Az idei évad eddigi legtöbb gyorsasági kilométere, szám szerint 110 vár a hétvégén, a Rallye2 Bajnokság mezőnyére, a Baranya Kupán, ahol arra keressük majd a választ, hogy sikerül e még jobban meglógnia az ellenfelek elől Ráti Gergőéknek? A vetélytársak dolga nem lesz könnyű, hiszen a szorzó másfélszeres, a Ráti-Borók páros pedig a Mecsekben nevelkedett, miközben az üldözőik közül többen is csak kirándulni jártak korábban Komló és Pécs környékén. Emellett a kupákban és a géposztályokban is óriási csatákra van kilátás, mert a legnagyobb különbség mindössze 8,5 pont, ami kialakult öt futam után, két élen álló páros között egyazon kategóriában. De a 2WD kupában például döntetlen az állás, a Baranya Kupa rajtja előtt.

Veszprémben megszakadt az a sorozat, ami az Eger Rallye-n vette kezdetét a Rallye2 Bajnokságban. Nem egy olyan versenyzőpáros söpörte be a legtöbb pontot, a futam végén, aki idén még nyeretlen volt, hanem az a Ráti Gergő-Borók István duó, akik már Egerben is győzni tudtak, így nekik sikerült a szezonban elsőként duplázni. Ez tökéletesen mutatja, hogy mennyire izgalmas és kiszámíthatatlan a 2018-as Rallye2 Bajnokság. Tavaly, Komlóra már úgy készülhettünk, hogy ha Csomós Mixiék nyernek a Baranya Kupán, akkor bajnokok. Menet közben „változott a szitu”, csak célba kellett érniük a titulusért. Ez így is lett, de jelenleg semmi esély nincs még a bajnokavatásra. Arra viszont igen, hogy ha Rátiék a hazai pályáikon is tarolnak, akkor két futammal az évad vége előtt, ha nem is megnyugtató, de egy kis taktikázásra már feljogosító előnyt építhetnének ki a Salgó Rallye rajtjára. Ebben többen is szeretnék őket megakadályozni. Az üldözőbolyt Trencsényi Vincéék vezetik, Dudás Gergőék és Krehlik Nándorék előtt, ám ahogy a kis bevezetőnkben is említettük, nincsenek könnyű helyzetben a trónkövetelők. Trencsényiék és Krehlikék is morgolódtak a veszprémi eredményeik miatt, hajtja őket az előrelépés vágya. Ám abszolút „Baranya Kupa szüzek”, ez pedig a Mecsekben igencsak jártas Rátiék malmára hajthatja a vizet. Dudás Gergőék is jó pozícióból indítják a komlói hétvégét, hiszen a dobogó harmadik fokát birtokolják, és alig várják, hogy a Veszprém Rallye előtt beszerelt új motorjukat, – ami a régitől majdnem 40 lóerővel erősebb – végre aszfalton is kipróbálják. Nem árt megjegyezni, hogy Dudásék a gyengébb motorral is tudtak szakaszt nyerni, például Székesfehérváron, ahonnan a föntebb említett úriemberek sem hiányoztak. Ennek a kvartettnek a küzdelme gyönyörűen kiszínezhet a teljes Baranya Kupát, főleg ha még mások is „belekotnyeleskednek” ebbe a csatába. Dudáséktól talán még izgatottabban készülnek a rajtra Tim Gáborék, akiknek Szombathely óta nem igazán jött ki a lépés. Az opeles páros ezért különösen örül, hogy a murva után ismét aszfalt kerül a kis Adam R2 kerekei alá. Ők is bizakodnak a jó szereplésben, sőt, Gabi titkos vágya, hogy Miskolc után, Komlón is meghívót kapjanak a futamgyőztesek klubjába. Pont úgy, mint Neukirchner Andrásék, akik Rátiékhoz hasonlóan, hazai pályán támadnak a bivalyerős Honda Civic Type-R-el, és „Neó” az elég sok összetevőből álló, hosszadalmas, mondhatni a teljes évüket romba döntő pechszériájuk végére szeretne pontot tenni a Baranya Kupán. Nézzük a kategóriákat! Leegyszerűsítve a helyzetet, elég, ha annyit mondunk, hogy biztonságban senki sem lehet. Taktikázás nincs, csak az létezhet, hogy taposni kell keményen a gázt. A legjobban, az 5-ös géposztályban, Várnai Dávidék állnak, igaz nekik is csupán 8,5 pont az előnyük a második helyezett Madari Imréék előtt. Ráadásul idén már többször is meggyűlt a baja, a váltóval, a Székesfehérvárról érkező, mecseki lankát még sohasem látott, Hondás duónak. A meccsbe visszatértek Nyilas Péterék is, akik a veszprémi kategóriagyőzelmükkel mindössze két ponttal maradnak le jelenleg, a dobogó második fokáról. A 6-os géposztályban Trencsényiék és Dudásék állnak hadban az elsőségért, 5,5 pont választja el őket egymástól.

