Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Dudás Gergő: Alig volt tiszta gyorsaságink

Dudás Gergőnek és Szabó Bencének egyáltalán nem jött ki a lépés a Baranya Kupán, majdnem minden gyorsaságin hátráltatta őket valami, ráadásul szinte egész hétvégét „hajléktalanként” töltötték a szervizparkban, zuhéban, és perzselő forróságban egyaránt. Ezt a „remek” kiruccanást a verseny végén még sikerült nekik megkoronázni egy kicsúszással, így érthető, ha Gergőék már csakis a Salgó Rallye-ra koncentrálnak, szeretnék gyorsan elfeledni a komlói hétvégéjüket. Dudás Gergővel beszélgettünk.

A Veszprém Rallye-n célba értetek, de egy teljesen új motor került a rajt előtt, a kocsitokba. Milyenek voltak az első tapasztalatok és hogyan készültetek a Baranya Kupára?

A motor érezhetően erősebb lett, kíváncsiak voltunk, hogy miként muzsikál majd az aszfalton a kocsink. Sok dolgunk szerencsére nem volt az autónkkal, átnéztük, bár komolyabb kár nem keletkezett benne Veszprémben, kevesebbet kapott a hírhedten autógyilkos szakaszokon a kocsink, mint amire számítottunk. A revíziót követően visszaalakítottuk murváról aszfaltra a futóművet, nagyjából ennyiből állt a felkészülésünk. A hivatalos teszten részt vettünk, de túl sokat nem tudtunk autózni a főpróbán, mert gondok adódtak a kormányművel. Konkrétan a harmadik kanyarban adta meg magát. Nem volt más választásunk, föl kellett tenni a trélerre a Citroenünket, hazavittük Szegedre, ahol a csapatunk egy vadonatúj kormányművet szerelt be és mindent még egyszer leellenőriztünk, a futóművet is beállítottuk mielőtt újra elindultunk Komlóra.

Komló-Szeged-Komló „gyorsasági” letudva, jöhetett is a pénteki prológ. Milyen volt a Baranya Kupa nektek?

A prológ utáni szervizünk elég érdekesen alakult, mert az égszakadással óriási szél is érkezett, ami elvitte a szervizsátrunkat. A gumik kérdésében az első szakaszra indulás előtt szinte másodpercekkel döntöttünk, slickeket raktunk fel, de bevallom, hogy még most sem tudnám megmondani, hogy jó döntés volt e?

Sokakkal beszélgettem már, nyugodj meg, senki sem tudta megmondani, hogy a vizes vagy a slick gumik voltak e a jobbak péntek estére. Talán a slick felé hajlik a Rallye2-es versenyzők nagyobbik része. A vizes aszfaltra való abroncsok jobban elmelegedtek a szakasz végére.

A slick nem kérdéses, szerintem is jobb volt, de ha egy kicsit vágottabbakat tettünk volna fel, azokkal talán biztonságosabban autózhatunk. A prológ jó volt, nekünk tetszett, de egy kicsit jobban örültünk volna, ha az első szakasz után kell teljesíteni, bár így, hogy volt utána szervizlehetőség, nem volt rossz. A második nap jól indult, de nem alakult túlzottan fényesen. Szinte egyetlen szakasz volt, – az ötödik – ahol tisztán és akadályozó tényezők nélkül tudtunk autózni. Ezt az egy alkalmat leszámítva mindig volt valami, ami keresztbe húzta a számításainkat. A második szakaszon Nagy Varga Gézáék sajnálatos esésénél kellett megállnunk, nem kaptunk időt, azt mondták, hogy a következő hetvehelyi szereplésünk után kapunk majd egy megállapított időt. Ezután a mecsekpölöskei gyorsasági rajtjában álltunk egy háromnegyed órát, miközben legalább Ráti Gergőékkel jót beszélgettünk. Ezután ért oda a többi Rallye2-es autó, benne a feltüzelt versenyzőkkel, akiknek jó meleg volt a kocsin a gumija. Érdekesnek tartottuk ezt a helyzetet, máshol is várakoztathattak volna minket, bárhol jobb lett volna, mint pont a rajtban. A negyedik gyorsaságit törölték, így nem lett eredményünk ekkor sem a reggeli gyorsaságira. Ezután jött újra Alsómocsolád, itt végre tudtunk egy jót autózni, az összetettben mindössze két másodperccel maradtunk le a dobogóról. De ezelőtt a szakasz előtt is álltunk valamennyit, mert az egyik előfutónk beesett. Túléltük, már fel sem tűnt. A kemény gumik soknak bizonyultak egész hétvégén, rakhattunk volna föl puhábbakat, de ezzel a sok várakozással nem tudtunk előre kalkulálni. A tempós kanyarokban és a féktávokban maradt bőven idő. A harmadik körnek futottunk neki, az volt a tervünk, hogy valami jó eredményt érünk el Hetvehelyen, mert ekkor ugye még mindig nem volt eredményünk a második gyorsaságira.

A kemény gumikkal karöltve ez sietség okozta a kicsúszásotokat?

A kiesésünkért nem hibáztatnám a gumikat, de a megforgásunkban tuti, hogy közrejátszottak. Egerben és Miskolcon fogtam meg ettől rosszabb helyzeteket is, de most tehetetlen voltam, mert nem tapadtak be a gumik. Megdobta az aszfalt rendesen az autót, de semmiképpen sem annyira, hogy így viselkedjen. Az első két ellenkormányzásnál szerintem fogható lett volna az autó, ha rendesen működnek a gumik, a harmadiknál pedig már teljesen elengedte magát a C2R2Max. Menthetetlen volt a helyzet, de szerencsére egész jól megúsztuk ezt a kalandot. Másképpen kellett volna intézni ezt az időjóváírást, mert ezzel a fiaskóval nem csak a Baranya Kupát buktuk el, hanem valószínűleg a bajnoki címért folytatott csatából is véglegesen kiszálltunk.

Salgótarján következik, ahol még nem mentél korábban elsőkerekes autóval.

Legutóbb a BMW-nkkel autóztunk a nógrádi gyorsaságikon, idén a Citroennel szeretnénk – ha már így alakult a komlói hétvégénk – jókat autózni és tét nélkül, felszabadultan versenyezni. A pályák tetszettek az elmúlt esztendőben, egyedül a sámsonházi szakasszal szemben merült fel annyi kifogásom, hogy nagyon rövid volt a maga 5,6 kilométerével. De biztos jó lesz az idei Salgó is, kíváncsian várjuk, hogy hogyan tudunk komolyabb tét nélkül csapatni, a Citroennel, a klasszikus, északi pályákon.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.