Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Csikó Péter: Sikerrel vettük az első akadályt

Csikó Péter és Nazareczki Nándor több, mint egy évtized kihagyás után tért vissza a rallyepályákra, ám a hosszú szünet ellenére, az Eger Rallye-n volt olyan szakasz is, – ráadásul a legnehezebb parádsasvári – ahol sikerült beverekedniük magukat a Rallye2 Bajnokság elitjébe, a tíz legjobb közé. A fiúk teljesítették az önmagukkal szemben támasztott elvárást, a Ladájuk minden problémáját leküzdve célba értek, ami újabb lendületet ad nekik, ahhoz hogy a Miskolc Rallye-n tovább tanulják az egy évtized alatt jócskán megerősödött 21074-est. Csikó Péterrel beszélgettünk.


12 év kihagyás után tértek vissza a rallye világába, hogyan tudtatok felkészülni a megújult környezetre, autóra, kihívásokra, és az Eger Rallye-ra?

Sokat foglalkoztunk az autónkkal, fejlesztettük, abszolút megfelel a mai kor elvárásainak. Sikerült mindent időben összerakni, így egy tesztversennyel indítottuk a visszatérés egyáltalán nem könnyű folyamatát. Nagyon örültünk annak, hogy nem élesben kezdtük el a versenyzést, hanem részt vehettünk az Eger Rallye előtti hétvégén, Lyukóbányán, egy Rallye3-as versenyen, ahol kipróbáltuk magunkat és a megújult autónkat is. Ez nem csak nekünk, hanem az Ladánknak is roppant hasznos volt. A tesztfutam során több gyermekbetegség előjött az autókon. Ha ott nem állnunk rajthoz, akkor Egerben valószínűleg hamar elvéreztünk volna. A sprinten még használt gumikkal mentünk, csúszkált alattunk össze-vissza a kocsi. A lengéscsillapítókon kívül akadt gondunk a hátsó futóművel, a motorral, ami hengerfej gyanús volt már Lyukóbányán is, de a váltó is vacakolt. Ezt a tesztversenyt leszámítva különösebb felkészülésünk nem volt. A Rallye3-ban sikerült ráéreznünk a versenyzés ízére, Nándival nagyon hamar újra egymásra találtunk az autóban. Jó volt, de azt mondom, hogy a Ladánkkal maradéktalanul összebarátkozni, még az Eger Rallye végére sem tudtunk.

Ennek ellenére Egerben sikerült abszolválnotok a versenytávot, és közben voltak kimagasló eredményeitek. Szuhán például egy abszolút hetedik helyet is begyűjtöttetek. Milyen volt a visszatérés?

A használt gumiabroncsok után hihetetlenek voltak a vadonatúj gumik, az első feladatunk az volt, hogy elhiggyük azt, amit tudnak az újak. Amit tudtunk megjavítottunk a rajt előtt, ám a motorunk igazából csak ellenőrizve lett a tesztfutam után. Nagyobb javításra nem került sor, emiatt nem lehetett a teljes erejét kihasználni a mátrai pályákon. 7000-es fordulatszám környékén azonnal elkezdte főzni a vizet, ilyenkor még nyomta is kifelé a rendszerből. Folyamatosan töltöttük bele a folyadékot, volt olyan gyorsasági szakasz, amelyiknek a végén 1,5-2 litert is kellett pótolnunk a hűtőrendszerben.

Szakműhelyben nem tudtuk beállíttatni a futóművet, ezért Egerben egyszer széttartással, mentünk majd összetartással. A kormány eleinte jobbra volt eltekeredve, másszor meg balra, ez pedig nagyon hátráltatott, zavart engem. Szuha rettenetesen kemény volt ilyen kormányzással. De az a legfontosabb, hogy ha sok kínlódás árán is, de sikerült eljutnunk a célig. Eközben olyan kalandunk nem volt, amelyiknél azt mondtam volna, hogy ajaj, most nagy baj van, és visszább kell vennünk a lendületből. Nem tudtunk százszázalékosan autózni, nem lehetett kihasználni az erőforrás maximális teljesítményét, nem voltunk olyan gyorsak, hogy bármilyen komoly probléma, vagy necces helyzet kialakulhasson körülöttünk. Vagyis ez nem teljesen így volt, mert az utolsó gyorsaságin pont erre kellett különösen odafigyelni, mert Verpelét felénél felakadt a gázpedál, így végig ballábfékkel tartottam kordában a kocsit. Ismerkedtünk, barátkoztunk a Ladánkkal, amibe sok új alkatrészt szereltünk, el kell hinni a megnövekedett kanyarsebességet, főleg majd akkor, ha maximálisan kiforgathatjuk a motort. Lesz még mit tanulnunk, de úgy érzem, hogy annak egyértelműen örülhetünk, hogy az első akadályt sikerrel vettük. Szakaszról szakaszra gyorsulni tudtunk, illetve a Dobó téren fejeztük be az egri futamot. A Rallye2 Bajnokság 2019-ik évi mezőnye roppant kemény, azt hiszem a lehető legjobb időpontot választottuk a visszatérésre.

Hol fogtok legközelebb rajthoz állni?

A Miskolc Rallye-n mindenképpen szeretnék elindulni, a motoron kívül a váltónk és a teleszkópok is revízió alatt állnak. A következő versenyig megpróbáljuk összeszedni magunkat technikailag is. Az erőforrást szétszedtük, remélem sikerül Miskolcig megjavítani, és ott már tövig nyomhatjuk a gázt, a pályákon. Az autónk hasmagasságát kell még eltalálni, mert Egerben nem igazán tudtam belőni, hogy hogyan állítsuk be a Ladánkat. A Miskolc Rallye kétségtelenül nagyon kemény lesz, a pályák technikásak, és néhol nagyon tempósan lehet rajtuk autózni.

Mindegyik igazi klasszikusnak számít a hazai rallye-ban. A célunk az lesz, hogy Miskolcon is meglássuk a futam végén a céldobogót, és hogy az évnyitón elkezdett tanulást folytassuk Borsodban. Szeretnénk újabb fortélyokat feleleveníteni azok közül, amelyeket egyszer már megtanultunk 2006 és 2007 környékén, amikor bajnoki címeket szereztünk, a Rali Túra Bajnokságban.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük