Merényi Zsolt és Érsek Krisztián nem volt egyáltalán kibékülve az Eger Rallye-n, a szuhai pályával, mert az a Hondájuk ősi ellenségének bizonyult és pusztította is rendesen a Civic hasát. Ám ahol az aszfalt is hagyta, ott Zsoltiék nem törődtek a technikai hátrányukkal, keményen odacsíptek a sajátjuk nagyobb autóval versenyző ellenfeleknek is. A hétből két gyorsaságit meg tudtak nyerni, de ez nem volt elég a 2WD kupa győzelméhez. A srácoknak azonban így sincs oka a szomorkodásra, hiszem a bronzérem is gyönyörűen mutat a vitrinben, és még a ponttáblázaton sem nagyon maradtak le az Eger Rallye után . Merényi Zsolttal beszélgettünk.


A 7-es géposztályba terveztétek az évet, de miután kiderült, hogy 2019-ben ott szinte senki sem versenyez, áttettétek a székhelyeteket a 6-os kategóriába. Hogy alakult a felkészülés a verseny előtt, milyen volt a pályabejárás?

Meg kellett hoznunk ezt a döntést. Tudjuk, hogy nem sok esélyünk van a Hondánkkal az R2-es autókkal szemben, de akikkel tudunk, megküzdünk, számunkra úgyis a 2WD kupa lesz idén a lényeges. Az egri pályákat – véleményem szerint – egész jól fel tudtuk dolgozni, de az már a tréning alatt is tisztán látszott, hogy Szuha nemcsak az aszfalt minősége, hanem a technikássága okán is egy igen nehéz pálya lesz versenykörülmények között.

Sokan mondták, hogy Szuha nem cáfolt rá az első tapasztalatokra és hírekre…

Nekünk is ez volt a véleményünk. A verseny előtt, amikor beszélgettünk azt mondtam neked, hogy készült az autónkra egy új kartervédő, ami biztosan jó lesz. Ezt a kijelentésemet most részben felülbírálom. A funkciójának végül is megfelelt, mert megvédte az olajtartályt, ami nélküle elég hamar kilyukadt volna. De nem mehetünk el amellett sem szó nélkül, hogy rettenetesen megtépázta az alkatrészt a szuhai pálya, mert túl alacsonyra állítottuk a versenyautónk hasmagasságát. Számtalanszor csattant a Hondánk alja az aszfalton, ez nem kímélte a kocsit. Igazából ezért nem is tudtunk Parádsasváron elég gyorsak lenni. A szuperspeciálon egészen jól sikerült átjönni, ott kapásból megszereztük a 2WD kupa harmadik helyét. Csak a 2000 köbcentis autókkal indulok vetélytársaink tudtak megelőzni. Másnap elment az átbeszélőnk, nehezen hallottuk egymást. Kézzel-lábbal, kiabálva próbáltunk egymással kommunikálni ennek ellenére a power station és Egerbaktán, a második körben sikerült győztesként átgurulunk a célvonalon, a 2WD kupa mezőnyében. Szuhán viszont egyszer sem jött ki a lépés. Sajnos ott mindig olyan sokat kaptunk, amennyit Egerbaktán és Verpeléten nem tudtunk ledolgozni. Ezért alakult úgy a verseny vége, hogy a 2WD kupában csak a harmadikok lettünk. Nincs veszve semmi, nincsenek nagy pontkülönbségek az első futam után, mi is csak néhány ponttal maradtunk le a győztes Magyari Beck Szabolcsék mögött. A kupáknak természetesen örülünk, de legközelebb megpróbálunk még nagyobbakat szerezni.

Miskolcon?

Azt nem hiszem, jelenleg nem tervezzük a Miskolc Rallye-t, pedig remek pályák kerültek föl az útvonallapjára. A murvás futamokon egészen biztosan nem leszünk ott, így szerintem csak Székesfehérváron, júniusban fogunk újra rajthoz állni, a Rallye2 Bajnokságban.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Együttműködő partnereink: Virtech Labs Bt., FER-VILL KFT., Landa – Trans Kft., MJM Transport Kft., Primun Go Kft., Dolphio Technologies Kft., Truckport Hungary Kft., Fornád Trans Kft., Közbeszerzés Figyelő Kft., Fúzió Elektrótechnika Kft., Solar Pro-Tech Kft., Budaörs Rádió FM 104.8., Kamaraerdei Stúdió Bt., Matricakell.hu – matrica webáruház., LT Communication Kft., SR- Filt Mérnökiroda Kft.,LTL Lotistics Solution Kft., Optibiomed Kft. Pleixir Centrum Kft., FoliaZ.hu., Ruhan Kft., TEN-LINE Kft., Multi Garage Kft., Extremautosport.hu., Petersgumi.hu., GN Group Kft., Trenaker Kft., Kasza Motorsport., FervillSound Kft., Loppun’s Garage, LEL Kft., Volvid Zrt., Simon és társai Kft., Cso-koto Kft., GPS-COM Kft., DSG Kft., GarAgent-AH Kft., HumanoiT Kft.

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!