Óriási meglepetésre, kizárólag olyan párosok állhattak a Baranya Kupán, az abszolút értékelésben dobogóra, akik eddig még egyáltalán nem, vagy csak néhány kilométert versenyetek korábban, a mecseki pályákon. A rajt előtt esélyesebbnek gondolt, helyi versenyzőket technikai hibák sújtották, hamar kiszálltak a csatákból, de nélkülük is roppant érdekesen alakultak az eredmények valamint a párharcok is, a másfélszeres pontokért zajló, komlói futamon.

37 páros nevezett a Rallye2-ben, Baranya Kupára, akikre a megszokott belvárosi prológon kívül, pénteken, még egy gyorsasági szakasszal is várt, a bajnokság, idei hatodik futamán. A prológ pályája néhány méterrel távolabb került a megszokott helyszíntől, – ott szervizpark volt már pénteken – de az új terület is méltó volt a korábbi, színvonalas komlói prológokhoz. A rengeteg néző mellett, Komló város polgármestere, Polics József is a helyszínen tekintette meg, a bemutatkozó penzumot. A hatalmas hőségben egy váratlan vendég is tiszteletét tette a főutcán, ugyanis a Rallye2-esek versenye közben, a mezőny harmadánál óriási felhőszakadás vette kezdetét, ami több felvonásban, de szinte folyamatosan ontotta magából az esőt. Az aszfalt roppant csúszós lett, se szeri, se száma nem volt a megforgásoknak, és túlcsúszásoknak, mert a versenyzők többsége száraz körülményekre gumizott. Olyan volt az aszfalt, mintha jégen próbáltak volna autózni a nyári forróságban. Volt, akik idáig sem jutottak el, Szabó Norberték kikéstek. A legügyesebben Szabó Zoltán és Milcsevics Lóci birkózott meg a feladattal, ők voltak a leggyorsabbak a prológon. A Vasas-Hosszúhetény gyorsasaságival folytatódott a pénteken este, de még világosban teljesíthették a Rallye2-esek a bemelegítést. A prológ sikere után itt már nem jött ki a lépés Szabóéknak, mert a pálya vége felé árokba csúsztak, – pont ott, ahol később Paolo Diana-ék is – és a szabadulásukig összeszedett öt perces hátrányukkal másnap csak tolták maguk előtt a mezőnyt. Az estére jutott egy kis kergetőzés is, mivel Györkő Józsefék utolérték Fábián Donátékat, akik egy lassítót elsokalltak és az ellenkormányzásnál beragadt kereket csak több, mint két perc alatt tudták kiszabadítani szorult helyzetéből. Fróna Jánosék Hondája eközben elkezdte forralni a hűtőfolyadékot, amit úgy orvosolt a páros, hogy a szervizparkhoz közeli szupermarketből vásároltak két liter tejet, amit a Hondával itattak meg, és ez időlegesen elodázta a hengerfejes motor „halálát”, másnap célba tudtak érni. Az első napot, és az egyetlen gyorsaságit, a helybéli Ráti Gergőék nyerték meg, Nagy Varga Gézáék és Dudás Gergőék előtt. Szombaton Nagy Vargáéknak annak ellenére, hogy a második helyről rajtolhattak, nem indult jól a napjuk. Hetvehelyen becsúsztak az erdőbe, ahol eltaláltak egy fát, ami olyan szerencsétlenül dőlt ki, hogy a pályára borult, így sokáig állt a gyorsasági szakasz, Gézáék pedig kiestek. Neukirchner Andrásék Hondájában eltört a féltengely, amivel a verseny egyik esélyes párosát vesztettük el már a nap legelején. Rátiék a mezőny élén, senkitől és semmitől sem zavartatva megautózták a szakasz abszolút idejét. Az örömük viszont sajnos csak eddig tartott, mivel a harmadik szakaszon a főtengely jeladó tárcsája eltört, amivel a bajnokság éllovasa búcsúzott az első kör vége előtt, az első helyről.

