Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Fróna János: Tejből és borsból faragtunk kupákat

Fróna Jani és Magyar Zsolti számára a 2018-as esztendő a műszaki hibákról szól, de Komlón is bebizonyították, hogy vannak már annyira rutinosak, hogy szinte bármilyen problémát le tudnak gyűrni, egy kivételtől eltekintve eddig minden futamon célba értek, az idei évben. Komlón egy tejalapú borsos öntetből „főztek” maguknak serlegeket, és pontokat, amikkel a Salgó Rallye-ra megtartották a 7-es géposztályban, a második helyüket. A Baranya Kupáról Fróna Jánossal beszélgettünk.

Veszprémben igencsak megdolgozott a Hondátok a „kenyérért”, örültetek, hogy egyáltalán célba tudtatok érni. Egy ennyire autógyilkos futam után hogyan tudtatok felkészülni a Baranya Kupára?

Autót kellett építenünk, mert a veszprémi murva rútul megpocsékolta a kocsinkat. Orrost ugrattunk, aztán a hűtőtől, a ventilátoron át több alkatrész is nagyot kapott, így a veszprémi futam második felét gyakorlatilag végigkínlódtuk. A felkészülésünket a hűtő cseréjével kezdtük, a ventilátorlapátot pótolnunk kellett és végre valahára elkészült a váltó is, amire egész évben vártunk. Ezek után nagy reményekkel indultunk el Komlóra, mert örültünk annak, hogy hosszú idő után összeállt az autónk, tudunk most már gond nélkül és remélhetőleg tempósan is haladni. A tesztre nem jutottunk el, mivel jó szokásunkhoz híven ezúttal is az utolsó pillanatban készültünk el a munkákkal. Mindössze otthon tudtam kerülni egy kört az autóval, ez volt a főpróba, de azonnal megtapasztaltam, hogy a váltó rövidebb lett, a motor magasabb fordulatszám tartományban dolgozik. A generátorszíj rögtön el is szakadt, újat kellett a helyére beszerelni.

Kalandosan kezdődött és úgy láttam, hogy a versenyetek is elég izgalmas volt Komlón…

Akadtak problémáink. A prológon leszakadt az ég, ezért csak szép óvatosan végig gurultunk a bemutatkozás alkalmával. Az viszont nagyon gyanús volt nekünk, hogy ettől a szervizpark ki, prológ, szervizpark be távtól, – ami nem volt több kettő kilométernél – elkezdett túlmelegedni a motor. Az első szakaszon viszont már nem volt min gondolkodni, mert a pálya felétől a piros tartományban mozgott a hőmérő. Hiába kapcsoltuk fel a fűtést, az sem segített. A szervizben hamar megállapítottuk, hogy hengerfejes lett az erőforrásunk, de nem kicsit, hanem nagyon. Ahogy beleöntöttük a vizet, úgy fújta kifelé magából a hűtőrendszer.

Más lehetőség híján jöttek a kuruzsló módszerek és a városi legendák. Vettünk gyorsan 2 liter tejet és 4 tasak őrölt borsot, beleöntöttük, ami annyiból jó megoldásnak bizonyult, hogy eltömített, ezért ha 6000-es fordulat felé nem forgattuk a motort, akkor végig tudtunk gurulni minden egyes szakaszon. Ez a trükk segített végül célba érni. Egyszer megforogtunk, mégpedig pénteken este, Hosszúhetény végénél, ahová Paolo Diana-ék beestek. Ott mi a másik oldali árkot néztük ki magunknak. Egyszerűen ideges voltam a motor túlmelegedése miatt, nem tudtam koncentrálni, a féktáv pedig még vizes volt, csúszott. De hamar visszataláltunk az útra, még a nézőknek sem kellett segítenie, nem volt vészes a helyzet. A reményeink nagyok voltak, de nem tudtuk teljesíteni a saját elvárásainkat. Titkon bíztunk benne, hogy megismételhetjük a tavalyi, Baranya Kupán aratott kategóriagyőzelmünket, szerettünk volna jó sok pontot szerezni a bajnokságban. De örülünk a harmadik helyünknek is, a 7-es kategóriában. Ezek után készülődünk Salgótarjánba.

Motorjavítással kezdődik a Salgó Rallye?

Hengerfejezünk, futóművet állítunk, a többi pedig tudtommal rendben van, de azért átnézzük az autónkat, jó lenne megelőzni az újabb műszaki problémákat. Sokszor mentünk már Salgótarjánban, jó emlékekkel tértünk haza általában Nógrádból, ezért kedveljük is a Salgó Rallye pályáit. A célunk, hogy szeptember első hétvégéjén is ott legyünk a géposztályunk, valamint a 2WD kupa első három helyének valamelyikén, hogy minél több pontot raboljunk az ellenfeleinktől a futam végén, a célban.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönet Molnár Zsoltnak a váltó összerakásért, Ecsedi Janónak és Nemes Grétának a szerviz munkáért, és nem utolsó sorban Barta Nándi csapatának a közös szervizelésért.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.