Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Nagy Varga Géza: Jól kezdődött, ám nem úgy ért véget a Baranya Kupánk

Rájárt a rúd a mutatós BMW-kre a Mecsekben, hiszen a Rallye2 Bajnokság két legszebb bajor vasa vesztett rajta a második gyorsaságin, így Ivony Csabáékhoz hasonlóan sajnos Nagy Varga Gézának és Csernai Zsoltinak is a hetvehelyi szakasz lett a végső állomás, miután kidöntöttek egy fát a pályára. Gézáék azonban nem húzták be a vészféket, épp ellenkezőleg cselekedtek, a hétvégén már tesztelnek és készülnek Oroszlányban, a Salgó Rallye-ra. Nagy Varga Gézával beszélgettünk.  

A Székesfehérvár Rallye volt a legutóbbi versenyetek, ahonnan a P13-as géposztály ezüstérmével térhettetek haza. Komlóra mivel telt a felkészülésetek?

A futóművel kellett foglalkoznunk, ott voltak még hiányosságok, de lassan kijelenthetjük, hogy a versenyautónk elkészült és jó is lett. Mondjuk a mondatnak a második felét alaposan átírtuk a Baranya Kupán… Ennek ellenére az irány, amibe haladunk, az jónak tűnik, a harci sérüléseket pedig majd meggyógyítjuk. Tesztelni nem sikerült, nem voltunk ott csütörtökön a Baranya Kupa hivatalos tesztjén sem.

A prológgal és egy szenzációsan sikerült esti gyorsaságival kezdtétek meg Komlón a szereplést. Milyen volt az első nap?

A prológra felraktuk a slickeket, nem bajlódtunk utcai gumikkal, mert nem akartunk nagyon látványosan menni a komlói főutcán, mivel kímélni akartuk a kuplungot. Jó volt, autóztunk egyet a bemutatkozó szakaszon, megmutattuk magunkat a nézőknek, de nem erőltettük túl a dolgokat. Megérte spórolni, mert az első, péntek esti gyorsasági szakaszunk fantasztikus eredményt hozott, ugyanis a kategóriánkban és az összetett értékelésben is a második helyen zártunk. Ez azért magáért beszélt.

A szombat reggeletek már messze nem volt ennyire sikeres…

Alaposan bekezdtünk a hetvehelyi szakaszon és egy kanyarban becsúsztunk a fák közé. A pályabejáráskor szinte még nyoma sem volt a „zizinek”, ott ahol elcsúsztunk, de a verseny reggelén ugye elment előttünk az M csoport, a Mitropa kupa és a Historic Bajnokság mezőnye is, ők pedig eléggé kijárták a pálya szélét. Mi is hibáztunk, kicsit biztonságosabbra kellett volna írni az itinerünket. Normál esetben elfordult volna az autó, de a poros, felhordásos aszfalton esélyünk sem volt, így…

… így erdőirtásba kezdtetek, kidöntöttetek egy fát, pont rá a pályára. Mi történt veletek és a BMW-tekkel?

Zsolti először fájlalta a lábát, de szerencsére nem volt komoly a probléma estére jobban lett. A kocsinkat majd itt-ott helyre kell rángatni, de nincs komoly baj, a motor, és a többi fontosabb alkatrész nem sérült. Kell a BMW-nkkel foglalkozni, egy barátom kipofozza a karosszériát, de sajnos a Salgó Rallye-ra nem leszünk készen vele.

Ezek szerint kihagyjátok a Salgó Rallye-t?

Nem, hiszen ott van a garázsban a jó öreg Ladánk is, aztán ha Isten is úgy akarja, akkor azzal ott leszünk a nógrádi futamon. Bemelegítésként részt veszünk a hétvégi, bányásznapi, oroszlányi MARB futamon. Megpróbálunk állítani a Ladánkon, plusz egy kicsit autóznunk kell ahhoz, hogy elfeledjük a komlói csattanásunkat. Ha ezen túl vagyunk, akkor igyekszünk minél inkább ráhangolódni a salgótarjáni futamra.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.