Lendvai István, vagy ahogyan sokan ismerik Lendvai Pistike karrierje az elmúlt tíz évben igencsak döcögősen alakult, mivel hosszú időre eltűnt a rallye világából, majd beugrott egy-egy futamra és általában kupákkal zárta a versenyzés hiányát enyhítő futamokat. A legutóbbi ilyen megmérettetés, novemberben, a Nyíregyháza Rallye volt, ahol Madár Tibivel remekül szerepeltek. Ahogy az várható volt, a srácok addig piszkáltak az olajos flakon körül, hogy a tartalma ráborult a tűzre, így Pistikéék 2019-re már teljes évadot, azaz nyolc futamot terveznek a Rallye2-ben, ráadásul egy ütőképes kocsival, rögtön a bajnoki címért akarnak megküzdeni. A részletekről Lendvai Istvánnal beszélgettünk.


Honnan érkezel a Rallye2-be?

Sokfelé megfordultam korábban. Mindössze öt éves voltam, amikor elkezdtem vezetni, egy átalakított automata Audi 80-assal kezdődött minden. Ezután vettünk egy Ladát, 2001-től versenyzek. 2002-ben, a Debrecen melletti Simararingen, a gyermek kategóriájában mérettem meg magamat. Én voltam az ifjak között a legfiatalabb. Három évadot nyomtam le a Simararingen, és 2004-ben sikerült megnyernem a Junior kategória éves értékelését. Akkor már egy Peugeot 205-ös-t hajtottam. Az eredményeimre való tekintettel ekkortól rallysprinteken is részt vehettem, és meg is érte váltani, mert 2005-ben, illetve 2006-ban sokszor állhattam fel a dobogókra. Sőt, 2006-ban a felnőttek között egy bajnoki címet is tudtam szerezni. 2007-re nagyot léptem előre, a Suzuki kupában indulhattam, a gyorsasági szakágban. A Hungaroringen, a Pannóniaringen, az Euroringen versenyeztem, és két felfutásos megmérettetésen is részt vettem. Orfűn és Parádsasváron. Miután murván nevelkedtem meg kellett ismernem az autó viselkedését aszfalton hiszen, soha nem mentem slick gumikkal és a beállításokkal sem kellett korábban törődnöm. A tanulás jól ment, 2008-ban bronzérmes lettem. Az még 2007 krónikájához tartozik, hogy kijutottunk a Wales Rallye-ra, ahol volt egy suzukis erőpróba a superspeciálon, ezen másodikként értem célba. Erre az eredményemre nagyon büszke vagyok, mert kizárólag a gyári csapat pilótája volt gyorsabb nálam. A pályafutásom eddigi legjobb eredményének tartom ezt. 2009-ben és 2010-ben mindössze három rallye futamon tudtam részt venni, a Rallye1 mezőnyében, egy Suzuki Ignis-el. 2011 teljes egészében kimaradt, 2012-ben, Nagykállóban, egy Mitsubishi Lancer Evo VI volánja mögé ülhettem be. Meg is nyertem a futamot. Ezek után versenyeztem néhányszor Romániában, részt vettem 2013-ban a Szilveszter Rallye-n, egy Evo VIII-al, de elég foghíjas volt az utóbbi pár évem versenyzés tekintetében. Tavaly a Nyíregyháza Rallye-n történt meg az igazi visszatérés, a „feltámadás”, a Rallye2 Bajnokság mezőnyében álltam rajthoz, egy Citroen C2R2Max-al.

Hogy ízlett az újrakezdés? Hogy éreztétek magatokat a zempléni pályákon?

Nagyon tetszett a Nyíregyháza Rallye, mivel a Rallye2-nek is egészen komoly versenytávval készültek a rendezők. Először ültünk Citroen C2R2-ben, és rögtön beleszerettünk. Ráadásul az elsőkerék meghajtás kifejezetten fekszik nekem. Az autóval voltak kisebb műszaki problémáink, mivel már a péntek esti, ködös szuperspeciál szakaszon bedadogott a motor. Állítólag egy szenzor okozta a gondot, ezt a csapatunk kicserélte. Ennek ellenére másnap reggel is akadt némi gondunk az autóval, hol ment, hol nem, majd a második szakasztól a szervó is megszűnt. Ennek ellenére célba értünk, nem volt könnyű irányítani az autót, de sikerült a futam végén felmutatnunk több jó részeredményt is, szakaszt is nyertünk a 6-os kategóriában. Végül a bronzérem lett a miénk. Nem tudom, hogy hogyan alakult volna a hazai futamunk, ha tökéletes az autónk a rajttól, egészen a célig.

2019-ben, a Hibján-Szurovcsák páros Citroenjével támadnak Pistikéék

Ha jók az információim, akkor idén többször találkozhatunk veletek a Rallye2 Bajnokság mezőnyében.

Egy darabig nem verhettük nagydobra, de végre elárulhatjuk, hogy 2019-ben Hibján Jociék Citroen C2R2Max-át fogjuk bérelni és a kis méregzsákkal fogunk rajthoz állni idén, a Rallye2-ben. Jocival már egyeztettünk és megbeszéltük a részleteket, így azt is, hogy március 10-én tartunk egy nagyobb tesztet, ott fogunk közelebbről megismerkedni az új autónkkal. Elég jelentős szünet volt az utóbbi években a pályafutásunkban, ezért szeretnénk idén teljes évet versenyezni. Természetesen Madár Tibivel rójuk majd együtt 2019-ben is a kilométereket. Ehhez igyekszünk mindent összerakni, szerintem, most 80-90%-on állunk, nem sok híja van annak, hogy a teljes éves szereplésünk biztosított legyen. A murvát a világ összes kincséért sem hagynánk ki, nekem a mindenem a murva, emiatt Szombathelyet és Veszprémet várjuk leginkább. Idén rengeteget szeretnénk tesztelni és készülni, fizikálisan, valamint mentálisan egyaránt. Akik engem ismernek, azok jól tudják, hogy mindig győzelemorientáltan versenyzek. Ilyen voltam már gyerekkoromban is, amikor a rallycross pályákon róttam a köröket. Összetett és kiélezett lesz a bajnokság, ez már a rajt előtt jól látszik. Nyilvánvaló, hogy nagyon sok erős és ügyes ellenfelünk lesz, remek autókkal. De ennek tudatában is azt mondom, hogy ráhajtunk a géposztályunkban és a Rallye2 Bajnokság abszolút értékelésében egyaránt, 2019-ben, a bajnoki címre.

Rallye2.hu – Salánki Gábor     

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!