Gyöngyösi Marci és Kollár Karesz az 5-ös géposztály bajnoki címvédői ismét egymásra találtak Veszprémben, de a megszokott összetételében sem járt sikerrel a csapat, mert zsinórban, immár harmadjára kellett idő előtt visszarakni a zsákba, a bukósisakjukat. Marciéknál ezzel betelt a pohár, felújítják majdnem a teljes elektromos rendszert, hogy a Baranya Kupát mindenképpen a célban tudják befejezni. Gyöngyösi Marcellel beszélgettünk.

Az Iseum Rallye után Székesfehérváron sem mosolygott rátok a szerencse. Mit kellett javítani az autótokon ahhoz, hogy Veszprémben rajthoz állhassanak?

Nagy gond nem volt, csak a kábelköteget kellett ráncba szedni de, mint Veszprémben kiderült valami nem volt kerek, mert egymás után másodszor is elektromos problémák miatt kellett feladnunk a versenyt. Az AC pumpa reléjének a lábára jövő jel vezetékénél volt a probléma. 100 forintos hiba. Vagy még annyi sem…

A hiba megvan, a „kár” nem nagy, elkészült már a javítás?

Azért ez nem ennyire egyszerű. Szeretnénk végleges megoldást találni a problémára, ezért teljesen szétszedtük az autót, az összes kábelt kihúztuk belőle, kivéve a motor kábelkötegét. A motortéren és a váltón kívül mindent kipakoltunk az Opelünkből. Új kapcsolók, új relék, új kábelek kerülnek mindenhová, kicseréljük a biztosítékokat, a biztosítéktáblákat is. Nagy munka, ami közben már elég sok nehézséggel találkoztunk és nem is olcsó mulatság. Ha ezzel végeztünk, akkor jöhet a futómű, amit Veszprém után vissza kell alakítanunk aszfaltra. Mindebből azt gondolom, hogy a Baranya Kupára indulás előtt megint csak futó percre leszünk készen. Esküszöm, hogy idén azt fogom kérni Karácsonyra a Jézuskától, hogy had legyen már végre egy olyan versenyünk, ami előtt egy héttel rajtra készen áll az autónk, a műhelyben.

Szilveszter Rallye? Mondjuk. 🙂 De az még messze van. Kalandozzunk inkább a közelmúltban. Milyen volt a Veszprém Rallye?

Jól kezdődött a hétvége, mert két beugrós, ám nagyon ügyes navigátor után visszaült a helyére Kollár Karesz barátom, akivel mentünk két egészen tűrhető gyorsaságit a veszprémi pályákon, ám Karesz nem hozta vissza a várva várt szerencsét. Kislődöt még óvatosra, ismerkedősre vettük. Hegyesd már jobb volt, de mindkét szakaszon a géposztályunk második helyét szereztük meg. Hajmáskéren tartottunk a pályafelírás során a murva minőségétől, de versenyautóval azt élveztük a legjobban, már ameddig eljutottunk. Jól haladtunk a lőtéren is, de egyszer csak bumm, megállt a motor minden előjel nélkül. Próbáltuk a pálya mellett megjavítani, de nem sikerült, fel kellett adni sorozatban a harmadik versenyünket is. A hétvégénk fénypontja az volt, hogy Godó Tomiékat belehajszoltuk szurkolóként a második körben egy óriási ugratásba. Gratulálunk és köszönjük nekik az élményt, tökös srácok voltak, hogy így elvállalták a nagy ugratót. Megtiszteltetés volt a célban átadni nekik a kupáikat. Ez jelentett némi gyógyírt a hétvégénkre, csakis ennek köszönhetjük, hogy egy pici mosollyal az arcunkon távoztunk Veszprémből.

Már tart a hajrá, gőzerővel készültök a Baranya Kupára?

Igen, az autónk készül, reméljük, hogy sikerül legalább egy, vagy két nappal az indulás előtt elkészülnünk, nem akarunk kapkodni, és jó lenne, ha végre a pályákon sem tenne nekünk semmi keresztbe. Az előjelek nem túl jók, hiszen az idei évünket nem kell a kirakatba tenni, tavaly pedig borultunk egyet a mecsekpölöskei pályán, bár még ezzel együtt is bronzérmet szereztünk akkor az 5-ös kategóriában. A 2017-ben, Komlón begyűjtött serlegeinkre gondolva igyekszünk majd erőt gyűjteni ahhoz, hogy idén is célba érjünk, és ha lehet, akkor újabb kupákkal gyarapítsuk a gyűjteményeket. Jelenleg azt látjuk, hogy az idei évre sajnos már elúszott a kategóriánk, kicsit el is engedtük a dolgokat. De ha Baranya Kupán sikerülne gyarapítani a pontjainkat, akkor visszatérhetnénk a csatába, lehetne még esélyünk arra, hogy az 5-ös géposztályban az év végén dobogóra állhassunk.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!