Bencs Zolira és Bencs Gabira egy bronzcsata várt Nyíregyházán, és annak ellenére, hogy ők jól vették az akadályokat, a Hondájuk többször is keresztbe tett nekik, miközben az egész versenyhétvégéjük Achilles ina a szerviz volt. A Bencs tesók jól haladtak, az első körben kibérelték a dobogó második fokát, és már csak egy gyorsaságit kellett volna leküzdeniük, de Füzéren a váltó feladta a csatát így Zoliék kénytelenek voltak idejekorán elbúcsúzni az álmaiktól. Bencs Zoltánnal beszélgettünk.

A Salgó Rallye-ról épségben értetek haza ti is és a Hondátok is, így sok munkátok nem volt az évzáró verseny előtt. Harcban voltatok a géposztályotok év végi bronzéremért, az 5-ös kategóriában. Milyen tervekkel érkeztetek Nyíregyházára?

Átnéztük alaposan a kocsit, mert szerettünk volna Nyíregyházán dobogós pozícióban zárni a futamot, és ezt a szándékunkat nem is rejtettük véka alá. De az elképzelésünket a technika ördöge simán áthúzta.

A superspeciál szakaszon kezdtetek neki a versenyzésnek. Milyen volt a Nyíregyháza Rallye-tok?

Extrém körülmények fogadtak a péntek esti bemutatkozásunkkor, Nyíregyháza belvárosában. Csúszós úton, városban, ködben, sötétben autóztunk. Ami az év többi versenyén nem jellemző, azt itt most egyszerre megkaptuk. Nem volt szerencsénk, mert az első szakaszon eltört a Hondánk egyik féltengelye, de ki tudtunk jönni a pályáról, a szombat reggeli szervizben ennek a cseréjével kellett kezdenünk a munkát.

Akkor féltengellyel a párnátok alatt aludtatok…

Majdnem. Az izgalmakat csak tovább fokozta, hogy nem álltunk túl jól szervizcsapat tekintetében, jó barátaink jöttek el a záró hétvégén, hogy segítsenek nekünk. Ehhez a munkához viszont szakemberre is szükségünk volt. Nyilas Petiéknek tartozunk hálával, mert a szervizcsapatukat adták kölcsön egy kis időre, pedig nekünk éppen az ő harmadik helyükre fájt a fogunk. Sportszerűségből jelesre vizsgáztak, köszönjük nekik!

Milyen volt ezután a szombati versenynapotok?

Húsz másodpercet rögtön bespájzoltunk, mert két percet késtünk az időellenőrző állomásról. Nem adtuk fel, rögvest nekiláttunk a hátrány ledolgozásának, reméltük, hogy ezzel gyorsan megleszünk. Sajnos már a verseny előtt is adódott gondunk a váltóval, így azt a felkészülés során le kellett vennünk. Vele együtt a bölcsőt is levettük, amitől megváltozott a futómű beállítása, indirektnek éreztük az autónkat, megváltozott a viselkedése. A szűk, újhutai aszfalton, a farönkök közt el is spóroltuk emiatt a tempót. A büntetéssel együtt sikerült autózni az 5-ös géposztályban egy második helyet. Ezt Füzéren és Erdőbényén is megismételtük, Disznókőn viszont nem jött ki túl jól a lépés, ott csak negyedikek lettünk. A félidőben így sem álltunk rosszul, a dobogó második fokáról vártuk a folytatást. Ezzel mi bőven meg is elégedtünk volna. De a sötétben kezdődő második körben, rögtön az újhutai pályán beestek előttünk, és megállítottak minket. A mögöttünk rajtoló Tim Gabiék szerintünk biztosan „vért ittak” 🙂 a szervizben, iszonyatos tempót jöttek, mi pedig pont úgy indultunk tovább, hogy már láttam a tükörben, hogy ott vannak közvetlenül mögöttünk, el kellett engednünk őket. Félre álltunk, had siessenek, gondoltuk, hogy jóvá írják majd az eredményünket. A ködben vakon mentünk végig a pályán, ott aztán volt minden. Az etappá lett füzéri szakaszon, bukósisak nélkül már hallottam, hogy a negyedik sebességi fokozatunk nagyon búg, hangos és váltóolaj szagot is éreztünk. Működött a váltó, azt gondoltuk, hogy legurulunk így egészen a célig, de a szakasz végén biztos, ami biztos ránéztünk a váltóra. Azt láttuk, hogy kilyukadt a váltóház és egy alkatrész áll ki belőle. Elfolyt az olaj, ki kellett állnunk.

Nem fogtok unatkozni a téli szünetben, az biztos. Egy Mikulás, vagy egy Szilveszter Rallye belefér esetleg a programba?

Nem tudok most erre a kérdésre válaszolni, mert még hozzá sem nyúltunk a kocsihoz. Bármi lehet, de jelenleg nem tervezünk egyetlen bulifutamot sem. Az első számú feladat az a váltó javítása lesz. Mi most az Eger Rallye-t tűztük ki magunknak célként, addigra remélem elkészülünk a javítással és a kategóriánkat sem fogják megváltoztatni, kizárni, vagy ellehetetleníteni a 2019-es Rallye2 Bajnokságban.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!