Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Fordult a kocka, de fordul e megint?

Hazai pályán tudtak jelentős mennyiségű pontot rabolni Ráti Gergőéktől az ellenfelek, ennek pedig az lett az eredménye, hogy Trencsényi Vincéék és Krehlik Nándorék is megelőzték a Ford Escort MK2-t hajtó párost, az éves értékelésben. Gergőéknek az a legfőbb vágya, hogy az év utolsó versenyére magukhoz ragadják a 201-es rajtszámot, ami bizton állíthatjuk, hogy nem lesz egyszerű feladat, hiszen a Rallye2 Bajnokság éllovasai mellett még a Peugeot 208 R2-re átnyergelő Határ-Deák, és a szintén helyi Tim-Timár duóval is meggyűlhet a bajuk, a Salgó Rallye-n.

A salgótarjáni versenyhétvégén – ami az évad hetedik és egyben az utolsó előtti futama is – 10 szakasz, és 82,35 gyorsasági kilométer vár majd Rallye2 Bajnokság 46 „éles” versenyautóból és 5 előfutóból álló mezőnyére. Az idei futam egyik leglátványosabb újdonságának kétség kívül a péntek délutáni, városi, 3 kilométeres Superspeciál szakasz ígérkezik, hiszen Salgótarján utcáin ezúttal az órával is meg kell küzdenie a versenyzőnek. Mért szakaszon fogják teljesíteni a bemutatkozást, bár nem valószínű, hogy a futam végeredményét érdemben befolyásoló különbségek alakulnak majd ki a nézőcsalogató látványosság végére, a résztvevők között. A Baranya Kupát az idei év második másfélszeres pontokat adó futamát is megnyerték az összetettben Krehlik Nándorék (Lada VFTS), Trencsényi Vincéék (Ford Fiesta R2T) a másodikak lettek, míg a műszaki hiba miatt betliző Ráti-Borók páros „rükvercbe kapcsolt” és a hazai pályán „begyűjtött” nulla pontjával a harmadik helyre tolatott vissza az élről. A srácokra ezúttal is komoly helyosztók várnak, hiszen már csak két futam van hátra a bajnokságból, az itt bemutatott triumvirátus eleje és vége között pedig mindössze 18,5 pont a különbség. Trencsényiék 17-el mennek Krehlikék előtt. Ebbe a csatába viszont alaposan „belerondíthat” néhány páros. Nézzük előbb a helyi betyárokat! Opel Adam R2-vel, egy miskolci futamgyőzelemmel, valamint egy vége felé közelítő pechszériával a tarsolyában várja a hazai futam startjelét Tim Gábor és Timár Tamás, akik nem titkoltan a futamgyőzelemért szállnak harcba, a Salgó Rallye-n. Régi 306-os Peugeot-jával, szenzációs részeredményekkel és abszolút szakaszgyőzelmekkel is folyton a frászt hozta a mezőnyre Határ Attila és Deák Heni, ezúttal viszont egy Peugeot 208 R2-vel szerepelnek majd, ráadásul otthon, úgyhogy érdemes lesz rájuk is odafigyelni. Pont úgy, mint a bajnokság negyedik helyén álló Dudás Gergőékre (Citroen C2R2Max), akik Komlón kénytelen, kelletlen kiszálltak a bajnoki címért folytatott csatából, így felszabadultan autózhatnak, lehet, hogy pont ez hozza meg nekik a várva várt sikert.

A P13-as géposztályba összesen 10 páros nevezett, itt elsősorban egy Ráti-Krehlik párharcra készülhetünk, 6,5 pont köztük a különbség, ám, hogy ebből a csaknem tucatnyi indulóból ki kivel bonyolódik majd harcba, azt most nem tippelnénk meg. Ugyanez a helyzet a P12-ben is, ahol 15 ladás egység várja majd a rajtjelet, de hogy valakikről írjunk is pár érdekes gondolatot, kiemelünk, mondjuk három versenyzőpárost. Villámrajtot vettek év elején, és Veszprémig vezették is a géposztályt Üveges Sándorék, akik négy verseny kihagyása után térnek vissza, a nógrádi pályákon. Bacsa Tamáséknak három versenye maradt ki év elején motorproblémák miatt, de Székesfehérváron és legutóbb Komlón is győzni tudtak, érzik, hogy akár a Karancsalján is okozhatnak meglepetést. Szabó Attiláék Szombathelyen nagyon közel jártak az abszolút futamgyőzelemhez, de aszfalton is mindenképpen a P12 élmezőnyéhez kell sorolnunk őket, hogy csak a legizgalmasabb dolgokról beszéljünk egy kicsit. Nehéz ennyivel lezárni ennek a géposztálynak a bemutatását, mert a felsorolt versenyzőkön kívül is sok ügyes duó várja a tarjáni futamot, a ladások közt. Érdekesség, hogy a géposztályt 4 ponttal vezetik Hulmann Gáborék a holtversenyben második helyen álló Üvegesék és Pethőék előtt. A 7-es géposztályban három Honda fog csatázni a pontokért, és ha Balics Ákosék ügyesen sáfárkodnak a 6 pontos előnyükkel, akkor elég közel kerülhetnek ahhoz, hogy a Zemplén Rallye-n csak végig kelljen gurulniuk a kategória bajnoki címéért. Ebben Fróna Jánosék és címvédő Szepesi-Gondos páros igyekszik majd megakadályozni őket. A 6-os kategóriában Trencsényiék, Dudásék, Timék és Határék küzdelmére lehet elsősorban számítani, az éves értékelésben is ez az állás jelenleg. Az 5-ös géposztályban mindössze 2 ponttal vezetnek Madari Imréék (Renault Clio) előtt Várnai Dávidék (Honda), de Madariék egy családi rendezvény miatt nem lesznek ott Salgótarjánban, így akár kategóriabajnokot is avathatunk a 7 autót felvonultató géposztályban, vasárnap este.  A 2WD kupában továbbra sincs megnyugtató előnye Molnár Feri bácsiéknak (Honda), csak 3 ponttal verik Baksaiékat (Lada 21074), Frónáék pedig a dobogós helyük megtartásáért hajtanak majd. A Lada kupában számít igazi szenzációnak a Baksai-Erdei páros teljesítménye és jelenlegi harmadik helye, amit Hulmannék és Üvegesék mögött birtokolnak jelenleg.

A Rallye2 Bajnokság mezőnyével elsőként szombaton délután találkozhat a közönség 16:45-től a Superspecialon, Salgótarjánba, majd másnap reggel 7:43-kor kapják majd meg Trencsényiék a „zöldet” Zagyvarónán. A klasszikus Zagyvaróna-Cered pályán kívül Sámsonházán és Kazáron is 3-3 alkalommal száguld majd végig a Rallye2 csapata, hogy 18:00 óra után nem sokkal átgurulhasson a győztes páros, a Salgó Rallye célkapuján.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.