Bencs Zoli és Bencs Gabi a terveit sikeresen, ám egyáltalán nem könnyedén valósította meg Egerben, mert a szokásos Honda betegség ezúttal nem kerülte el őket sem, keményen meg kellett küzdeniük az ellenfelek mellett a váltóval is. Zoli sokáig fél kézzel vezetett, de megérte a küszködés, hiszen ezüstérmet szereztek az 5-ös kategóriában. Bencs Zoltánnal beszélgettünk, aki azt is elárulta, hogy a Miskolc Rallye-n kiegyeznének egy ettől jobb eredménnyel is.


Sokszor versenyeztek már az Eger Rallye-n, túl sok újdonságot idén sem tartogatott a számotokra. Mit vártatok az évadnyitó futamtól?

Voltak elképzeléseink, de amikor megláttuk a nevezési listát, akkor rögtön átfogalmaztuk az előzetes terveket, mert a télen hihetetlenül megerősödött a Rallye2 Bajnokság. Sok új, és fiatal tehetség jelezte a részvételi szándékát, és tudtuk, hogy az erős, P12-es kategóriába sorolt autók igencsak meg fogják nehezíteni a dolgunkat. Sejtettük, hogy az abszolút értékelésben komoly csata fog kibontakozni Egerben, és ebben a tekintetben nem is ért minket csalódás az évnyitó versenyen. A kategóriánkból viszont hiányzott néhány olyan páros, akikre számítottunk, és igen ügyesnek tartjuk őket. Mindezek tükrében azt tűztük ki magunk elé célként, hogy Egerben, az 5-ös kategóriában szeretnénk dobogóra állni, az abszolút értékelésben pedig az első tizenöt hely egyik néztük ki magunknak.

A végeredmény ismeretében azt mondhatjuk, hogy elégedettek lehettek, az elképzeléseket maradéktalanul sikerült megvalósítani. Milyen volt belülről? A félidőben komoly küzdelemről számoltál be.

Szinte az első perctől kezdve stabilan tudtuk tartani a kategóriában a második helyet, és volt arra is példa egyes gyorsaságikon, hogy befurakodtunk az abszolút értékelés tíz legjobbja közé. Az összetettben a 11. pozíciót szereztük meg, és az 5-ös géposztály ezüstérme is a miénk lett, amivel elégedettek lehetünk az év elején, bemelegítésként. Csak minimális változtatásokat eszközöltünk a kocsinkon, ami továbbra is egy N csoportos autó. Az eredmény tehát jó, de egyáltalán nem volt könnyű megszerezni. A mostanában sokakat sújtó Honda betegség ezúttal minket sem kímélt. Váltó problémával küzdöttünk az egész versenyen, ami már nem először fordult elő.

Legutóbb a Salgó Rallye-n, tavaly szeptemberben produkált ugyanilyen jelenséget az autónk. A balos kanyarokban, a váltó kidobálta a második és a negyedik fokozatot. Ez Szuhán, rögtön a legelső balos kanyarban meglepetést okozott, de némi gépészkedés árán megoldottuk a helyzetet. Egy sodrós bal3-ban kis híján megelőzött minket az autónk hátulja, de nem lett baj, sikerült korrigálni a helyzetet. Ám innentől kezdve fél kézzel tartani kellett a váltót, a másikkal pedig nyilván a kormányoztam. Ez persze nem volt könnyű, mert Szuha elég technikás volt, a nem igazán sima aszfalttal megspékelve, a másik két pályán pedig a magas sebesség jelentett komoly kihívást ebben a helyzetben.

Ha már a fél kéznél tartottunk, akkor beszéljünk két fél szemről. 🙂 Az egyik szemetek még az Eger Rallye-n, a másik pedig már a Miskolcon?

Igen mondhatjuk ezt is 🙂 hiszen az autónkon, az Eger Rallye után egy héten belül elkezdtük a károk felszámolását, hogy Miskolcra újra tökéletes legyen. Elég mély nyomokat hagyott a karosszérián a szuhai gyorsasági aszfaltja, rendesen megviselte az autónkat. A kipufogót rendbe kell rakni, a padlólemez felszakadt, úgyhogy nem unatkozunk egyáltalán a felkészülés során. De természetesen a fent említett váltóproblémára is megoldást kell találni. A baj mindössze annyi, hogy ránézésre semmi gond nincs vele. Az Eger Rallye előtt szétszedtük, átnéztük A-tól-Z-ig rendbe raktuk, így bevallom, hogy kicsit tanácstalanok vagyunk a kérdésben. Jobb híján átnézzük még egyszer, legjobb tudásunk szerint összerakjuk, aztán bízunk benne, hogy rátalálunk a hiba okára.

Miskolciak vagyunk, a Miskolc Rallye pályái egytől egyig ismerősek lesznek, sokszor mentünk már mindegyiken, szeretjük is őket, hiszen itt nőttünk fel, ezeken a pályákon. Jó lenne, ha legalább olyan jó eredménnyel szerepelhetnénk a saját szurkolóink és barátaink előtt, mint ahogy Egerben sikerült. De ha attól jobban jön ki a lépés, akkor sem leszünk elkeseredve, mert a szép nagy kupáknak és a sok pontnak bármikor őszintén tudunk örülni. 🙂

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!