Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Magyari Beck Szabolcs: Nem változnak a terveink 2019-ben sem

Magyari Beck Szabolcs és Török András számára az volt a legfontosabb 2018-ban, hogy vidáman autózzanak a gyorsasági szakaszokon, jól érezzék magukat, miközben kikapcsolódnak a versenyhétvégéken. De a Renault-s párost – vérbeli versenyzőkhöz híven – csakis addig tartotta ehhez magát, amíg be nem csapódott a kék Clio ajtaja, mert onnantól csakis a versenyzés létezett nekik, mindig ádáz csatát vívtak az ellenfelekkel és stopperrel. Az elmúlt évük emlékeit és a 2019-es terveiket Magyari Beck Szabolcs osztotta meg velünk.


Mit terveztetek és hogyan készültetek 2018-ra?

A Rallye2 Bajnokság minden aszfaltos versenyén szerettünk volna rajthoz állni 2018-ban, viszont a murvás futamok már a kezdet kezdetén sem szerepeltek az elképzeléseink között. A terveinket kisebb-nagyobb sikerekkel színesítve megvalósítottuk, a legfontosabb mindig az volt, hogy jól érezzük magunkat a versenyhétvégéken, és ha valamilyen kiemelkedő eredményt sikerül elérnünk a pályákon, akkor annak felhőtlenül tudjunk örülni. Erre, az utóbbi kitételre nem lehetett panaszunk, mert jó kedvből sosem volt hiány. Ám amikor beültünk a versenyautóba akkor ezt az elméletet általában abban a pillanatban felejtettük el, amikor feltettük a fejünkre a bukósisakot. Onnantól kezdve rögvest versenyezni akartunk. 🙂

Ez látszott a teljesítményeteken, mert ahol csak lehetett, ott siettetek, két dobogós helyezés is összejött az év során. Milyen volt a 2018-as évetek?

Egerben azonnal dobogóra állhattunk a géposztályunkban, és szerencsére az évadnyitó versenyen mutatott jó formánkat a második fordulóra, a Miskolc Rallye-ra is át tudtuk menteni. Az autónk viszont megelégelte az év eleji rohanást és Borsodban felrobbant a motorja, pedig már csak egyetlen szakaszt kellett volna kibírnia a célig. 🙁 Szerencse a szerencsétlenségben, hogy majdnem másfél hónapunk volt az újjáépítésére, mert az Iseum Rallye-ra amúgy sem akartunk elutazni. Június közepén tértünk vissza Székesfehérváron, de innentől egészen a Nyíregyháza Rallye-ig egy rejtett váltóhibát cipeltünk magunkkal, mert a szakemberünknek egyszerűen nem volt ideje arra, hogy kezelésbe vegye a Renault Clio-nk váltóját. Hosszú időbe telt, de kivártuk a sorunkat, és novemberre sikerült teljesen felújíttatni a váltót. Meg is szűnt azonnal minden problémája. Visszakanyarodva az év közepére, elkészült az új motorunk, ami rögtön meghálálta a belé fektetett pénzt és munkaórákat, mert célba vitt minket a Székesfehérvár Rallye-n. Komlón az 5-ös kategória ötödik helyét szereztük meg. Salgótarjánba 19 évnyi kihagyás után tértem vissza, de az évünk legrosszabb emléke kerekedett a Salgó Rallye-ból. Kimondottan élvezhetővé váltak a nógrádi pályák, jól is éreztük magunkat, de sajnos az AC pumpa hibája miatt folyamatosan gyengült a kocsink, végül kiálltunk. Amikor el kellett volna indulnunk kifelé az egyik szervizből nem indult be a motor. Feladtuk a futamot. Amíg összecsomagoltunk, – kb. egy óra alatt – teljesen elhűlt minden az autóban, ami a trélerre már, pöccre indulva, tologatás és segítség nélkül, önerőből állt fel. Ez a méreg…

A váltó felújítása után, leszámítva a hatalmas ködöt és az irgalmatlan mennyiségű etapot, az évzáró Nyíregyháza Rallye tetszett nekünk a legjobban, a vegyes talajával, és a mádi szőlőben található különleges betonutakkal együtt. Ha egy kicsit közelebb helyezték volna el az illetékesek a szervizparkot a gyorsaságikhoz, akkor szerintem mindenki még vidámabb lett volna a verseny, és egyúttal az évad végén is. Nekünk remekül alakult a novemberi hétvége, mert bronzéremmel fejezetük be a másfélszeres pontokat adó futamot. Összességében nagyon élveztük az egész évet, hatodikként végeztünk az 5-ös géposztályban. Rengeteget tanultunk 2018-ban, alaposan megismertük az autónkat, és a gumikat, sokat kísérleteztünk, miközben próbálkoztunk az ideális beállítások megtalálásával és finomításával is. Meglátjuk, hogy mit tudunk ezekből a tapasztalatokból az idén kamatoztatni.

A Rallye2-ben?

Igen, mindenképpen maradunk 2019-ben is, a Rallye2 Bajnokság mezőnyében. Ugyanúgy, mint 2018-ban, idén is csak az aszfaltos futamokon szeretnénk részt venni. Plusz, ha lesz rá módunk, akkor az év végén, egyedi rajtengedéllyel, a Nyíregyháza Rallye-n is jó lenne újra szerencsét próbálni. Legalábbis én így gondolkodok, ám ezt még a csapattal nem beszéltem még meg, hamarosan össze kell verbuválni a társaságot. Ezúton tájékoztatnám a terveimről a srácokat is. 🙂 A navigátorommal, Bandival már értekeztünk az évről, ő jönne, azt mondta, bár a hajnali két órás nyíregyházi lefekvés előtt nem volt teljesen őszinte a mosolya, remélem nem gondolta meg magát és nincs változás nála. Tökéletesen működött, és jól szervezett csapat volt a miénk tavaly, nem szeretnék egy hibátlan dolgon változtatni. A terveim szerint tehát marad a csapat, marad a navigátor, marad a sofőr 🙂 és marad a Renault Clio is. Arra viszont nagyon oda fogunk figyelni, hogy már az év elejétől kezdve intenzíven gyűjtsük a pontokat, és még jobban hajtva, még figyelmesebben autózva, már kezdésként, az Eger Rallye-t is jó alaposan meghúzzuk.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük az egész éves segítséget!

A csapatunknak, a szponzorainknak, Pécsi Dánielnek, és Bessenyey Zolinak, aki otthonról sokat osztotta nekünk az ukázt. 🙂

Külön köszönöm, a navigátorom Török András munkáját.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük