Kishonti Márkó és Virányi Feri azzal a célzattal látogatott el Egerbe, hogy belekóstoljon a Rallye2 Bajnokságba, de sajnos nem ízlett nekik az, amit az évadnyitó futam rendezői főztek. Ennek ellenére, ahol csak lehetett, ott elrúgta Márkó a VFTS hátsóját, a közönség imádta, amit csinálnak, ők pedig jól érezték magukat, de az összkép mégsem lett pozitív. A déli régióból, a távolság miatt nem utaznak el Miskolcra, ám ha minden jól alakul, akkor Székesfehérváron ismét láthatjuk Márkóékat, a narancssárga Ladával keresztbe-kasba csúszkálni. Virányi Ferenc foglalta össze az egri tapasztalataikat.


Hogyan kerültetek a Rallye2 Bajnokság mezőnyébe, és mit terveztetek az Eger Rallye-ra?

Eddig elsősorban a déli régió MARB futamain álltunk rajthoz, de azt gondoltuk, hogy ideje kipróbálni magunkat a Rallye2-ben is. Márkó elindult már egyszer a Rallye2-ben, de én még soha. Nem a pontszerzés motivált, hanem új pályákat, új kihívásokat kerestünk magunknak. Komolyabb tervünk nincs, mi a nézőknek szeretünk autózni, jól akarjuk magunkat érezni, ez Egerben részben sikerült, részben pedig nem. Nem kezeljük létkérdésként a pontokat.

Milyen volt Egerben?

Nem mindennel voltunk megelégedve, az élményeinket nem mondanám pozitívnak. Jól éreztük magunkat, de a pályák és a rendezés tekintetében egyaránt volt hiányérzetünk, amikor beértünk a célba. Az autónk hibátlanul muzsikált mindvégig, mi hibáztunk az itiner felírásakor. Egy Volkswagen Transporterrel tréningeztünk, és ahol egy kanyar a Transporterből mondjuk sima jobb, sima balnak látszott, vagy dobbantónak éreztük, azokon a VFTS-el úgy átmentünk, mintha nem lenne ott semmi. Kicsit több időt kellett volna a tréningezésre fordítanunk. Itthon, a déli régióban már jól ismerjük a pályákat, lazábbra vehetjük a figurát, de most megtanultuk, hogy ezt egy ismeretlen helyen nem kifizetődő. Elég kalandosra is sikerültek a gyorsaságik. 🙂 Főleg Egerbakta. Szuháról semmi jót nem tudok mondani. Valakinek nagyon tetszett, nekünk nagyon nem. Mi a kevéske saját pénzünkből versenyzünk, ezért nem mertük elvállalni Mátraalmást, egyszerűen sajnáltuk rajta a kocsit tönkre tenni. Többen utolértek ott, és meg is előztek, nem erőltettük, csak leporoszkáltunk a végéig. Verpeléten először etapként autóztunk át, nem igazán van róla mesélnivalóm. Nem értettük, hogy hogyan történhet meg olyan, egy országos bajnoki futamon, hogy rádiózási probléma miatt gyorsasági szakaszt kell etapra rakni!? Ez van, reméljük, hogy legközelebb nem történik ilyesmi. Verpelét egyébként versenytempóban sem nyerte el túlzottan a tetszésünket, nem éreztük rallyepályának. Nagyon tempós, gyors volt, egyenesben szerintem mindenki tudja tolni a gázt ezerrel.

Nem kérdés, ez még nekem is menne. 🙂 A megálláshoz kell a tudomány.

Ez vitathatatlan. Volt, aki mesélte, hogy 145 km/órás átlagot ért el Verpeléten, nekünk ezzel együtt sem lett a kedvencünk. Egyedül az Egerbakta-Pétervásárai elágazás tetszett. Ott már több, mint 20 évvel ezelőtt is jártam, nézőként. Azt a gyorsaságit mindig is kedveltem. Most sem csalódtunk, mindkétszer kiváló volt, de harmadjára tetszett volna legjobban, az biztos. Jól kiadta volna… 🙂

A célig eljutottatok, kupát nem kaptatok, de kívülről úgy tűnt, hogy ez csöppet sem bánt titeket.

Elvoltunk, jól voltunk, csapattunk, tanultunk. Nekünk minden új volt, az etapidőkkel adódott gondunk, egyszer kikéstünk, kaptunk letolást és büntetést is, de nem befolyásolta egyik sem az eredményünket és a kedvünket. Boldogok voltunk, hogy a Dobó téren átgurulhattunk a céldobogón. Ennek ellenére nem gondolnám, hogy erőltetni fogjuk jövőre az Eger Rallye-t.

Miskolcot erőltetitek?

Biztosan nem. Megbeszéltük Márkóval és a csapattal, hogy Eger nagyon messze volt, Miskolc sincs közelebb, így kihagyjuk a borsodi futamot. Az évnyitón tréninggel, mindennel együtt csaknem 1300 kilométert mentünk, ami nem kevés. Miskolc is hasonló lenne, ezért elengedtük. Legközelebb majd csak Székesfehérváron tervezünk rajthoz állni, amennyiben elnyerik a tetszésünket, és Márkó vezetési stílusának is kedveznek a székesfehérvári futam útvonallapjára felkerülő gyorsasági szakaszok. Ezen kívül a Baranya Kupát, a Mecsek Rallye-t, és néhány Rallye3-as megmérettetést írtunk be magunknak a versenynaptárunkba, a 2019-es évre.

Rallye2.hu – Salánki Gábor        

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!