A következő kör nyitásának szánt negyedik, hetvehelyi gyorsasági szakasz rajtjától, rádiózási problémák miatt alternatív vonaton érkezett meg a mezőny nagyobbik része az ötödik szakaszhoz, Alsómocsoládra. Azért csak a nagyobbik része, mert Nyilas Péterék Hondájában erősen csörögni kezdett a váltó, inkább kiálltak, mintsem nagyobb probléma keletkezzen. A Honda váltók amúgy sem kedvelték a mecseki lankákat, ugyanis Várnai Dávidékéból is eltűnt a második fokozat, az egyest pedig az egyik rajtban kidobta. Sok időt vesztettek ezzel. A futam második felében Krehlik Nándorék voltak a legnagyobb csatában a futamgyőzelemért Trencsényi Vincéékkel, de egy szakaszgyőzelem Bacsa Tamáséknak is jutott, a hatodik gyorsaságin, pedig a kisvaszari elágazásban lecsúsztak az aszfaltról, és a mellette lévő gödörben lévő sárban is dagonyáztak egy kicsit. Ám ez a tempójukon – ahogy az óra is példázta – nem sokat rontott. Az utolsó kör előtt Marton Zoltánék adták fel a versenyt, túlmelegedett a Renault-juk motorja, Dudás Gergőék alatt pedig a hatodik szakaszon úszott meg a Citroen hátulja, és végül az árokban kötöttek ki. Mint később kiderült, Krehlikék voltak Komlón a legjobb barátságban a stopperrel, hiszen a célban náluk mutatta a legkevesebbet, amivel idei, illetve pályafutásuk második abszolút futam győzelmét aratták, a Rallye2 Bajnokságban. Érdekesség, hogy legutóbb Szombathelyen győztek, onnan is másfélszeres pontokat zsákmányoltak.  Trencsényiéknek nem jött össze sajnos Baranyában sem a futamgyőzelem, de a második helyezésükkel, valamint a power stage megnyerésével „rabolt” 4,5 plusz ponttal, a nullázó Rátiékkal szemben, a nyíregyházi páros, a Baranya Kupa után az éves értékelésben ismét átveszi a vezetést. Ráadásként besöpörték még a 6-os kategória aranyérmét is. Pályafutásuk legjobb eredményét érték el Bacsa Tamásék az abszolút értékelés bronzérmével, a P12-ben pedig nem találtak legyőzőre. A negyedikek Szabó Attiláék lettek, míg az abszolút ötödik helyért Tim Gáboréknak is jutottak még kupák a komlói városháza előtt, amiért nagyon megharcolt az elektronikai gondokkal küszködő Opel Adam R2 legénysége. Az 5-ös géposztályban Madari Imréék nyertek, Várnaiék és Gyöngyösi Marcellék előtt. A 6-os kategóriában Trencsényiéket, Timék és Györkőék követték a célban. A 7-es géposztályban Balics Ákosék voltak a leggyorsabbak, Merényi Zsoltékat és Fróna Jánosék előzték meg. A P12-ben Bacsáéktól mindössze 2,7 másodperccel maradtak le Szabó Attiláék, a veszprémi kategória győztesek, Pethő Istvánék, Komlón a bronzérmet szerezték meg. A Lada kupában is ugyanez a sorrend alakult ki a futam végére. Döntetlen állással indult, de Molnár Ferencék egyértelmű sikerével zárult a 2WD kupa, melléjük Baksai Lászlóék és Balics Ákosék állhattak föl a képzeletbeli dobogóra.

A Rallye2 Bajnokság az augusztus 31 és szeptember 2 között zajló, közös rendezésű Ózd-Salgó Rallye-n folytatódik, ahol a Rallye2 mezőnyének a Salgótarján környéki pályákon kell majd helytállnia.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!