Dudás Gergő és Molnár Zsolti számára nem a brutális tempóról, hanem az autójuk újratanulásáról szólt a Veszprém Rallye, de amikor szükség volt rá, akkor Gergő rátaposott a gázra és két kupájuk mellé még két plusz pontot is begyűjtöttek a záró szakaszon. Az új motorral kapcsolatos pozitív tapasztalataik remélhetőleg meggyorsítják a srácok számára az idő múlását, mert már nagyon várják, hogy végre aszfalton, a Baranya Kupán, élesben is megtapasztalhassák a munkájuk eredményét. Dudás Gergővel elemeztük a Veszprém Rallye-t.

A Veszprém Rallye előtt megérkezett az új motorotok, amit már nagyon vártatok. Sikerült kipróbálni a rajt előtt?

Az autóval lényegesen többet törődtünk a Veszprém Rallye előtt, mint magunkkal. Igyekeztünk jól összerakni az autónkat, mert óriási volt a boldogság a műhelyben, amikor megérkezett hozzánk az új erőforrásunk, hiszen elég sokat vártunk rá és ez volt az utolsó alkatrész a sorban, amit szerettünk volna kicserélni a Citroenünkben. A Veszprém Rallye hetében sikerült egy kicsit tesztelnünk, – elsősorban aszfalton – ekkor nagyjából 40 kilométert tettünk meg a megerősödött C2R2Max-al. Szerettük volna egy kicsit bejáratni, hogy ne teljesen nyers, frissen összerakott, és kipróbálatlan erőforrással guruljunk oda a kislődi gyorsasági rajtjába. Próbáltam ráérezni, hogy milyen a motorerő, mert a korábbi motorunknak jelentős, kb. 35-40 lóerős lemaradása volt az ellenfelekkel szemben. Természetesen éreztem, hogy jobb lett a kocsi, de sok mindenre nem volt elég ez a rövidke főpróba, feltételezem, hogy a következő éles bevetésen már biztosan több információt kapunk a változásokról. A biztonság és a lóerők szempontjából is fontos volt, hogy beszereljük a motort, mert akármilyen is lesz az új motorunk, azt már éreztem ennyiből is, hogy – tételezzük fel – ha egy másodperccel sem leszünk gyorsabbak, mint korábban voltunk, akkor sem kell életre-halálra hajtanunk ugyanazokért az eredményekért, vannak tartalékaink. A veszprémi pályák közül eddig csak a Kislőd első harmadán tudtam autózni tavaly, ezért mindegyik új és érdekes volt nekünk. Hegyesd, kitűnő, igazi kis VB-s pálya, nagyon tetszik. Hajmáskér pedig bevállalós volt, sok mindenről döntött a verseny folyamán.

Ti bevállalósak voltatok?

Alapvetően egyáltalán nem. Megbeszéltük a csapattal is a verseny előtt, hogy folytatjuk a bejáratást, vigyázunk az új motorra, amit inkább megismerni, mintsem ész nélkül széthajtani akartunk. Az autónk Székesfehérváron is teljesen egyben volt, nem szerettük volna egy picivel jobb eredményért a murván sem szétcsapni a Citroenünket. Ezért igazából izgalmak és kiemelkedő események nélkül autóztuk végig a teljes versenytávot. Éreztük, hogy erősebb a motor, sajnos emiatt többet is kapart a kocsink, mint amire számítottunk, de még az alsóbb fordulatszám tartományokból is dinamikusabb volt a kigyorsításunk, mint Fehérváron, vagy még korábban. Egyszer túlcsúszásunk, egy derékszögű kanyart egyenesítettünk ki második nekifutásra, Kislődön. Lefulladt az autónk, de ezen, maximum tíz másodpercet buktunk el.

A hajmáskéri szakaszon is bent hagytunk a futam végén nagyjából ugyanennyit, vagy egy kicsivel kevesebbet, mert ott a plusz pontok reményében jobban a gázra léptem, de kétszer is odakoppant az autónk a murvához, befulladt, majdnem le is állt a motor, elhagytunk egy újabb tízest emiatt. Az egyik gumi szálszakadt lett már a pálya első harmadában, egy szikla amortizálta le, de csak a szakasz végén vettük észre. A power stage-en másodikként zártunk, kapott ott eleget a kocsink. Az összetettben végül a negyedik helynek örülhettünk, a 6-os kategóriában másodikak lettünk, ami a terveinket figyelembe véve felülmúlta a várakozásainkat. Teszteltünk, bejárattunk, ismerkedtünk, óvtuk az autónkat a kemény veszprémi murvától, ezért nem látok rá különösebb okot, amiért elégedetlennek kéne lennünk ezzel a két szép kupával a vitrinünkben.

Bár nincsenek egyedül a serlegek, de Komlón gyűjthettek még melléjük párat…

Mindenképpen elmegyünk a Baranya Kupára, nagyon érdekesnek ígérkezik ez a másfélszeres szorzóval kiírt verseny. Komlón már teljes gőzzel szeretnénk hajtani, mert roppant kíváncsiak vagyunk, hogy mire elég az új motorunk, tudunk e tényleg gyorsulni, mennyit fejlődött az előzőhöz képest? A tavalyi volt az első Baranya Kupánk, ami nem sikerült túl fényesre, kiestünk, fölborultunk, úgyhogy a feladat adott, lesz min szépítenünk a Mecsekben.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönöm Novák Ferinek, a szerviznek, és a navigátoromnak, Molnár Zsoltinak a rengeteg munkát és segítséget! Egy ilyen hétvégét nem sokan csináltak volna rajtuk kívül így végig.

Nagyon hálás vagyok a családomnak, akik mindenben támogatnak, és Dián Atusnak, a csapatunk éltetőjének.

Köszönjük a segítséget:

CloneGsm, BiotechUsa, Well Done, IÉJ zrt, Dynamic Design Kft, 3Dream Soft Kft., Festékszertár Festékmester Kft., P92 RDI Kft., Win-win Kft, Prometrik Kft., Stage light theatre szociális szövetkezet

 

 

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!