Bodogán Ferenc és Molnár Tamás, a hírhedt murvát megtisztelve, de élvezetesen autózva, sokat ugratva teljesítette a Veszprém Rallye-n, a teljes versenytávot. A taktika bevált, és jó eredményekre vezetett, Feriék az ORC értékelésben két értékelésben is az első helyen zártak, így érthető, hogy jó kedvűen készülnek a megérdemelt pihenésükre, majd az azt követő év végi, helyosztó csatákra. Bodogán Ferenccel beszélgettünk.

A székesfehérvári versenyetek felemás volt, mégis eredményesen ért véget, miközben az autótok is jól bírta a strapát. Sok dolgotok volt a Ladátok veszprémi felkészítése közben?

Csak annyi, amennyit a murva megkövetelt. Megemeltük a kocsink hasmagasságát, levédtük a padlólemezt és Papp Arnolnak köszönhetően találtunk egy remek futómű beállítást. Hálásak vagyunk neki érte. Egy pici elektronikai gondunk akadt még ezen felül, ezt a fojtószelep potméterénenek a cseréjével tudtunk orvosolni. Nem volt nagy ördöngösség.

A szekvenciális váltó jó dolog, de nektek már többször adódott vele problémátok. Mi újság mostanában?

Ha hiszed, ha nem, már megint gondunk volt vele Veszprémben. A váltó rudazatában van egy tengely, ebben van egy csavar, ami Vizelli Karcsiéknak, valamint nekünk is kicsavarodott a Veszprém Rallye-n. Valamilyen megoldást kell találnunk a biztos rögzítésére, mert már nem az első alkalom történt meg, hogy ő szép csendesen megszökött a helyéről. Ezen kívül van a váltóban egy potméter, ami azt figyeli, hogy mikor váltok. A váltó beremegett a kapituláló csavar miatt és a potméter folyamatosan beleszólt a gyújtásba. Emiatt dadogott az autó, a kigyorsításokkor. Ha jól emlékszem Miskolcon fordult elő ilyesmi utoljára, akkor egy gumipókkal tudtuk megoldani időlegesen a problémát. Veszprémben is ezt történt. A gumipókot rátekertük a váltókarra és felhúztuk a műszerfalhoz. Így aránylag stabilan állt, ennek köszönhetően nem tudott annyira beremegni.

A küzdelem akkor ismét megvolt az autóval. Milyen volt a versenyetek?

Nagyon élveztük a veszprémi futamot, kiegyensúlyozottak voltunk, nem görcsöltünk rá semmire. Ami kötelező volt, azt szerintem hoztuk is. Az első napon adódott egy kis technikai gondunk. Szombaton, a lendkerékről leesett a fogaskoszorú elég, macerás volt állandóan betologatni a Ladánkat. De sok kategóriatársunkkal ellentétben, – akiket már az első napon elvesztettünk – mi legalább saját lábon, önerőből tudtunk eljutni az esti szervizbe. Gurigáék szuperrallyeztak, Vizelli Kareszék is, csak ők sajnos kiestek vasárnap. Veréb Zoliék is kénytelenek voltak feladni a versenyt másnap. Ezért vasárnap már csak a biztonságra törekedtünk, aminek meg is lett az eredménye, mert célba értünk, és nem is akármilyen eredménnyel. A géposztályunkat megnyertük, ami az első kategória győzelmünk az ORC-ben. Az ORC összetettjében a negyedik helyen végeztünk, csak Mitsubishi Lancer-ek előztek meg, így a P12 mellett a 2WD kupa aranyérmét is megszereztük. Nagyon boldogok voltunk, a Veszprém Arénánál. A saját tempónkat autózva, a murvát megtisztelve teljesítettük a versenytávot. Kifejezetten tetszettek a hajmáskéri ugratók, ki is használtuk mindet, elég sokat tartózkodtunk a veszprémi légtérben. 🙂 Hegyesden érintőlegesen találkoztunk egy sziklával, baj, kár nem keletkezett, csak a tolatással hagytunk bent némi időt, aminek a verseny végén semmilyen jelentősége sem volt.

Van most egy kis pihenő az ORB és az ORC mezőnyének. Ti hol álltok rajthoz legközelebb?

A Baranya Kupára nem megyünk, bár meghívtak minket, amit köszönünk szépen az Inter Cars-os csapatnak, de nem tudjuk ezt a meghívást elfogadni, mert mi éppen akkor leszünk nyaralni, már év elején lekötöttük az időpontot. Az Ózd-Salgó Rallye-n folytatjuk a bajnokságot, amire nagyon készülünk, reméljük, hogy a kategóriatársak is támadnak majd gőzerővel, mert nincs mese, neki kell kezdeni a kemény, év végi helyosztó csatáknak. 🙂

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük a segítséget!

IT’S LOGISTICS, Ventil-Gépész Kft., IT-PNG System Kft., Agrihő Energia Kft.,IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft., W.R.M. Trading Kft.

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!