Parkánszki Balázs és Poczang Valér első alkalommal indult együtt Rallye2-es futamon. Valér ráadásul abszolút első bálozó volt Egerben, hiszen sokaknak szervizelt már, otthonosan mozog a rallye világában, de a navigátorkodás új kihívások elé állította. Balázs segített neki mindenben, jókedvűen tanultak, és a legfontosabb az volt, hogy az évnyitó megmérettetés végét a célban ünnepelhette meg az újdonsült páros. Az ismerkedést természetesen folytatják a srácok, és ehhez keresve sem találhatnának jobb lehetőséget maguknak a technikás és trükkös miskolci pályáknál. Parkánszki Balázzsal beszélgettünk Egerről és a miskolci terveikről.

Új navigátorral tértél vissza a Rallye2 Bajnokság mezőnyébe. Honnan jött az ötlet és mit vártatok az Eger Rallye-tól?

A válasz rendkívül egyszerű. Azért Rallye2, mert erre van időnk és keretünk, jelenleg nem fér bele egy ORC-s futam a büdzsénkbe és a naptárunkba sem. Nekünk csak hobbi a versenyzés, átvettük a lehetőségeinket és így jutottunk el a Rallye2-be, mert versenyezni mindenképpen szerettünk volna.  Valér ült be mellém, neki pedig minden új volt, még a pályaírási is. Van bőven rallye-s tapasztalata, de nem navigált még korábban, ám ügyes, hamar beletanult az alapokba. Egerben csak az volt a tervünk, hogy összeszokjunk, célba érjünk az első közös futamunkon, jól szórakozzunk és minél több tapasztalatot gyűjtsünk. Autózni mentünk, ez pedig maradéktalanul megvalósult.

Milyen volt a versenyetek? Kupát nem sikerült gyűjtenetek, de a célban ért véget az Eger Rallye.

A kupák gyűjtése nem is lett volna reális célkitűzés a számunkra, mert rengeteg ügyes pilóta, valamint jó autó van a Rallye2-ben és azon belül a kategóriánkban is. Nagyon fel kell kötnünk a gatyát, ha ilyen tervekkel szeretnénk bárhol is rajthoz állni. A versenyünk jó volt, és abszolút kalandmentes, komoly problémáról, árokjárásról, lassítórombolásról nem tudok beszámolni. Egyszer merült fel annak a gyanúja, hogy defektünk van, de az sem volt az. Egy légnyomás beállítás után felakadt a szelep, az egyik keréknél, de szerencsénk volt, mert a szakaszon még nem rajtoltunk el, amikor ezt észre vettük.

Kiszálltunk, és azonnal meghallottuk, hogy valami sziszeg, így sikerült megakadályozni, hogy leeresszen a gumi. Nem lett volna jó, ha a szakasz közben jövünk rá erre és esetleg kereket kell cserélnünk odabent. Ez volt a legnagyobb izgalom nekünk az egri versenyen. A Dobó téren mindig óriási öröm átgurulni a célkapun. Most is így éreztünk, hatalmas volt az boldogságunk.

A Miskolc Rallye-n ott lesztek e?

Igen, ott leszünk, a pályák pedig ismerősek és szeretem is ezeket a szakaszokat, bár a Sáta-Sajómercse gyorsasági nincs meg nekem, hogy melyik is pontosan. A Sáta-Sátán, navigátorként már mentem korábban Ördögh Mixivel, elképzelésem van róla. A többin már pilótaként is álltam a rajtvonalnál, legutóbb tavaly. Bevállalósak, egyformán tetszenek. Össze kell szednünk magunkat, ha szeretnénk felzárkózni a géposztályunkban. Miskolcon a szabályok adta kereteken belül szeretnénk több időt fordítani a pályabejárásra, a tréningezésre, törekszünk majd arra, hogy időben érkezzünk Miskolcra, mert Egerben ez nem sikerült, sietni kellett a felkészüléssel. Ha ezek megvalósulnak, akkor szinte biztos, hogy az előző futamtól csak jobb lehet a végén az eredményünk.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönet főtámogatóinknak:

Insertus HR Kft., Fairium Kft., Villámfutár

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!