A körülményekkel nem teljesen volt elégedett az East Motorsport csapata a Mecsek Rallye-n, de az ORB-s, valamint ORC-s párosok túlnyomó többsége megbirkózott a feladattal és kupákkal térhetett haza az ország túlsó végéről. Az amatőrök között pedig eközben mindent elsöprő sikert aratott a Foczkó-Kiss párosunk, amikor a MARB éves értékelésében, abszolút bajnoki címet szerzett. A nemrégen még a Rallye2 Bajnokságban is versenyző párosok baranyai hétvégéjéről, East Motorsport, vezetője, Szabó Krisztián, a csapat vezetője számolt be.

Kurtos Robi és Szegedi Máté pécsi összefoglalójával kezdem a beszámolót, de sajnos nem sok mindent tudok mesélni a páros legutóbbi szerepléséről. Egy héttel a Mecsek Rallye előtt Telkibányán, egy MARB versenyen, előfutóként abszolváltak egy sikeres tesztet, az autójuk jól működött, a srácok alaposan bemelegítettek a Mecsekre. Teljes nyugalommal utaztak el az ország déli végébe, jó hangulatban jártak pályákat, ám az első gyorsaságin minden reményük és elképzelésük szerte foszlott, amikor kb. 6 kilométer után egy fa tövében landoltak, a Mitsubishi Lancer Evo IX-esükkel. Takaros ívet hajtottak a karosszériába, de ők szerencsére ép bőrrel megúszták a becsapódást. Kizárólag Máté szerzett kisebb zúzódásokat a kaland során, a versenyük viszont azonnal véget ért. Az anyagi kár jelentős, még a bukócsövet is cserélni kell majd részben, de a srácok nem adják fel, javítják az autót, szeretnének ott lenni az évadzáró Nyíregyháza Rallye-n, bár a nyírségi-zempléni futamnak semmilyen jelentősége nem lesz már nekik a bajnokság szempontjából.

A Forgács László-Bartók Erik duónk szintén a telkibányai MARB versenyt szánta a mecseki főpróbának, de a BMW-jük már az első gyorsasági szakasz előtt összetört, egy közúti balesetben. Az ütközéskor gyakorlatilag eltűnt a kocsi „orra”. A szervizcsapatnak kellett akcióba lépnie, és a srácok annyira jól dolgoztak, hogy ha lett volna otthon tartalék hűtő a kocsihoz, akkor az utolsó körre vissza is állhattak volna a fiúk, rekordidő alatt működőképessé varázsolták a kocsit. A váratlan karambol miatt, a korábbi hibák kijavítását, a fejlesztéseket és az új alkatrészeket élesben, Pécsen kellett tesztelniük Laciéknak. Ehhez a mecseki pályák nem bizonyultak a legjobb választásnak, mert elég sok helyen minősíthetetlen állapotban voltak. Némelyik sokat kritizált borsodi szakasz egyenesen autópályának tűnt ezekhez a gyorsaságikhoz viszonyítva. Öklömnyi köveken kellett autózni. Értjük mi, hogy rallye, meg improvizáció, de ez már inkább volt off road, mintsem rallye verseny. Ennek ellenére a technikai hibák elkerültek minket, a sok árokban lévő autó miatt óvatoskodott leginkább Laci és Erik. Fontosabbnak tartották a biztos célba érkezést, ezért taktikusra vették a figurát, aminek meg is lett az eredménye, a P13-as géposztályban ezüstérmesként gurulhattak át a pécsi céldobogón. Jól érezték magukat és a végén örültek a sok pontnak. Ezeknek köszönhető, hogy a srácok számára Nyíregyházán, a P13-as kategória bajnoki címe lesz majd a tét, az évadzáró versenyen.

Fotók: Farkas Tamás, LPWMSport

Meglepetésként hathat, 🙂 hogy Riskó Dani, valamint Losonczi Csabi is élt a lehetőséggel, és a Telkibánya-Bózsva szakaszon kezdték meg a felkészülést a Mecsek Rallye-ra. Hasznos volt a teszt, mert sikerült jó beállításokat találniuk a Peugeot 208 R2-höz, a pécsi futamra. Ennek ellenére, a Mecsekben nem úgy indult a verseny a fiúknak, ahogyan azt elképzelték. Szűk, és kihordásos volt az első szakasz, ami a farönkökkel karöltve nem lett az ózdi pilóta kedvence. A többi szombati gyorsaságival sem sikerült megbarátkoznia Daninak, aki nem érezte ezeket a szakaszokat. Elmondása szerint is még tanulnia kell, hogy bátrabb lehessen az ilyen jellegű pályákon. Vasárnapra egy kicsit felszívták magukat a fiúk, ügyesen autóztak, miközben néhányan feladták a versenyt, így egyetlen szakasztól eltekintve mindig dobogós helyen értek célba a kategóriában, ennek köszönhetően fölkapaszkodtak a géposztályuk negyedik helyére, a Peugeot kupában pedig a második helyen zártak, a futam végén. A gyenge kezdést sikerült végül egy erős, közepes hajrával feledtetniük.

Az amatőrök mezőnyében óriási sikerként könyvelhettük el, hogy az Északi régió bajnoki címének megszerzése után, a MARB abszolút értékelésében is győzni tudott a Foczkó Ákos-Kiss Balázs párosunk, Lada VFTS-ével. A Mecsek Rallye sprint futamán vitathatatlan győzelmet arattak, ötből öt szakaszt nyerve söpörték be az év végi összetett bajnoki titulust, a pécsi futam és kategóriagyőzelemmel együtt.

A Nyíregyháza Rallye-ra Kurtos Robiék, Forgács Laciék, valamint Riskó Daniék is izgatottan készül, hiszen a zempléni pályák hazai, de részben mégis ismeretlen kihívást jelentenek még nekik is, hiszen a szervezők rengeteg újdonsággal várják a mezőnyt az évadzáró futamra, ahol a biztos célba érkezés, illetve a lehető legtöbb pont begyűjtése lesz kitűzve a csapat versenyzőinek első számú feladatként.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük együttműködő partnereinknek:
Alpha Machine Kft, Rex- Bau Kft, FOAM- System Kft, Perla-X Kft, Viadukt Mérnöki Kft, ENTERSOFT Kft, ZTR Kft, Mika Gábor e.v, Fa- Forg- Tech Hungária Kft, Toptimber Road Kft, KARADi Rendszerház, A-G Trans Kft, Koncz Tamás e.v. , Vári Vill Kft, Certa Kft, ZÉG Kft, Alu Casting Support Kft, Orbitex Kft, Alinea-B Bt, Bon Copy Kft, RAIKER Kft, Corvinum Zrt, ASAP Hungária Kft, KPM- Kresz Kft, Vídia Csavarszaküzlet
Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!