Tordai Gábor és Farkas Martin annak ellenére is élvezte az Eger Rallye-t, hogy már a rajtceremónia előtt kiestek, csak értékelésen kívül folytathatták a futamot. Másnap, jelentős kommunikációs nehézségeket is áthidalva jutottak el a Dobó térre, ami egy debütáló Rallye2-es verseny végén elismerésre méltó eredményként könyvelhető el. Az Eger Rallye-ról és a miskolci tervekről Tordai Gábor számolt be nekünk.


Milyen elképzelésekkel érkeztek a Rallye2 Bajnokságba, és mit vártok az Eger Rallye-tól?

Egerben mutatkoztunk be a Rallye2-ben, amivel számomra egy hatalmas álom valósult meg. Komoly célkitűzéseink nem voltak, leginkább arra vágytunk, hogy tanuljunk és a hét gyorsasági szakasz után épségben, karcmentes autóval, a Dobó téren fejezzük be, életünk legelső Rallye2-es megmérettetését. Először próbáltunk ki vadonatúj slick gumikat nem tudtuk, hogy mire számítsunk. Utólag elmondhatom, hogy szenzációsak, de el kell még hinni ezeknek a gumiknak a tudását, mert hihetetlen féktávokat lehet velük venni.

A terveiteket nagyrészt megvalósítottátok. Hogy éreztétek magatokat a debütáló futamotokon?

Az autónk csak az utolsó másodpercben készült el, kapkodással teltek a verseny előtti napok. A technikai átvételt megelőző estén is keményen dolgozott a Ladánkon, a szervizcsapatunk, ezután lett a motor bejáratva. Tesztelni nem tudtunk egy centit sem. A bejáratás során kipróbáltuk óvatosan a kocsit, ami hibátlanul vette az első akadályt, megfelelt a technikai átvételen. Délután, a szervizparkból kifelé menet, a Dobó tér felé haladva váratlanul tönkrement a kuplungmunkahenger. Szerencsére még nem jártunk messze a kiindulási ponttól, ezért a srácok utánunk futottak, visszatoltak, kicserélték a meghibásodott alkatrészt, igaz ezzel már kikéstük a rajtidőnket és nem tudtunk átgurulni a rajtdobogón, valamint a szuperspeciál szakaszon sem indulhattunk el. Az autónkat megjavították a szerelőink, amivel másnap reggel a mezőny legvégére soroltak minket. Szuperrallyeval mi is teljesíthettük a hat, szombati gyorsasági szakaszt, így nem utaztunk el potyára, Egerbe. Egerbaktán nagyon óvatosan kezdtünk tanultuk a gumikat, kerestük a jó féktávokat.

Az első szakasz végén csütörtököt mondott az átbeszélőnk. Etapon sikerült megjavítani, de az örömünk nem tartott sokáig, mert rögtön azután ismét bedöglött, ahogy elrajtoltunk Szuhán. Innentől kezdve nem sikerült életre kelteni, kézzel lábbal mutogatva és kiabálva próbáltunk letalálni a pályákon. Ez nem könnyítette meg a feladatunkat a bemutatkozó versenyünkön, mivel az egri pályákon még az életben nem jártunk. Martin hangja el is fogyott a végére. Ettől függetlenül élveztük a versenyzést és voltak biztató részeredményeink is. A parádsasvári pályától rettenetesen tartottam, mert az aszfaltja egy valódi autó és gumigyilkos szakasz érzetét keltette. Ezen felül a rengeteg árokba csúszott autó is elgondolkodtatott minket Mátraalmás környékén. Mindettől függetlenül ez a szakasz volt a kedvencünk, ott tudtunk a legjobban autózni. Verpeléten az első körben rádiózási problémák miatt etaptempóban kellett átgurulunk. Mi igazából mindenféle hiba nélkül teljesítettük a teljes szombati napot. Sokat tanultunk, és Martinnal is kezdünk összeszokni. Ő már sokkal tapasztaltabb navigátor, mint amilyen pilóta én vagyok, már az első osztályban is ment, óriási segítségemre volt. Hatalmas munkát végzett Egerben, a verseny végére teljesen elment a hangja, köszönöm neki ezt a remek futamot.

A Miskolc Rallye-ra ellátogattok?

Nem csak Miskolcon, hanem idén mind a nyolc Rallye2-es futamon ott szeretnék lenni idén. A Miskolc Rallye gyorsasági szakaszai ismerősek, bár élesben még nem mentem rajtuk, de nagyon közel lakok hozzájuk. A Lyukóbánya-Parasznya szakaszon nap, mint nap átmegyek. Bükkszentkereszten is elég sokszor jártam már. Mályinkáról el tudom képzelni, hogy lefelé nagyon kemény lesz, a fékek működésére oda kell majd figyelni a pálya végére. Reméljük, hogy Borsodban már a mezőnyben, és megfelelő hangosítással autózhatunk. Ha legalább ugyanannyira vidáman teljesíthetjük majd a miskolci futamot, mint az egrit, és célba is érünk, akkor mi már teljesen boldogok leszünk.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Óriási köszönettel tartozunk Jobbágy Krisztiánnak, mert nagyon gyorsan és kitűnően építette meg nekünk a versenyautónkat, ami tökéletes lett.

Sok-sok hálával tartozunk Barta Nándinak, a rengeteg és önzetlen segítségéért.

Köszönjük még a segítséget a szervizben Varga Lászlónak és Polgár Péternek!

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!