Tim Gáboréknak ezúttal az lesz a feladat, hogy a 25,5 egységes hátrányukból lefaragjanak egy jókora darabot, ha továbbra is harcban akarnak maradni a géposztály év végi elsőségéért. A 7-es géposztályban roppant izgalmas a helyzet, hiszen az első és a negyedik hely között mindössze hat pont a különbség, de a kategóriában mindösszesen három páros neve szerepel a komlói nevezési listán. A P12-ben már a bajnokság rajtja óta vezetnek Üveges Sándorék, akik a szenzációs rajtjuknak és a körbeveréseknek köszönhetően úgy állnak az élen, hogy Székesfehérváron és Veszprémben ott sem voltak. Ez Komlón sem lesz másképpen, pedig Hulmann Gáborék már csak 3,5 pontra vannak tőlük lemaradva. Ám annyira szoros a géposztály állása, hogy a Baranya Kupa végén egy kategóriagyőzelemmel, valamint a csillagok szerencsés együttállása esetén még az ötödik helyen álló Godó Tamásék is az élre ugorhatnának. A bibi csak annyi, hogy ők sem neveztek ezúttal. 🙂 A P13-ban, az összetett értékeléshez hasonlóan összecsapnak majd Ráti Gergőék és Krehlik Nándorék, akiket a rajt előtt 7,5 pont választ el egymástól a kategóriában. A végére hagytuk a kupákat, pedig itt van aztán csak igazi hadd el hadd! A Lada kupában, még hagyján, mert 5 pont van Üvegesék és Hulmannék között. A meglepetést inkább Baksai Lászlóék szállítják a Lada kupában, mivel az A-s Ladájukkal föltörtek a P csoportos autók között és a Baranya Kupát megelőzően a bronzérmes pozíciót bitorolják a Ladások mezőnyében. Baksaiék a 2WD kupában is érdekeltek, ahol Molnár Ferencékkel fognak ki-ki harcot vívni, mivel mindketten 30 ponttal a nevük mellett, az első helyről várják a hétvégi folytatást.

A Rallye2 Bajnokság 37 nevezett versenyzőpárosát először a pénteki prológon, Komló főutcáján láthatjuk majd a 16:00-kor rajtoló Historic Bajnokság mezőnye után, 17:20 órától. A bemutatkozó penzumot követően, a szürkületben még elcsíphetjük a mezőnyt a Vasas-Hosszúhetény gyorsaságin is. Szombaton további hat gyorsasági vár a Rallye2-esekre, a rajt a Nyárasvölgy-Hetvehely szakaszon 10:40 perckor várható, míg a célkapuhoz, a komlói városháza elé 20:15 magasságában fog megérkezni a győztes, Rallye2-es páros. A pezsgőlocsolást követően 21:00-tól pedig akár reggelig is folytatódhat az ünneplés Pécsett, a Cameleon clubban, a Vasút utca 1. szám alatt, a Baranya Kupa hivatalos záró partiján.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!