Neukirchner András betartotta a szavát és az történt az egri pályákon, amit a pilóta, a rajt előtt megígért. Elveit feladva, nem az abszolút első helyre hajtva, Pardi Kata navigálásával célba vitte az Eger Rallye-n a Hondáját, ráadásul az engedékeny taktika eredményre is vezetett, hiszen az 5-ös géposztály győzelme mellett az összetett második helyet is megszerezték az évadnyitó futamon. Neukirchner Andrással beszélgettünk.


Sikerült tesztelnetek az év kezdete előtt?

Azt, hogy teszteltünk azt erős túlzásnak érzem, de mégis elmondhatom, hogy kipróbáltam az autót. Nekem Hosszúhetényben van a műhelyem, így a zobákpusztai gyorsasági szakaszon – igaz utcai körülmények között, és utcai tempóban – gurultam párat a Hondával, az Eger Rallye előtt. A felkészülésünk során egy hibát vétettünk, mégpedig azt hogy a váltóba túl hosszú végáttételt szereltünk be. Emiatt nem volt az autónk százszázalékos. Azt gondoltam, és a főpróbán úgy is éreztem, hogy a kiválasztott végáttétel, az évadnyitó versenyen tökéletesen fog működni, ám versenytempóban másképpen alakult. Az egri pályákon fontos a magas végsebesség, ezért döntöttem mellette. Tévedtem. A kilométeróra pedig már Egerbaktán megmutatta, hogy rossz döntést hoztam, amikor beszereltük ezt az alkatrészt.

Milyen volt a versenyetek? Mit mutattak azok az órák, amik a gyorsasági szakaszok végén voltak elhelyezve?

Jó volt a verseny, az eredményeink sem lettek elkeserítőek, de teljes mértékben rányomta a bélyegét a futamunkra az, hogy mindössze kétszer tudtunk végsebességen autózni. Akkor is körülbelül 200 méteren keresztül. Emiatt a kigyorsításaink sem voltak tökéletesek. Szerintem kilométerenként legalább 2-3 tizedmásodpercet elvesztettünk emiatt. Kicsúszásunk, megforgásunk, kalandunk egyáltalán nem volt, mert nem nagyon erőltettem, ésszel mentem, maximálisan a biztonságra koncentráltam. Úgy indultunk neki a futamnak, hogy nekünk Egerben mindenképpen pontokat kell gyűjtenünk, és biztosan célba kell élnünk. Ennek több értelmét láttam, minthogy valahol kicsússzunk, miközben a győzelemért háborúzunk a kőkemény mezőnyben. A szuhai szakaszon nagyon óvatos voltam, és ez az eredményeken is meglátszott. Szinte a középmezőnyben autóztunk Szuhán. Igazából második nekifutásra sem voltunk gyorsabbak, az időnkön mindössze három tized másodpercet javítottunk. Egyszerűen nem mertem többet elvállalni a Parádsasvár-Mátraalmás pályán. Volt több technikai gondunk is. Köszönjük szépen Szilágyi Tomi segítségét! A Rallye1-ben versenyző márkatársunk, Ifj. Fogarasi Attila Hondájából kölcsön adott nekünk egy üzemanyaghidat, miután Attiláék kiestek.  Az autónk kuplungja már az első körben vacakolt, de másik felvonásra varázsütésre megjavult. Izgalmas volt vele versenyezni, de végül szerencsésen célba értünk.

Szuhán lehet, hogy csak a mezőny közepén haladtatok, de a végeredményetek egyáltalán nem középszerű. Elégedettek voltatok a célban?

Sikerült megszereznünk az abszolút második helyet, az 5-ös kategóriában pedig győzni tudtunk. Természetesen ezzel elégedettek voltunk. Azt gondolom, hogy tökéletes hétvégét teljesítettünk a mátrai pályákon. Azt nagyon sajnáltuk, hogy Papp Arnoldék, az utolsó szakaszon hibáztak és kiestek. Igazából mi nem az ezüstéremért, hanem a bronzért csatáztunk. Önerőből az abszolút harmadik pozíció lett volna a reális számunkra. Előbb-utóbb Arnie is elsajátítja, azt, amit nekem már korábban sikerült, természetesen a saját káromon. Nem biztos, hogy a végén mindig sietni kell. Ez nekünk most bejött. A történtektől függetlenül minden elismerésem az övéké.

Miskolcon folytatódik a bajnokság, április végén. A borsodi futam mondhatjuk, hogy egy igazi mumus a számodra. Hogyan szeretnéd legyőzni a borsodi fekete mágiát?

Mindenképpen rövidebb végáttételt szerelünk a váltóba és megpróbálok hasonló felfogásban vezetni, mint Egerben. Ennek azért kellene sikerülnie, mert Miskolcon még soha nem értem célba. A szerencse ebben a szerencsétlenségben, hogy minden esetben én hibáztam, soha sem az autónk kapitulált, így ez fejben fog eldőlni. Egyedül rajtam múlik az, hogy megtörjem a miskolci pechszériát. Miskolcon követtem én is el olyan hibát, hogy fél perces előny birtokában ugyanúgy agyig nyomtam a gázt, mintha tizedekkel lennénk az ellenfél előtt, és egyszer csak a pálya mellett találtuk magunkat. Most, ha rajtam múlik erre nem lesz példa. A végeredmény tekintetében elégedettek lennénk, ha az első öt helyezés egyikét sikerülne elcsípni. Az útvonallapon szereplő négy gyorsasági szakaszból kettő hatalmas kedvencem. Az egyik az a Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt, a másik pedig a Garadna-Mályinka. Én pécsi vagyok, a Mecsekben nőttem fel, de ezek a gyorsasági szakaszok nemcsak itthon, hanem a világ bármelyik pontján megállnak a helyüket, még egy VB versenyen is. Bátran kell rajtuk felmenni, és még bátrabban kell lejönni. Mi bátrak leszünk Miskolcon. De csakis az észszerűség határain belül.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!