Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Baksai László: Tankkal mentünk a lőtérre, nem Ladával

Baksai Laci és Erdei Zoli számára borzasztóan indult, de kifejezetten jól ért véget a Veszprém Rallye, pedig a srácok körül a futam első felében csak úgy izzott a levegő, migránsokat megszégyenítő tehetséggel bontottak kerítést, és ráadásként még lebombáztak ezt-azt, a Ladájukkal, a hajmáskéri lőtéren is. De megszerezték a két Rallye2-es kupa győzelmét, ami után hamar megkezdték a felkészülést a pontozás miatt a szokásosnál másfélszer fontosabb Baranya Kupára. Baksai Lászlóval beszélgettünk.

Komoly munkában voltatok a Veszprém Rallye előtti napokban.

A Veszprém Rallye mindig is nagy kedvencünk volt, hittünk és bíztunk nagyon most is ebben a kitűnő, murvás futamban. Utólag elmondhatom, hogy nem hiába, mert idén sem csalódtunk. Az eddigi kb. 95 lóerős motort sikerült egy kicsivel erősebbre cserélnünk a Ladánkban, ami igazából egy A-s motor, lenne még rajta mit fejleszteni, de kétségtelen előrelépés a korábbi erőforrásunkhoz képest. A motorcserét leszámítva szokásosnak volt mondható a felkészülésünk többi része, jól felkészített autót kaptunk a PSZA-s srácoktól.

Az eredmény szenzációs lett a veszprémi futam végére, volt mit ünnepelnetek, de a rajt után nem igazán állt jól a szénátok…

Olyannyira nem, hogy azt sem gondoltam, hogy egyáltalán eljutunk a második szakasz rajtjáig. Totális dráma volt az első körünk. Az első szakaszon letaláltunk, úgy, ahogy, de folyamatosan gyengült az autónk. A kislődi pálya végén már 6000-ig sem igazán akart kiforogni. Meg voltunk ijedve, mert a vízhőfok 130 Celsiusig szökött fel, az olajnyomásjelző lámpa világított, minden össze-vissza világított a műszerfalon, láttuk, hogy valami nagyon nem kerek az elektromos részeken. Elindultunk, úgy voltunk vele, hogy megy a kocsink, ameddig megy. Az önindító is vacakolt, inkább nem állítottuk le sehol sem a motort. Így érkeztünk meg a második gyorsaságira, ahol tovább fogyott az erő. A cél után félre kellett állnunk, felnyitottuk a motorháztetőt, szétnéztünk, hogy mit tehetünk. Az volt a mázlink, hogy Papp Arnold, aki az autónkban átépítette a motort pár autóval mögöttünk rajtolt és megállt segíteni nekünk. Köszönjük neki. Azt mi is láttuk, hogy nagy a baj, mert szikrák röpködtek mindenhol. Kiderült, hogy leesett a motorról a testkábel és ezért nem volt földelés. Arnin kívül azzal is szerencsénk volt, hogy megláttunk a közelünkben egy alkoholista szakit is, akitől kértünk egy kis drótot, de arra nem számítottunk, hogy kirángat a kerítéséből három szál kerítésdrótot. Fetrengtünk a röhögéstől, ám végtelenül hálásak voltunk neki. 😀 A foglalkozás végül elérte a kívánt hatást, összetákoltuk belőle a földelést és csodák csodájára minden magához tért. Tök jó volt a kocsi, Hajmáskéren már teljesen rendben volt minden. Csak sajnos hibáztunk egyet. Egy dobálós részen, éppen felfelé haladtunk, amikor megúszott az autó, letértünk a pályáról és egy betontuskót megközöltünk szemből. Akkorát szólt, hogy azt gondoltuk, minden szétszakadt, kiszakadt és kiestünk, ennyi volt. Megálltunk, raktam az egyest, de semmi! Azonnal ment tovább a kocsi. Haladtunk kifelé a fűből, vissza az útra, forog a kerék, van kormány erre báááng! Eltaláltunk egy még nagyobb követ. Kiugrattunk a pályára és nem észleltünk hibát! Nem hittük el. Ráadásul a kocsi arra és úgy ment, amerre tekertem a volánt, ezért szinte azonnal nyomtam neki rendesen a gázt. Zolika mondta, hogy legyünk óvatosak, nagyot kapott az autó. A féktávokon teszteltem a fékeket és csodák csodájára semmi változást nem tapasztaltunk ekkor sem. Azért, amikor lejöttünk a szakaszról volt bennem némi félsz, nem mertem kiszállni, hogy alánézzek. 🙂 De megtettem. A kartervédőn volt egy kicsi horpadás. Nem tudom ki csinálta, de nagyon jó munkát végzett. Olcsón megúsztuk a kalandot. Mintha egy tankban ültünk volna. 🙂 A második körünk már teljesen eseménytelen volt, sokkal jobb időket tudtunk autózni, megnyertük a Lada kupát és a 2WD kupát is, abszolút értékelésben a hatodikak lettünk, szuper hétvége volt ez, nincs szerintem miért szégyenkeznünk. Gőzerővel készülünk a Baranya Kupára, nincs sok időnk, elég sűrűn vannak a versenyek, jó lett volna még egy hét pihenő előtte.

Nem unatkozunk az idei nyáron sem, ez kétségtelen. Mi lesz a tervetek Komlóra?

A kocsink úgy látjuk, hogy elég sok mindent átvészelt, sok munkánk azonban a kalandok ellenére sem lesz vele. Vissza kell állítani aszfaltra, átnézzük, leültetjük, amit murva után kötelező kicserélni, azt kicseréljük a PSZA műhelyében, aztán megyünk tovább. A motoron biztosan kell valamit állítani, mert vezérlés hibája lehet és a gyújtásra sem mondanám, hogy tökéletes, plusz el kell bontanunk a kerítés maradékát. Nem az út mellől, hanem a motortérből. 🙂 Igazából ennyi. A Baranya Kupán törekszünk majd a célba érkezésre és a jó eredményre, de azt gondolom, hogy aszfalton jóval nehezebb lesz a dolgunk. A 2WD-ben Molnár Feri bácsiék biztosan villám gyorsak lesznek, a Lada kupában pedig aligha kelhetünk a Mecsekben birokra egy jó, P12-es Zsigulival. De meglátjuk. Mi sietni fogunk, rajtunk nem múlik majd semmi, az már biztos.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Együttműködő partnereink:

Dolphio Technologies Kft., FER-VILL KFT., Solar Pro-Tech Kft., Budaörs Rádió FM 104.8., Henci Group Kft., H-D Innovatrans Kft., Truckport Hungary Kft., Virtech Labs Bt., Attalus Security Kft., TEN-LINE Kft., Ruhan Kft., Fúzió Elektrótechnika Kft., Multi Garage Kft., FoliaZ.hu., Extremelmenyek.com., Petersgumi.hu., Matricakell.hu – matrica webáruház., Kasza Motorsport., FervillSound Kft. LEL Kft. Volvid Zrt. Simon és társai Kft. Cso-koto Kft. GPS-COM Kft.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük