Szabó Norbi és Tárkányi Sanyi számára nem igazán jött ki jól a lépés a Rallye2 Bajnokság korábbi futamain. Komlón például el sem tudtak indulni, ezért csak egy nyugodt, célban befejezett versenyre vágytak, a szabolcsi legények, a Salgó Rallye-n. Hosszú idő után ezt végre megkapták, boldogan térhettek haza Nógrádból, hogy megkezdhessék a felkészülést az év utolsó, ám számukra annál fontosabb hazai versenyére, a Nyíregyháza Rallye-ra. Szabó Norberttel beszélgettünk.

A Baranya Kupátok a dolgok szerencsétlen együtt állása és módosított rajtidők okán egy „kicsit” – hogy is mondjuk szépen? – el lett baltázva. Egy centit nem mentetek Komlón a kocsitokkal. Kellett bármit is csinálni vele a salgótarjáni rajt előtt? Pótoltátok valahol a kiesett kilométereknek legalább egy részét?

Augusztus 19-én este volt Nyíregyházán egy kisebb verseny, a KZ Invest kupasorozat éjszakai futamán álltunk rajthoz, a Tokaji úti autópiacon. Tesztnek nem, de csapatásnak, feszültségoldásnak kiváló volt, jó hangulatban kerülgettük a gumikat, a sötétben. A meglepetés az volt, hogy miután hazamentünk, egy szimpla, csak forduljunk egyet a kocsival jellegű „tesztkörnél” eltört az egyik féltengely, minden előjel nélkül. A kihívást az jelentette, hogy természetesen a Salgótarjánba történő elindulás előtti napon ütött be a galiba. Sikerült végül megoldanunk ezt a hibát, elutaztunk, és nagyon vártuk már, hogy végre mehessünk egy teljes, valamint gondok nélküli versenyt.

 

Sikerült?

Igen. 🙂 Jó volt látni az útvonallapon, hogy a superspeciálon túl még kilenc, további gyorsasági szakaszon is autózhatunk, a Salgó Rallye-n. Erős volt a kategóriánk, a rajtnál 15 P12-es páros vonult fel, izgalmas csatákra számítottunk, a klasszikus, nógrádi szakaszokon. Amikor elkezdtük feltérképezni a belvárosi, első szakaszt, akkor nem gondoltuk, hogy ez nekünk, hű de jó lesz, nem is vártuk igazából. De amikor megláttuk a rengeteg nézőt a pálya mentén, akkor megjött a kedvünk, ám nagyon rosszul mentünk rajta. 🙂 Minden esetre így is élmény volt. Reggel óriási variálás előzte meg a rajtot, ment a telefonálgatás, hogy az éjszakai esők nyomán milyen állapotok uralkodhatnak a ceredi pályán? Emiatt és azért, mert pénteken nagyon fáradtan írtuk fel a ceredi itinert, óvatosan kezdtük meg a versenyzést. Megtanultuk, hogy nem szabad fáradtan tréningezni, mert két órányi alvással teljesen másképpen látja az ember a kanyarokat, mint kipihenten.

Ez az időnkön is meglátszott, teljes volt a káosz vasárnap reggel körülöttünk. Ahogy a pályák elkezdtek felszáradni, mi is úgy találtunk rá önmagunkra. Kazárt és Sámsonházát szombaton már, egy jó alvás után diktáltam fel Sanyinak, ezeken a gyorsaságikon minden tökéletesen működött, mint ahogy a kocsink is, mert szerencsére technikai hibánk egyáltalán nem volt a versenyen. Végre tényleg olyan jól sikerült minden, mint ahogyan azt otthon elterveztük. Sámsonházán egyszer abszolút második, egyszer pedig abszolút harmadik időt tudtunk autózni, ami reményt adott a Salgó Rallye-ra és a további folytatásra is.  A géposztályunk ötödik pozícióját szereztük meg a verseny legvégén. De alapvetően már az is óriási élmény, hogy egy viszonylag tiszta versenyen célba tudtunk érni.

Nyíregyházán még egy ugyanilyen menet? Mit szólnátok hozzá?

Jöhet! Nekünk félig-meddig hazai futam lesz a Nyíregyháza Rallye, hiszen kisvárdaiak vagyunk, Szabolcs megye fővárosa és a Zemplén sincs hozzánk túlzottan messze. A salgótarjánitól sokkal acélosabb terveink nem lesznek, csak érjünk célba, műszaki gondok nélkül, ez a lényeg. A jó részeredményeket meg majd megpróbáljuk összegyúrni valami kerek egésszé, ha sikerül. A 2015-ös Miskolc Rallye-n autóztunk utoljára a Zemplénben, úgyhogy eléggé időszerű, hogy újra próbára tegyük a tudásunkat, a borsodi pályákon.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!