Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Godó Tamás: Kupát szereztünk és a közönséget is kiszolgáltuk

Godó Tomi képzett önindító doktor és neves navigátor megismerő hírében áll, de Veszprémben csak az utóbbi készségét kellett gyakorolnia, ám szerencsére hamar megtalálták az összhangot Begala Tomival és a pilóta visszatérése óta eltelt időszak legjobb versenyét futották a Veszprém Rallye murvás pályáin. Fejenként két kupa, széles jókedv és maximálisan kiszolgált közönség. Mi kellhet még egy jó hétvégéhez? Godó Tamás foglalta össze a veszprémi élményeiket.

Mivel töltöttétek az időt a Székesfehérvár és a Veszprém Rallye közt, hogyan tetszettek nektek a pályák Veszprém környékén?

A kocsit Borbereki Csabiék intézték, nagyon örülünk neki, hogy végre sikerült egy olyan önindítót találnunk, és beszerelnünk, ami nem térdepelt le már a legelső versenyén és nem kényszerített folyamatos csatára, az autó belökésére minket. Teljesen más a konstrukció, mint amit korábban használtunk, eddig bevált. Ezen kívül magasítottuk az autót, a futóművet áthangoltuk, rugókat cseréltünk, levédtük az alját, mondhatjuk, hogy a VFTS-ünk, a murvás setup-ot megkapta. 🙂 Jó hangulatú volt a felkészülésünk és a versenyünk is. A rajt előtt nem sokkal navigátort kellett keresnem, mert sem Kiss Peti, sem Tóth Szabi nem tudott eljönni velem Veszprémbe, így Begala Tomi sietett a segítségemre, ő a hatodik navigátor két év alatt, akivel együtt versenyeztem. Elég rutinos újrakezdő vagyok, hamar megtalálom a közös nevezőt a navigátoraimmal. 🙂 Már a pályabejáró autónk is megkapta a magáét, ha nincs rajta a kartervédő, szerintem mi is elvérzünk a tréningen, mint sokan mások. Több helyen is láttam olajcsíkokat a földön, gyaníthatóan nem így tervezték az itiner felírást a versenyzőtársaink. Mi készültünk defektre is, erősített gumikkal mentünk pályát járni, de megúsztuk.

A versenyen is megúsztátok a murva támadását, mert sikeresen célba értetek. Milyen volt a versenyetek?

Az utóbbi idők általam leginkább kedvelt versenye volt a Veszprém Rallye. Egyre inkább azt érzem, hogy sokkal közelebb áll hozzám a murva, mint az aszfalt, nagyon szeretek murván autózni. Tavaly nem tudtunk végigmenni a veszprémi versenytávon, így ez lett az első Veszprém Rallye, amit a célban tudtunk befejezni. Túlélő verseny volt ezúttal is, be kellett osztani az autót, megfontolt tempóban közlekedtünk, szerintem ennek a taktikus vezetésnek köszönhetjük, hogy idén sikeresen visszajutottunk a Veszprém Arénához, a verseny legvégén. De a taktikánkkal szöges ellentétben ugrattunk is szépeket néhányszor. Az első körben bevallom azért, mert nem sikerült túl jól a lőtéri itinerünknek a nagy ugratós része. Nagyon meglepett, hogy ennyire elszálltunk, ez nekünk máshová volt beírva. A záró szakasz előtt megbeszéltük Tomival, – akivel tökéletesen sikerült az első közös versenyünk – hogy most már csak be kéne vinni a célba az autót, előttünk, mögöttünk messze voltak az ellenfelek, nem volt értelme sietnünk. De a nagy ugrató előtt megláttam Gyöngyösi Marciékat, ők korábban kiestek, így más dolguk híján eszeveszettül csápoltak Kollár Karesszal a pálya mellett. Elég komoly jelenségek, messziről láttam őket és akkor eldöntöttem, hogy kiszolgáljuk a közönséget. 🙂

Azt nem mondom, hogy amit bír az autó alapon, de az ésszerűség keretein belül odaléptem a gázra, és még nagyobbat ugrattunk, mint az első körben. A földet éréskor hiába nyomtam a gázt, mert csak hörgött az autó. Visszakapcsoltam egyet és még egyet, de csak hörgött a motor, nem volt benne erő. Mindketten megijedtünk, hogy itt a vége, de ekkor láttam meg, hogy az áramtalanító kapcsoló lekapcsolt a landoláskor. Felkapcsoltam és haladtunk rendben tovább, egészen a célig. Ha nem sikerült volna ennyire jó eredményt elérnünk, – a P12-ben a másodikak, a Lada kupában pedig harmadikak lettünk – akkor is boldogok lennénk, mert teljesen jól éreztük magunkat a Balaton partján. A visszatérésem óta a legjobb futamom volt a 2018-as Veszprém Rallye.

A Baranya Kupára lesz navigátorod?

Nem, de nem is keresek, mert nem állok rajthoz, a munkahelyi elfoglaltságok nem teszik ezúttal lehetővé, hogy elutazzunk Komlóra. Ám a Salgó Rallye-n ott a helyünk. Tóth Szabi oda már biztosan el tud jönni nekem navigálni, a navigátor kérdést is kipipálhatjuk. Addig pedig majd nézünk egy amatőr versenyt augusztus második felére, hogy újra formába hozzuk magunkat a nógrádi forduló előtt.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.