Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Bacsa Tamás: A Ladánk egyelőre a B tervünk

Bacsa Tomi és Hanyik Gergely számára pechesen kezdődött a 2018-as év, de a páros egy percre sem vesztette el a lendületét, talpra álltak a szorult helyzetből, elkészíttették az új motort, a Ladájukba és az új tapasztalatok mellett még két bajnoki címet is begyűjtöttek 2018-ban. A hogyan tovább még nem dőlt a srácoknál, de a jó hír az az, hogy az imádott Ladájuktól csak még jobb jöhet. Bacsa Tamással beszélgettünk.

Bemutatkozó év volt nektek a 2018-as, hiszen korábban még nem szerepeltetek a Rallye2 Bajnokságban. Mit vártatok az elmúlt szezontól?

Csakis a tanulásról szólt nekünk 2018, de váratlanul jól sikerült. Navigátorként már volt tapasztalatom az ORB mezőnyéből is, hiszen Kronome Ákos mellet ülve 2017-ben kategória bajnok lettem. Rengeteg hasznos dolgot tanultam meg a jobb1-ben, de ettől függetlenül csikóként álltunk oda Egerben a rajtvonalhoz. A navigátorkodással töltött idő elegendő tapasztalatot adott nekünk ahhoz, hogy fokozatosan a saját lábunkra álljunk. Az első két versenyünkön igazából csak fel akartuk mérni az erőviszonyokat, de hamar rájöttünk, hogy versenyképesek tehetünk, és akár egy ragyogó eredményre is szert tehetünk a bajnokság legvégén. Rengeteg szerencse, munka, alázat, kitartás, valamint egy jó csapat és egy kitűnő navigátor is kellett ahhoz, hogy a két bajnoki címet megszerezhessük.

A szezonnyitó verseny legelső gyorsaságiján egy abszolút második hellyel tettétek le a névjegyeteket, mondhatni berobbantatok a Rallye2-be. Volt részetek jóban-rosszban, utóbbit elég hamar megtapasztalhattátok, már Eger után el kellett kezdenetek az év végi hajrát. Milyen volt az évetek?

Nem csak mi robbantunk be, hanem a motorunk is második nekifutásra a szarvaskői szakaszon, így némi kényszerszünettel folytatódott az évünk. A váratlan csapás után egész csapat odatette magát, mindenki végezte a dolgát miközben elkészült az új motorunk. Ennek örültünk, de most már elárulhatom, hogy ez a plusz költség – egy új motor építése – nem volt belekalkulálva a költségvetésünkbe, mert minden ki volt számolva szinte Forintra az évad elején. Azt tartja a mondás, hogy rossz után csak jó jöhet, szerencsére ez az örök érvényű igazság ránk is igaz lett. Székesfehérváron tértünk vissza, ahol rögtön sikerült a P12-ben és a Lada kupában is győzelmet aratnunk. Nekünk minden verseny tetszett, mert mindegyikben találtunk valami szépséget. Az évünk legjobb és legemlékezetesebb versenye mindenképpen a Baranya Kupa volt. De a jó minőségű Salgótarján környéki gyorsaságik is kivétel nélkül, mind a kedvenceink voltak. Ráadásul mindkét futam kimagaslóan sikerült nekünk. A Nyíregyháza Rallye-n fantasztikus volt bajnokként, és az évzáró verseny kategóriagyőzteseként célba érni, de a nagy köd élvezhetetlenné tette a novemberi hétvégénket. A legrosszabb futamunk, az egri verseny volt. Ameddig versenyben voltunk az is jó volt, csak aztán jött a bumm, elszállt a motorunk. Ez az egy mumusunk lesz az idei évben, 2019-ben reméljük, hogy nem csak elrajtolhatunk majd Egerben, a Dobó térről, hanem a céldobogón is átgurulhatunk. Az eredményeinkkel természetesen elégedettek vagyunk, nem számítottunk arra, hogy két fronton, a P12-es géposztályban, valamint a Lada kupában is győztesként zárjuk a bajnokságot.

Hogyan tovább? Érdekes infókat hallani a 2019-es évetekről…

Igen, valójában már nem is titok, hogy egy Mitsubishi Lancer van nekünk kilátásba, Kósa András segítségével ülünk majd bele az autóba, ha minden sikerül. Ezalatt a ha alatt azt értem, hogy még híja van a büdzsének, bár mindenki azon dolgozik, hogy ez a terv ne csak egy álom legyen, hanem már tavasszal megvalósulhasson. Ha minden a tervek szerint alakul, akkor tovább lépünk a Rallye2-ből, az ORB mezőnyébe. Egyelőre annyit mondhatok, hogy vannak pozitív fejlemények az ügyben.

És akkor mi történik, ha porszem kerül a gépezetbe?

Megbeszéltük a csapattal, hogy ha a rajt előtt nincs egyben minden a Mitsu körül, akkor az a project végét jelenti. De akkor sincs különösebb gond, mert folyamatosan készítjük fel a Ladánkat. Ha valamiért mégsem sikerül összeraknunk a Mitsubishihez szükséges hátteret, akkor sem szeretnénk hoppon maradni, ezért rengeteget dolgozunk. Ha nem lesz Mitsubishi, akkor marad a Lada, és marad a Rallye2 Bajnokság. Ennek is tudnánk örülni. Március 9-én visszük az autót Debrecenbe, gépkönyveztetni. A Zsiguli nekem örök szerelem, ám amennyiben előre akarunk lépni, mindenképpen típust kell váltanunk, nem szeretnénk kihagyni a lehetőséget. De B verziónak még mindig ott lesz a rajtkész Ladánk, amivel a Rallye2 Bajnokság minden aszfaltos futamán szeretnénk részt venni a 2019-es évben.

Rallye2.hu – Salánki Gábor   

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük