Kőkemény mezőnyről, 10-15 bajnokesélyes párosról, és sok új indulóról keringtek a pletykák, egész télen, a Rallye2 Bajnokság „back stage-ében”, és az Eger Rallye előnevezési listáját elnézve kijelenthetjük, hogy nem véletlenül zörgött a haraszt. Az elmúlt évek egyik legnépesebb mezőnye gyűlik össze a hétvégén Egerben, ahol a rengeteg Ladát és BMW-t felvonultató P csoport mellett bemutatkozik a Kia kupa mezőnye és megkezdik utolsó évüket a Rallye2-ben, az R2-es versenyautók. Kétségtelenül 2019-ben is izgalmas évad vár a Rallye2 Bajnokság versenyzőire és szurkolóira egyaránt.


2019 szerencsére nem teljesen úgy indul a Rallye2-ben, mint, ahogy 2018. Egy éve ilyenkor gyakorlatilag kicserélődött a teljes élmezőny, a 2017-es bajnokság első 11 helyezettje közül mindössze Trencsényi Vincéék maradtak akkor a Rallye2-ben. Idén valamivel jobb a helyzet, de így is lesz bőven változás. A 2018-as abszolút bajnokok, Krehlik Nándor és Madarász Szabolcs, ha csak kölcsönautóval is, de ott vannak az egri nevezési listán. Az évadnyitó után azonban sokáig csak a pályán kívül szoríthatunk majd a címvédő párosért, hogy minél hamarabb összerakják az új, P12-es géposztályba is megfelelő motorjukat, mivel a P13-as géposztályban – amit az idei évtől nem számítanak bele a Rallye2 Bajnokság összetett értékelésébe – Nándiék nem fognak rajthoz állni. Az ezüstérmes Trencsényi Vincéék maradnak továbbra is a Rallye2-ben, és az autójuk sem változik, Ford Fiesta R2-vel szállnak harcba a győzelemért. A szépségdíjas MK2-es Ford Escortot hajtó Ráti Gergőéket, a P13 likvidálása után a Peugeot kupával is hírbe hozták, de végül úgy döntöttek, hogy az ORC-ben folytatják, nem volt szíve Gergőnek megválni a gyönyörűséges versenyautójától. A negyedik helyezett Dudás Gergő már tavaly, év közben Mitsubishire váltott, a Rallye1 mezőnyébe tette át a székhelyét. A tavalyi, buktatókkal teli év után jóval több sikerre vágyik a Rallye2-ben Tim Gábor és Timár Tamás, akik kedden alaposan kipróbálták a megszokott Opel Adam R2-es kocsijukat. A P12-es géposztály és a Lada kupa bajnokai, Bacsa Tamásék is Mitsubishire váltottak, a Rallye1-ben képzelik el a jövőjüket. Az 5-ös géposztály győztese, Madari Imre (Renault) az idei évre szabadságot vett ki, a 7-es géposztály tavalyi legjobbja Balics Ákos (Honda) pedig az autóját is eladta. A tavalyi év prominens Rallye2-es versenyzőinek sorselemzését követően nézzük a várva várt 2019-et! Kezdjük a legfájdalmasabbakkal. A 7-es kategória hivatalosan nem szűnik meg, de a valóságban garantáltan elköszönhetünk tőle egy időre, mivel Egerbe egyetlen páros sem nevezett ide, és sajnos a tavalyi 7-es géposztályban versenyzők is szétszéledtek a nagyvilágban. A P13-as géposztályt, mint ahogy már említettük 2019-től kizárólag a kategóriában értékelik, az összetett győzelemért nem versenyezhetnek a 1610-2010 köbcentiméteres motorral felszerelt, színes gépjárművek. Ennek ellenére 11 páros nevezett Egerre a géposztályba. Nagy Varga Gézáék (BMW) és Ivony Csabáék (BMW) szinte újjáépítették télen az autójukat, Gyöngyösi Marcellék az 5-ös géposztályból érkeznek, mivel a holtszezonban P csoportossá faragták a tavaly előtt bajnokká lett Opeljüket. A P12-es géposztályban nem kevesebb, mint 28-an fognak rajthoz állni, és három kivételtől eltekintve minden autón Lada embléma lesz! Ember legyen a talpán, aki meg tudja tippelni, hogy közülük ki lesz a lesz a végén a kategóriagyőztes. Mi sem ismerünk mindenkit, de néhány érdekességgel megpróbálunk szolgálni. Foczkó Ákosék (Lada VFTS) tavaly a MARB-on mindent vittek, a Nyíregyháza Rallye-n pedig megnyerhették volna a géposztály csatáit, ha nem jön közbe nekik egy technikai hiba. Géringer Zolikáék a Hondájuk jó végsebességében bízhatnak a tempós, mátrai pályákon. Kell is majd sietniük, hiszen Papp Arnoldék nem kevesebb, mint 192 lóerőt tapostak bele a Ladájuk 16 szelepes motorjába. Ruszó Krisztiánék (Lada VFTS) autója feltámadt tavaly év végére, 592 nap után végre célba értek, de Üveges Sándorék (Lada VFTS), és Szabó Norberték (Lada) is elég jól állnak a „pacik” terén. Meglepetést okozhatnak, – ami igazából nem is lenne meglepetés – Zsebe Gáborék, a jó öreg Skoda Feliciával, amivel Gabiék már elég sokszor riogatták nem csak a géposztály, hanem még az összetett értékelés élmezőnyét is. És ne feledkezzünk meg a bajnoki címvédőkről, Krehlik Nándorékról sem, akik bajnokhoz méltó módon szeretnének szerepelni az egri futamon. Zanzásítva legyen most ennyi a P12 esélylatolgatása, mert lehetetlen vállalkozás mindenkit megemlíteni ebben az amúgy sem rövid előzetesben. Az idei évtől a P11-es géposztály is benépesül, útjára indul a KIA PICANTO Rally Cup Hungary, egyszerűbben a Kia kupa, amiben négy darab 102 lóerős Kia Picanto áll rajthoz, két női és két férfi egységgel. A lányokat, a méltán népszerű Krajnyák Petra-Velezdi Eszter és a Vogel Adrienn-Notheisz Ivett duó képviseli majd. A 6-os géposztály sem lesz piskóta, a maga 16 párosával, és 8 darab R2-es autójával. Trencsényiék tavaly nem sokkal maradtak le az abszolút győzelemről, idén sem fognak lassítani, ez egészen biztos. Tim Gáborék egy reggeli malőr után vérbeli és sikeres ámokfutást rendeztek Nyíregyházán, majd a Mikulás és a Szilveszter Rallye-n is szenzációsan szerepeltek, Jánosa Ákos akkori Peugeot kupa győztes 208 R2-jével. Gabi szeretné az Opelre és 2019-re is átmenteni a jó formájukat. Hofbauer Tamásék tavaly több kategóriagyőzelmet is arattak a 7-es géposztályban, most egy Citroen C2R2-re váltottak, kíváncsian várjuk, hogy mit tudnak a Citroenben a Suzuki után. Nyíregyházán már bemutatkoztak Lendvai Istvánék, akik teljes évadot terveznek menni idén a Rallye2-ben. Pistike nem rejtette véka alá azon elképzelését, hogy ők az abszolút elsőségért szeretnének megküzdeni, ami Hibján Joci korábbi kocsijával és segítségével nem tűnik lehetetlen vállalkozásnak, de fel kell kötniük a gatyát, az bizonyos. Érdekes színfoltja lehet a mezőnynek Tőzsér Áron, azaz „Ironman” is, aki egy M3-as BMW-ből ül át az idei évben egy C2-be. Végül, de nem utolsó sorban ejtsünk szót az 5-ös géposztályról, ahol hat duó neve szerepel az egri nevezési listán, de közülük egyet, mégpedig a Neukirchner András-Pardi Kata párost mindenképpen ki kell emelnünk. Bandi tizedik, jubileumi Rallye2-es szezonjában a bajnoki címért száll ringbe, Honda Civic Type-R-jével, és ha minden összejön nekik, akkor velük is komolyan számolni kell a dobogós helyezésekért vívott meccsek során.     

