Szepesi Marci és Gondos Peti tavalyi éve – kár szépíteni – csapnivalóan sikerült, ezét a srácok egy percet sem tétlenkedtek télen, új motort faragtak az egykoron, a megbízhatóságáról híres, ám 2018-ban inkább csak makrancoskodó Hondájukba. Az öt év után elvesztett bajnoki címüket 2019-ben nem szeretnék visszahódítani, így a borsodi páros inkább az országhatáron kívül keres maguknak valami újabb kihívást. Szepesi Marcellel beszélgettünk.

A 2018-as évtől nem igazán azt kaptátok, amit vártatok…

Azt hiszem, ez egy igazán óvatos megfogalmazás volt a részedről, én inkább azt mondanám, hogy egyáltalán nem úgy sikerült az egész évünk, ahogy azt elterveztük. Négy versenyen tudtunk mindössze elindulni, holott a hat aszfaltos futamon szerettünk volna részt venni. Ráadásul a négyből kettőn kiestünk, csak Egerben és Székesfehérváron értünk célba. Egerben kategóriát nyertünk, Fehérvárról ezüstéremmel tértünk haza, év végén öt ponttal lemaradtunk a dobogóról. Az első perctől az utolsóig küzdöttünk az autónkkal, rengeteg problémánk volt tavaly a Hondánkkal. Elsősorban a motorral adódtak a gondok, minden futamon az tett nekünk keresztbe. Volt, amikor a váltó makacsolta meg magát, eltört a kulissza, Miskolcon üresben maradt a váltó, de persze előtte már menetrendszerűen vacakoltunk a motorral is. Télen rengeteget dolgoztunk, reméljük, hogy az idei évben már nem lesznek ilyen gondjaink. Pláne nem ennyi. Gyakorlatilag vadonatúj erőforrást építettünk, jó lenne, ha ezzel lezárulna a már 2017-ben elkezdődött pechszériánk.

Nem számoltam össze, hogy hány év siker után kellett átadnotok tavaly, a 7-es kategória bajnoki címét Balics Ákoséknak. Te biztosan tudod.

Ha jól számolom, akkor öt éven keresztül, zsinórban mi voltunk a géposztályunk legjobbjai, öt év után történt meg a trónfosztás. 2014-ben mutatkoztunk be a Rallye2 Bajnokságban, azóta folyamatosan mi nyertük a 7-es kategória bajnoki címét. 2017-ben némi szerencsével, az biztos. Akkor még a 2WD kupa elsőségéi is begyűjtöttük.

Idén megpróbáljátok visszahódítani a bajnoki címet? Mit terveztek 2019-re?

Nem gondoltuk ilyesmire. Új kihívást keresünk és szeretnénk kevesebb etapkilométer mellett többet versenyezni. Az évünket, a jövő hét végén, Lyukóbányán kezdjük meg, a Rallye3 Bajnokság sprintfutamán. Tesztelni szeretnék az autónkat, mert nagyon fontos, hogy az éles bevetés előtt, versenykörülmények közt kipróbálhassuk az új motort. Erre tökéletes lesz a lyukói futam. Ha Lyukóbányán helytállunk, utána irány külföld! Bemutatkozunk a Mitropa kupán. A Rallye2-ben mindössze a Miskolc Rallye-t tervezzük, mert az számunkra hazai futam. Jó lenne április végén, a barátaink és a szurkolóink előtt itthon rajthoz állni. A Mitropa kupa első futamát kihagyjuk, mert azt március 16-án és 17-én rendezik, így lemaradtunk róla. Magyarországon már mindenki az Eger Rallye-t várja, de mi nem indulunk idén Egerben, csak a következő Mitropa kupa futamon.

Az április eleji, ausztriai Lavanttal Rallye-n már jó lenne ott lenni. Szlovén, osztrák, horvát és német futamokon tervezünk részt venni, és szemezünk az olaszországi megmérettetéssel is, de az eléggé messze van nekünk. Nem biztos, hogy bevállaljuk. Ha megrendezik, akkor a Baranya Kupa is a kiszemeltjeink közt van. Szóval ezek az elképzeléseink, az idei évre. A Rallye2-t jegeljük egy időre, de ha változik valami, akkor mindenképpen jelentkezek. Ha máshol nem is, de Miskolcon biztosan találkozunk.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!