Szabó Zoli és Milcsevics Lóci számára csakis a tanulásról, a murvával történő ismerkedésről szólt az idei Veszprém Rallye, mert a pilóta most mutatkozott be a laza talajon, korábban soha nem versenyzett még rajta. A premier jól sikerült, karcmentes autóval értek a srácok célba, és most izgatottan készülhetnek a Baranya Kupára, mert mindkettőjük számára lesz bőven újdonság a hosszú, augusztusi, komlói megmérettetésen. Milcsevics Lóránttal beszélgettünk.

Mivel telt az időtök, hogyan készültetek a Székesfehérvár Rallye után, a veszprémi murvára?

Sok dolgunk nem volt, mert a csapatunk intézte az autónk felkészítését és be kell, hogy valljam, maximálisan elégedettek voltunk a munkájukkal, semmi gondunk nem volt a kocsival a veszprémi futamon. Köszönjük nekik. Számunkra leginkább izgalmas várakozással telt a két futam közti rövidke időszak, mert még soha nem mentünk együtt murván, sőt Zoli számára teljesen újnak ígérkezett a laza talaj, hiszen korábban soha nem versenyzett még rajta. Érdekes hétvége előtt álltunk. Nekem régi nagy kedvenceim, a poros, kavicsos gyorsaságik, véleményem szerint a rallye murván zajlik. Én sokszor indultam már murvás futamokon a korábbi pilótáimmal, az akkor szerzett tapasztalataimat igyekeztem Zolinak Veszprémben maradéktalanul átadni. Összetettebb feladat, nagyobb figyelmet igényel egy murvás futam, mint egy aszfaltos. Apró kis tényezőkön múlhat a jó tempó és több olyan dologra is oda kell figyelni, amivel az aszfalton talán soha nem is találkozik az ember. Ezeket kellett Zolinak megmutatnom. Fontosnak éreztem a felkészülésünk során, hogy végre nyugodt körülmények között tudtunk tesztelni, sikerült Zolinak egy kevés lehetőséget biztosítani arra, hogy belekóstolhasson és ráhangolódhasson az aszfalt után a murvára. A fokozatosság elvét követve kezdtük meg a teszten a tanulást és a határok keresését.

A versenypályákon azt láthattuk, hogy ugyanennek az elképzelésnek a mentén autóztok. Milyen volt belülről a Veszprém Rallye?

Igen, a tanultakat a gyorsaságikon szerettük volna kamatoztatni és szakaszról szakaszra igyekeztünk mindig egy picit hozzátenni az előző gyorsaságin elért tempónkhoz. Magunkhoz képest olykor 20-30 másodpercet is sikerült faragni az eredményünkön, ugyanazon a szakaszokon.  De vigyáztunk, hogy nehogy odacsapjuk az autót, vagy fölboruljunk. Zoli az első métertől az utolsóig tisztelte a murvát, alázatos volt vele szemben, türelmes, lépésről lépésre építette fel a versenyünket. Ez volt a legfontosabb nekünk amellett, hogy jó kedvűen, vidáman és sok új élménnyel abszolváltuk a teljes versenyhétvégét. A szakaszokon hiba nélkül mentünk végig, egy rossz féktávunk, vagy megforgásunk sem volt. Sőt! Még a különösen féltett első lökhárítónk is épségben élte túl a lőtéri ugratók támadásait, karcmentes autóval teljesítettük a versenytávot. Zsinórban másodszor azzal a lökhárítóval értünk célba, mint amelyikkel a rajthoz odaálltunk. 🙂 Hajmáskér számomra egy rossz emlék, mert néhány éve az előző pilótámmal nagyot estünk, tartottam ettől a gyorsaságitól, de sikerült Zolival megtörnünk az átkot. Zolinak ez a gyorsasági volt egyébként a kedvence.

Nekem pedig inkább az apróbb kavicsos, erdősebb Kislőd és Hegyesd volt szimpatikus. Kivéve a sáros, kaparós pontokat. Mint említettem, szerintem az igazi rallye, a murva és az első tapasztalatai alapján a pilótám is hajlik erre az álláspontra. Bár többet mehetnénk a laza talajon!

A Rallye2 Bajnokságban erre már idén nem lesz lehetőségetek, maximum utána a Mikulás Rallye-n. Mi a terv? Hol láthatunk legközelebb titeket?

A tervek szerint a Baranya Kupán. Nem hagyjuk ki a mecseki versenyt, ha nem jön közbe semmi, akkor 100% hogy ott leszünk. Legjobb tudomásom szerint Zolinak újdonság lesz az is, közösen még biztosan nem indultunk egyetlen környékbeli versenyen sem. Én imádom a Mecsek pályáit, a legszebb emlékem onnan, az, amikor részt vehettünk az IRC versenynaptárában is szereplő Mecsek Rallye-n, évekkel ezelőtt. A pályák jók, nagyon várjuk már mindketten, hogy milyen lesz a komlói hétvégénk. Tetszik a másfélszeres szorzó, tetszik a 110 kilométeres gyorsasági táv, többet autózhatunk, ez nagyon szimpatikus nekünk. Így, hogy Baranya Kupa, még egy futamon sem vettem részt eddig, érdekes lesz azt is megtapasztalni, hogy milyen ez a verseny az általam már jól ismert Mecsek Rallye-khoz képest. 🙂

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!