Szombati István és Szabó Gyula számára nem volt gondtalan a Székesfehérvár Rallye első köre, de a hajdúsági páros túllépett a problémákon és a folytatásban már élvezni is tudta a versenyzést, aminek eredményeként, a P13-as géposztály negyedik helyén végeztek a legutóbbi futamukon. Közeleg a Veszprém Rallye, de helyette, a fiúk inkább a láblógatásra voksoltak, azért, hogy kipihenten tudjanak nekikezdeni a Baranya Kupának, vagyis elsőként, a futamra történő felkészülésüknek. Szombati Istvánnal beszélgettünk.

Mivel telt számotokra a Miskolc Rallye és a Székesfehérvár Rallye között az idő?

Mivel Miskolcon összetörtük a kocsit elég sokat kellett foglalkoznunk az autónk karosszériájával. Kasztniztuk, festettük az E30 hátulját, és a futóművet is helyre kellett rakni. Összességében jól sikerült a beállítása. Azon kívül, hogy kipróbáltuk a munkánk eredményét szinte egy centit sem mentünk a kocsival, a Székesfehérvár Rallye-ig. Ott kezdtük meg a BMW-nk igazi tesztelését is.

Jól alakult a versenyetek?

Izgalmasan kezdődött az elmaradt teszt miatt, mert Kincsesbányán és Csákberényen fékproblémákkal indítottuk a napunkat. Az első fékek a kelleténél erősebben fogtak, hamarabb blokkoltak a kerekek elöl, mint hátul. Sok időnk nem volt rá a szakaszok között, de Oroszlányra sikerült úgy, ahogy optimalizálnunk a fékek működését. Itt már jót autózhattunk volna, de az előttünk rajtoló versenyzőtársainknak műszaki gondjai adódtak, keresztbe álltak a gyorsasági szakaszon. Meg kellett állnunk, segítettünk nekik abban, hogy biztonságos helyre kerüljön a kocsijuk, így az első körben igazából nem volt olyan szakaszunk, amit nyugodtnak nevezhettünk volna. Technikai hibánk, a fékeken kívül nem volt, mindössze annyi hátráltatott még, hogy az egyik felnit valahol lepadkáztuk, vagy inkább csatát vesztett egy kátyúval szemben, így két szakaszon is folyamatosan rázta a kormányt a kezemben. A szervizben ezt könnyedén megoldotta a csapatunk. Kicsúszásunk, megforgásunk, kalandunk nem volt. Minden pályát kedveltünk, de a legnagyobb kedvencünknek az oroszlányi gyorsaságit mondhattuk. Nagyon bántuk, hogy törölni kellett a verseny legvégén. Az utolsó szakasznál kaptunk 5 másodperc időbüntetést, ám ezzel együtt is a P13-as kategória negyedik helyét szereztük meg, egyetlen helyezés választott el a dobogótól.

A Veszprém Rallye nevezési listáján nem szerepelt a nevetek.

Nem véletlenül. Azért nem találtad, mert nem indulunk, nem megyünk a murván, helyette eljöttünk inkább egy kicsit kikapcsolódni, pihenni. A Baranya Kupa a következő kiszemelt versenyünk. Érdekes futamnak ígérkezik, mert még nem mentünk korábban a mecseki szakaszokon, amelyekről azt hallottuk, hogy nagyon technikásak, tempósak, és jók szoktak lenni. Tavaly Komlón sötétben is ment a Rallye2 Bajnokság mezőnye, mi eddig nem sokat versenyeztünk éjjel. Ha idén is lesz napnyugta után szakasz, az izgalmas lesz biztosan, mivel nincs lámpasorunk. A BMW-nkhez nem nyúltunk mióta hazakerült Székesfehérvárról. Úgyhogy ha letelt a szabadság, lesz mire néznünk a következő futamunk rajtjáig.

Rallye2,hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!