A Rallye2 mezőnyének, – amit az előfutókkal együtt 72 páros alkot – március 29-én, pénteken, 16:45 órától kezdődik meg, a Dobó téren a nyolc futamosra tervezett, 2019-ik évi bajnokság, az Eger Rallye ünnepélyes rajtceremóniájával. Ezt 17:10-től egy 4,2 kilométeres bemelegítő, de mért szuperspeciál szakasz követi, Egerszalók és Eger között. Másnap 10:35 órakor indul neki az első Rallye2-es páros az Egerbakta-Pétervásárai elágazás szakasznak, amit a hírhedt és várhatóan nem túl jó minőségű aszfalttal „burkolt”, Parádsasvár-Mátraalmás, közismert nevén Szuha, és a 7,7 kilométeres Verpelét-Egerszalók pályák követnek majd, két körben. Az összesen hat gyorsasági szakasz, valamint a péntek esti szuperspeciál 72, 4 kilométert tesznek ki, a 265, 75 kilométeres versenytávból. Az első Rallye2-es autót a célba, a Dobó térre – a tervek szerint – szombaton 18:00 órára várják majd a rendezők. Minden Rallye2-es, Rallye1-es és Rallye3-as versenyzőpárosnak eredményes, kár és balesetmentes évet, a szurkolóknak pedig élményekben gazdag futamokat kívánunk!

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!