Bencs Zoli és Bencs Gabi szerette volna alaposan felfedezni az új Hondáját, az elmúlt esztendőben, és utólag elmondhatják, hogy a Civic partnerük volt ebben. Sokszor kimutatta a foga fehérjét, rendszeresen keresztbe tett a párosnak, de a Bencs tesók fokozatosan belakták a kocsit, most pedig azon vannak, hogy az Eger Rallye rajtjára tökéletesítsék, és fejlesszék az olykor rakoncátlankodó, de egyébként remek „rizsrakétájukat”. Az elmúlt évről és az idei terveikről Bencs Zoltán beszélt nekünk.


2017 végén autót váltottatok, Hondába ültetek a sok skodás versenyetek után. Mit vártatok 2018-tól?

Már az elmúlt szezon előtt, a 2017-es, őszi Eger Rallye-n bemutattuk az új autónkat, de természetesen volt még azután is mit tanulnunk róla. Ezért az ismerkedés folytatását tűztük ki magunknak célul a tavalyi évre. Kerestük a Hondánk gyenge pontjait, igyekeztünk belakni a kocsit, és azt gondolom, hogy elég sok hasznos tapasztalattal gyarapodtunk a szezon végére.

Milyen volt az elmúlt évetek?

Változatos, a kalandok közben pedig nagyrészt sikerült összeszoknunk a kocsival. Ettől függetlenül én még mindig azt gondolom, hogy kell még vele mennünk azért, hogy maximális legyen köztünk az összhang. Voltak rajta olyan pontok, amiken éreztük, hogy nincs mese, változtatni kell. Ezeken javítottunk, de akad még munkánk, jelenleg is dolgozunk az autón. Öt versenyen álltunk rajthoz a Rallye2-ben, 2018-ban, amik után összeségében nem vagyok felhőtlenül boldog. Ha visszagondolok 2018-ra, akkor vegyesek az érzéseim. Nem kezdődött rosszul az évünk, mert a Miskolc Rallye után élre álltunk az 5-ös géposztályban. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy ez nem doppingolt minket, de egyáltalán nem volt jó a szánk íze, a hazai versenyünk után. Ezért hoztam meg akkor azt a döntést, hogy 2018-ban nem kívánunk többet Magyarországon versenyezni. A helyezésünk jó volt, örültünk a miskolci kategória győzelemnek, szerintem az a futam volt az évünk legjobb versenye. Csak az volt a bökkenő, hogy töméntelen mennyiségű bakival találkoztunk a futamon, amiktől igencsak kedveszegetté váltunk. De a jó helyezésünkre való tekintettel és a csapat nyomására mégis visszakoztam, de nem lennék őszinte, ha nem vallanám be, hogy megbántam ezt a döntést. De mivel az évet az autó tesztelésére szántuk, így kötélnek álltunk, mert azt itthon is meg tudtuk valósítani. A gyermekbetegségek előjöttek, jó néhányszor technikai problémákkal találtuk magunkat szemben. A legrosszabb pillanatainkat is ezek okozták, többet is tudnék mondani, amik ha kieséssel nem is jártak, de arra mindenképpen jók voltak, hogy a versenyek előtt megfogalmazott terveinket módosítani kelljen. A Baranya Kupán irgalmatlan kaotikus hétvégénk volt, ami megtörténhetett, az meg is történt velünk. A váltóbowden hibája miatt csak kettes és négyes marat a váltóban, ezekkel vergődtünk el a Városháza térre. Az Eger Rallye-n, a power stage-en eltörő féktárcsa tett nekünk keresztbe. A Nyíregyháza Rallye-t is a peches futamok közé sorolhatjuk, mert – mint később kiderült – az utolsó megrendezett gyorsasági szakasz előtt lyukadt ki a váltó. Ott is egy ezüstérmet dobtunk el, az év végi értékelésben nem tudtunk előrébb lépni. Újra a cél előtt nem sokkal kényszerültünk feladni az elveinket, a dobogós helyezésünket. A Zemplénben viszont még annak sem örülhettünk, hogy eljutottunk a célig. Azt se feledjük el, hogy Salgótarjánból az 5-ös géposztály ezüstérmével térhettünk haza, valamint a power stage három pontját is megszereztük Nógrádban. Ennek tudtunk nagyon örülni, mert ott sem volt minden fenékig tejföl.  

Mire készültök 2019-ben?

Mint föntebb említettem éppen szereljük az autónkat, nyakig vagyunk a téli felkészülésben, a futómű fejlesztése van mostanság napirenden. Jelenleg azt tervezzük, hogy teljes Rallye2-es szezont megyünk 2019-ben, de ehhez még várunk egy-két pozitív visszajelzést, hogy pontosan tudjunk tervezni.  A tervünk megvalósításához még az is kell, hogy a tavalyi évben tapasztalt hiányosságokat kiküszöböljék a rendezők. Amennyiben az első két versenyt követően nem észlelünk előrelépést, pozitív változásokat a kérdésben, akkor megeshet, hogy életbe léptetjük a B tervet, és befejezzük a magyarországi versenyzést egy időre. Ezt mi sem igazán szeretnénk, ezért szurkolunk, hogy Egerben és Miskolcon minden flottul működjön.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!