Horváth Attila a Baranya Kupára időzítette a debütálását, a Rallye2 Bajnokság mezőnyében, és ebben egy tapasztalt navigátor, Ratting Tomi volt a segítségére, a Mecsek klasszikus rallyepályáin. Attiláék MARB-os versenyzőként sem vallottak szégyent, folyamatosan az élmezőnyben autóztak, de a futam végén mégis csak egyetlen kupát vihettek haza, az egyedi rajtengedélyesek értékelésében. Horváth Attila foglalta össze nekünk a pályafutása eddigi leghosszabb futamát.

Merre versenyeztetek a Baranya Kupa előtt és hogyan készültetek karriered legelső Rallye2-es megmérettetésére?

A MARB Déli régiójában rendezett éjszakai futamán autóztunk utoljára, és mindössze két hetünk volt ezután, hogy felkészüljünk az első Rallye2-es versenyemre, ahol egyedi MARB-os engedéllyel álltunk rajthoz. Szerencsére a navigátorom, Ratting Tomi már többször versenyzett a Rallye2-esek között hasznos információkkal segített a felkészülés során. A Rallye2-es bemutatkozás mellett éppen a Baranya Kupa miatt döntöttem, mert nagyon szeretem a mecseki pályákat, ráadásul most új szakaszokkal és egy jókora versenytávval is megismerkedhettem.

Milyen volt a versenyetek? Hogy bírtad a megnövekedett terhelést?

A tervünk az volt a rajt előtt, hogy végig megyünk a teljes versenytávon és az abszolút értékelésben, az első tíz hely valamelyikét megszerezzük. Persze igazából erre esélyünk sem volt, mert MARB-os versenyzőként az értékelésen kívül autóztunk, de azért figyeltük az órát, hasonlítgattuk az eredményeinket. Ha értékeltek volna minket, akkor az abszolút kilencedik helyet szereztük volna meg a nyitó gyorsaságin, pénteken este. Hibát követtünk el, rosszul gumiztunk Hosszúhetényre, mert felhőszakadás miatt vizes gumikat raktunk fel, miközben a pálya nagy része már fölszáradt mire odaértünk. A szombati első szakaszt gond nélkül teljesítettük, de az alsómocsoládi gyorsaságin nem tudtunk elrajtolni, nem indult be a motor.

Nagy nehézségek árán kelt csak újra életre az erőforrás, mi pedig kaptunk egy új menetlevelet és azzal folytathattuk a versenyt, amolyan szuperrallye jelleggel. Innentől elmondhattuk, hogy a tervünket teljesítettük, mert minden szakaszon befértünk a Rallye2 Bajnokság Top10-es mezőnyébe, abszolváltuk az összes megrendezett gyorsaságit és célba is sikerült érnünk este, a komlói Városházánál. Elégedettek voltunk, plusz még kupákat is szereztünk, különdíjasok lettünk a MARB mezőnyében. A pályák tetszettek, soha nem mentem még nemhogy ennyire hosszú versenyt, de még ilyen hosszú gyorsaságikat sem. Meglepően jól bírtam a hosszú versenytávval, illetve a hőséggel járó megpróbáltatásokat, nem gondoltam, hogy ennyire jól fogom bírni a futamot fizikálisan. Folyamatosan kocsiban voltunk, mindig volt mivel foglalkoznunk, akadt bőven teendőnk, szerintem ezért sem vettem észre túlzottan a fáradtság tüneteit.

Mit terveztetek a folytatásra?

A Baranya Kupa tökéletes volt a Rallye2-es bemutatkozáshoz, valamint ahhoz, hogy én is megismerkedjek a Rallye2 légkörével, kihívásaival, de aligha lesz lehetőségünk idén még egy futamot teljesítenünk a Rallye2-ben. Talán jövőre. A MARB futamain természetesen továbbra is ott leszünk, legközelebb a hétvégén, Oroszlányban megyünk, a Bányász napi sprinten mi is csapatjuk majd a VFTS-ünkkel.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!