Deli Laci és Major Imre számára kalandosan indult az Eger Rallye, még olyan pillanat is volt, amikor az sem volt biztos, lesz nekik mivel rajthoz állni. Amikor épségben Egerbe érkeztek, akkor a papírmunkák során ütköztek akadályokba, és újfent felmerült a csomagolás lehetősége. De Laciék minden nehézségen felülkerekedtek, megérte küzdeniük, mert szombaton este győzelmi trófeákat nyújtottak át nekik, a Dobó téren. Az izgalmas és sikeres Eger Rallye-t, Deli László foglalta össze nekünk.


Milyen elképzeléssel érkeztetek az évadnyitó versenyre?

Tavaly is ott voltunk az Eger Rallye-n és akkor a 2WD kupában sikerült elcsípnünk a harmadik helyet, amit szerettük volna idén is megszerezni. A télen túl sokat nem fejlesztettünk az autónkon, így ettől komolyabb terveket nem tűztünk ki magunk elé.

Pedig lehetett volna, hiszen a futam végére alaposan fölpolíroztátok azt a tervezett bronzérmet, arany lett belőle. Milyen volt az egri futamotok?

Még oda sem értünk a rajtdobogóhoz, a Dobó térre, máris olyan kalandokban volt részünk, hogy ihaj! Miután elindultunk itthonról az autónk majdnem leeset a trélerről. A spaniferekkel volt valami gond. Aztán jött az adminisztratív átvétel, ahol a kocsi biztosításával adódtak problémák. Rendezve volt, természetesen időben megkötöttük a biztosítást, csak szereznem kellett róla egy kinyomtatott igazolást. Ezzel kb. másfél órát vesztettünk az egyébként is igen kevés időnkből, de rendeződtek a dolgok, elindulhattunk a futamon.

Ugyanilyen izgalmasan alakult a folytatás is?

A szuperspeciál szakaszon biztonsági autózásra törekedtünk, nem akartuk az elején tönkretenni az egész hétvégénket egy esetleges hibával. A másnap reggeli Egerbaktát én egészen jónak éreztem, és ezt az óra is igazolta, a 2WD kupában ott tudtunk lenni az élmezőnyben. Szuhán jó, erős, húzós tempót diktáltunk, ezzel sikerült átvennünk a kupában, a vezetést., pedig korábban még nézőként sem jártam a parádsasvári pályán. Elég idegen volt, voltak kétségeink, abban a tekintetben, hogy hogyan bírja majd az autónk a fokozott igénybevételt, de nagyon tetszett, legszívesebben ott autóztunk volna reggeltől-estig. A szervizben, a csapatunk, a karburátorban talált egy darazsat, amit a karburátor beszippantott, Higany barátunk szavaival élve „beseggelt” a porlasztóba. 😀 Természetesen rövid úton kilakoltatták a srácok. Éreztük a gyorsaságikon, hogy nem 100%-os a kocsink, de megoldottuk a helyzetet, kihoztuk az első körből a maximumot. Ennek köszönhettük azt, hogy 2WD kupa mezőnyében, a második körben már csak az előnyünk beosztására, a biztos célba érkezésre kellett törekednünk. Ezt sikerült megoldanunk, az első helyen értünk be a célba, aminek nagyon örültünk, pláne ilyen kalandos kezdés után. Maradt még benne, de nem volt egyáltalán hiányérzetünk a verseny végén.

Miskolcon is megcélozzátok a 2WD kupa első helyét?

Leadtuk a nevezésünket, és természetesen nagyon örülnénk, ha a borsodi pályákon is sikerülne maximális pontot szereznünk. Lyukóbányán 2017-ben mentem egy MARB futamon, Mályinkán, utcai autóval jártam egyszer, akkor is csak kirándulni. Sátának az elején autóztam már, régen, nagyon régen, 2006-ban, a Rali Túra mezőnyében. Nem most volt… Bükkszentlászlóról viszont abszolút semmilyen tapasztalatom nincs. De nincs jelentősége, most majd mindet megismerjük. Tudjuk, hogy technikás, dobálós és itt-ott elég tempós szakaszokkal készültek idén a rendezők. Nem sok van már hátra, izgatottan várjuk a Miskolc Rallye rajtját. 🙂

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Nagy-nagy köszönet azoknak a támogatóknak, akik nélkül ez nem jöhetett volna létre:

Tiszák Kft., Unicar Autocentrum Kft. (ladaeger.hu), Agria-Merci Kft., HE-ÚT Építőipari Kft., Szilárd Autodiagnosztikai Bt., Lubricants Hungary Kft. (GULF olajok), Kalbantner Géza (egriajto.hu), SAME 2000 Kft., Katona Zoli (ponyva21.hu), Hankook Racing Tires, külön köszönet Higany Pistinek (Higgins System) a tökéletes autóért és a páromnak Anikónak, a család ill. a barátoknak akik kivették a részüket a hétvégéből!

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!