Sok munkával, valamint autóépítéssel kezdődött a 2018-as esztendő Bartha Nándinak, aki a füzetét cserélte vissza nagyjából másfél évtizednyi itinerolvasást követően – hosszabb távon is – a kormányra. A döntés jónak tűnik, mivel néhány kisebb technikai nehézséget és egy váratlan mitfárer cserét követően kezd összeállni a csapat, és Veres Pistivel is jó úton jár Nándi, a közös munka terén. Bartha Nándorral beszélgettünk a 2018-as szezonról, és az idei folytatásról.

Új autót építettetek az elmúlt év elején, és visszaültél a volánhoz, ami elég jelentős változás a pályafutásodban. Mit terveztetek 2018-ra?

Az elsődleges célkitűzésünk az volt tavaly tavasszal, hogy úgy szerepeljünk a futamokon, hogy műszaki problémák nélkül célba vigyük a vadonatúj Peugeot 206-osunkat. Ezt csak félig-meddig sikerült megvalósítanunk, mert egyetlen kivételtől eltekintve, vagy így, vagy úgy, de valóban célba is értünk. Ellenben voltak kisebb gondjaink bőven a kocsival, döcögősre sikerült a kezdet, olyan is előfordult, konkrétan Szombathelyen, hogy csak szuperrallyeval láthattuk meg a célkaput. Kiállnunk szerencsére csak az évzárón kellett, egy nulláról épített új kocsival ennek alapvetően tudtunk örülni. Az, hogy régen voltam pilóta az csak részben igaz, mert a 2017-es Szilveszter Rallye-n vezettem legutóbb, Fróna Jani barátom Hondáját, és azon kívül több szilveszteri futamon is rajthoz álltam az elmúlt években, nagy kihagyásom így nem volt. Hogy majdnem teljes bajnokságot mikor abszolváltam pilótaként? Azt ne is kérdezd inkább, mert arra már tényleg nem emlékszem még én sem. 🙂 Régen.

Pontosan fogalmaztál, mert 2018-ban sem volt teljes a szezonotok, Miskolcon álltatok először rajthoz a 206-ossal. Milyen volt az évetek?

Az Eger Rallye-ra még nem készült el a kocsink, de Miskolctól kezdődően, Nyíregyházáig – a Veszprém Rallye kivételével – minden versenyen részt vettünk. Mindenütt jól éreztük magunkat, jók voltak a hétvégéink, úgy látjuk, hogy van értelme a folytatásnak, ezért idén is ott leszünk a Rallye2 mezőnyében. De nézzük tovább, hogy mi történt velünk tavaly! Év közben navigátort kellet váltanom, mert Andó Zoli sajnos nem ért volna rá mindig, a munkahelyi elfoglaltságai okán. A helyére érkezett meg Veres Pisti, aki jó választásnak bizonyult, hamar összeszoktunk, beletanult a feladatba, leigazolnám az ide évre is a jobb1-be. Sok élményt és kalandot átéltünk egész évben, de nekem, személy szerint az Iseum Rallye volt a kedvencem. Még akkor is, ha csak szuperrallye-val tudtunk eljutni a céljába. Tetszett, mert meglepően jól viselkedett a murván, a Peugeot-nk.

A veszprémi futamra viszont ennek tudatában sem vittük el, ott Jani mellé ültem vissza egy kicsit nosztalgiázni, újra navigáltam a Balaton partján. Az Iseum Rallye mellett, a másik nagy kedvencünk a Nyíregyháza Rallye volt. Szenzációs pályákat ismertünk meg a Zemplénben, hihetetlen mennyiségű élménnyel zárult a tavalyi évadunk. A legrosszabb emlékként a Székesfehérvár Rallye-ra gondolok vissza 2018-ból. Soha sem kedveltem a fehérvári megmérettetést, nem látom át a környéket, néha azt sem tudtam, hogy hol vagyunk a június közepén rendezett futamon. Nem bántuk egy picit sem, amikor véget ért. Adtunk neki egy újabb esélyt, de majdhogynem kár volt.

2019-ben adtok neki újabb esélyt?

Nem szívesen, de biztos adunk. Ahogy az összes többi aszfaltos versenynek is, bár azoknak sokkal szívesebben. Hat Rallye2-es forduló szerepel jelenleg a versenynaptárunkban, a murvás futamokat szerintem kihagyjuk 2019-ben. A 206-oson, a gyermekbetegségek felszámolását követően szerintem egy kis fejlesztés is megvalósul a télen, a gátlókat mindenképpen szeretnénk kicsit jobbá tenni. Szemeztünk a szünet elején a Mitropa kupával is. Neki láttunk a matekozásnak, osztottunk-szoroztunk és hamar arra a következtetésre jutottunk, hogy inkább maradunk itthon versenyezni. Ha nyáron nagyon jól fogunk állni anyagilag, akkor esetleg egy horvátországi Mitropa futamot bevállalunk, amit összekötnénk a családi nyaralásunkkal. De ez a tervünk, fogalmazzunk úgy, hogy erősen kérdőjeles. Az itthoni folytatást viszont olyannyira komolyan gondoljuk, hogy már az összes tervezett versenyünk időpontjára le van foglalva a szállásunk. Bárhogy alakuljon is a sorsunk, a lényeg, hogy aludnunk már garantáltan lesz hol. 🙂

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!