigátorommal, Molnár Tomival tudtam autózni, a csapat pedig maximálisan odatette magát, precízen dolgoztak, étellel, itallal láttak el minket. Igazából ennyi történt, várjuk a Miskolc Rallye-t, igyekszünk ráncba szedni teljesen a kocsit a hétvégére.

Mi a terv a második futamra?

Azon vagyunk, hogy ott legyünk Miskolcon, de elárulhatom, hogy necces a dolog. A motor négy nappal az indulás előtt még nincsen készen, szétszedtük az autót, még a hajtás is kikerült alóla. Finomításokat és beállításokat is el kell végeznünk. Még most is sok mindenen gondolkodunk, többek közt azon is, hogy miként tudnánk biztosan ott lenni Borsodban. Az biztos, hogy muszáj lesz ott lennünk, gyorsan ki kell találnunk egy C, D, vagy E verziót. Az A verzió a saját motorunk lenne. A B egy másik, szintén saját motorunk, egy weberes erőforrás, de az nem kompatibilis az autónkba. A C az az, hogy Vizelli Karcsiék csapata kölcsön ad nekünk egy motort, a D verzió pedig az, hogy kivágjuk a VFTS alját és a Fréditől és Bénitől látott módszerrel fogjuk éktelenül tolni neki. 🙂 Minden megoldás érdekel. A pályák közül három ismerős, egyedül a Sáta-Sajómercse nem, bár a Sáta-Sátán mentünk már korábban. Rengeteg a dolgom, sokat még nem tudtam a szakaszokkal foglalkozni. A kocsi külseje meg fog változni, annyit elárulhatok, hogy már nem hófehér lesz Miskolcon, de a többit meglepetésnek szánjuk. Szerintem nagyon ütős lett az új dizájn.

Rózsaszín? 🙂

Mondjuk azt, hogy igen, és akkor mondtam valamit. 🙂 Egyébként nem. 🙂 Sötétebb lesz, az volt a célunk, amikor megálmodtuk ezt a kocsit, hogy komoly dekorációval rendelkezzen. Egerre ez nem jött össze, Miskolcra már készen lesz. Takács Zsolti tervezte, a kivitelező pedig a dekoros barátunk, Kálmán volt. Motorunk még nincs, de a kocsink legalább már jól néz ki. 🙂

Ez is valami. 😉 A nevezési listán Tamás neve van beírva melléd, a jobb1-be, de a madarak azt csivitelik, hogy…

Jól hallottad, tényleg nem Molnár Tomi lesz a segítségemre Miskolcon, hanem az öcsém, Balázs olvassa majd az itineremet. Ez valószínűleg egész évben így is marad, mert Tamás barátom nem ér rá mindig, az első osztály által megkívánt ütem és időráfordítás nem fér bele jelenleg a mindennapjaiba. Inkább kihagy egy évet, és a háttérből segíti a versenyzésünket. De ne szaladjunk ennyire előre, előbb a Miskolc Rallye-t és az autónkat sikerüljön teljes egészébe összeraknunk, nekünk most ez a legfontosabb feladatunk.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük a segítséget!


Ventil kft, Oxygen smd, Smart energy, ItPng, Agrihő energia, ITS Logistics Hungary

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!