Jánosa Ákos és Rubóczky Attila sokszor összeakasztotta a bajszát idén a makrancoskodó Peugeot 208 R2-jével, hiszen az év eleje óta kerestek egy apró, ám annál bosszantóbb műszaki hibát, ami rendre megkeserítette az életüket. Azért is látogattak el az Ózd-Salgó Rallye-ra, hogy végre kiugrasszák a nyulat a bokorból, de ettől végül sokkal többet értek el a borsodi és nógrádi pályákon. Jánosa Ákos foglalta össze a legutóbbi versenyük eseményeit.

Nem szerepelt a Peugeot kupa versenynaptárjában az Ózd-Salgó Rallye. Miért döntöttetek úgy, hogy ti mégis részt vesztek rajta?

Elég régóta küszködtünk az autónknak egy visszatérő hibájával, amit mi jeladó problémának neveztünk, véltünk. De végre rájöttünk, – ez volt az egyik célunk az Ózd-Salgó Rallye-n való részvétellel – hogy egy kábelköteg túl közel van a kipufogóhoz, konkrétan mellette van a helye, ezért állandóan túlmelegedik, és rossz jeleket továbbít a computernek. Ez a hiba már az év első versenyén, az Eger Rallye-n is megkeserítette az életünket, azóta kerestük. A hiba feltárása sikeres volt, ezért már megérte ellátogatnunk Ózdra. A rajt előtt a 6-os kategória második helyén álltunk, ezen a pozíción is szerettünk volna erősíteni.

Többet aligha tudtatok volna tenni az ügy érdekében, hiszen megnyertétek a géposztályotok legutóbbi futamának, a csatáit. Milyen volt a versenyetek?

Összességében igen sikeres, hiszen amiért Ózdra és Salgótarjánba elutaztunk, az maradéktalanul teljesítettük. Pénteken este az ózdi salakpályán kezdtük meg a futamot, harmadik időt autóztunk a prológon. Magukra a gyorsaságikra nem volt panaszunk, mindegyik tetszett, azokkal semmi baj nem volt. A rendezésről, – a verseny közben tapasztalható fennakadások, problémák, elmaradt gyorsaságik és az egy óránál is hosszabb, gyűjtőkben, várakozással eltöltött töltött idő miatt – sajnos már nem mondhattuk el ugyanezt, ám a sok időbeni csúszás ellenére, ha kalandosan is, de valahogy mégis eljutottunk a célig. A kocsink rendben volt, hűtöttük a túlmelegedés miatt mindeddig bohóckodó kábelköteget, így szinte műszaki gondok nélkül abszolváltuk mindkét napon, a versenytávot. A gyorsaságik rajtja előtt felnyitottuk a motorháztetőt, hogy a „reaktortérben” tomboló hőségen némileg enyhítsünk, ezzel az ominózus kábelköteg is mindig új erőre kapott.

Ez természetesen nem a végleges megoldás, a következő versenyünkre orvosolja majd végérvényesen a szervizcsapatunk a feltárt hibát. Az utolsó előtti gyorsaságin volt csak gondunk a kocsival, azt éreztük, hogy nem forog ki rendesen a motor, de ott is a megszereztük a második helyet, miközben a teljes versenyen, hét szakaszon tudtunk nyerni, a kategóriánkban. A géposztályunk mellett, a 2WD kupában is mi voltunk ezen a versenyen összességében a leggyorsabbak, úgyhogy roppant boldogok lettünk volna, ha Salgótarjánban zárul az idei bajnokság. A 6-os géposztályban, valamint a 2WD kupában átvettük a vezetést, a Peugeot kupában pedig az élen állunk, de a pezsgőt még nem tehetjük a jégre, mert két pokolian nehéz verseny vár még ránk októberben, a Mecsek, novemberben pedig a Nyíregyháza Rallye-n.

A trónkövetelők biztosan nagyon meg fognak titeket kergetni mindkét futamon. Mire készültök az év végén?

A pécsi versenyünkön, október közepén bízunk a szép őszi időjárásban és azt hiszem, hogy az lehet a legjobb recept a sikerre, ha gyorsan megyünk. Megeshet, hogy a Mecsek Rallye-n is befolyásolja az időjárás a dolgokat, de Nyíregyházán ezt szinte garantáltnak érzem. A Peugeot kupában mindössze nyolc darab gumit használhatunk fel egy versenyen, figyelnünk kell az ideális gumik kiválasztására, mert azon a döntésen nagyon sok minden fog múlni. Mindenkinek ugyanolyanok lesznek a feltételek, ezen felül nekünk már csak annyi dolgunk lesz, hogy mindkét versenyen jól menjünk és megtartsuk az első helyeket. Ugye, hogy nem is tűnik ez annyira bonyolultnak a feladatnak? 🙂

Rallye2.hu – Salánki Gábor

   Köszönjük a segítséget!

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!