Nagy Varga Géza és Csernai Zsolti székesfehérvári versenye igazából akkor kezdődött el, amikor érdemben már befejeződött. De Géza csöppet sem szomorú, mert olyan kiváló eredményeket értek el az első kör küszködése után a másodikban, hogy azok többet jelentettek neki, mint az teljes Székesfehérvár Rallye, ami után legközelebb Komlón, a Baranya Kupán terveznek majd rajthoz állni. Nagy Varga Gézával beszélgettünk.

Miskolc után, Szombathelyről is sikerült serlegekkel hazatérnetek. Hogy bírta a BMW-tek a murvát? Mit kellett javítanotok Székesfehérvárig?

A fékkel kezdtük a sort, azt az Iseum Rallye után teljesen újra kellett gondolnunk, át kellett építenünk, de megérte vele foglalkozni, mert Fehérváron bebizonyosodott, hogy jó munkát végeztünk. Visszaszereltük az autónk alá az aszfaltra való futóművet, és mással már nem kellett túl sokat foglalkozni. Örülünk, hogy elmondhatjuk, hogy apránként kezd összeállni az autónk, tudjuk, hogy mire van szüksége. A futóművel akad még gondunk, a gyengébb pontok Székesfehérváron jelentkeztek is, de amivel eddig sokat kínlódtunk, – a váltóra és a motorra gondolok – azok lassacskán kinövik a gyermekbetegségeiket. Tesztelni nem voltunk Székesfehérvár előtt, mert szerencsére van itt a környékünkön néhány jó útszakasz, megfelelő kanyarokkal, ahol ki tudjuk próbálni a kocsinkat, igaz nyilván nem versenykörülmények között.

Ezek szerint egy szinte teljesen nyugodt és eseménytelen versenyt teljesítettetek Fehérváron?

Ezt most így nem jelenteném ki, mert nem igazán sikerült unatkoznunk a gyorsaságikon. Olyan problémával szembesültünk rögvest, az első gyorsaságin, Kincsesbányán, amivel, még egyszer sem találkoztam, amióta ezzel az autóval versenyzek. A szervó dobta be a törülközőt. A második szakaszon is elment a kormányrásegítés, nagyjából az életünkért küzdöttünk ezen a két gyorsaságin. Oroszlányra is maradt meglepetés, leszakadt a hátsó differenciálmű, eltört mind a két füle, egyetlen csavar tartotta, mondjuk azt, hogy a helyén. Azt, hogy hogyan értünk be a szervizbe, meg ne kérdezd, mert nem tudok rá választ adni. Fogalmunk sincs, de kész csodaként éltük meg. Ha az az egyetlen csavar is elengedi a difit, szerintem úgy eldobott volna minket, hogy a következő Székesfehérvár Rallye-ig sem találnak meg az erdőben. A szervizben úgy, ahogy sikerült összerakni az autót, ám egy tíz perces késés miatt – két csavart nem tudtunk időben kiműteni a helyéről – büntetést kaptunk. A pályabejárásról, gyorshajtás miatt amúgy is volt már 30 másodpercnyi büntetésünk, így összesen 2 perc10 másodperc hátrányt gyűjtöttünk a pályán kívül. Érdekes módon innentől tök jól volt a verseny, rajtunk sem volt teher, szimplán csak az volt a feladat, hogy végig kell csinálnunk a futamot. Keményen megszenvedett a csapat azért, hogy versenyben maradjunk, már csak becsületből is célba kellett érnünk a végén. Erre, magunkat is meglepve mentünk a negyedik szakaszon egy abszolút harmadik időt! Az ötödik gyorsaságin, annak ellenére, hogy kicsit bealudtunk az elején, nem találtuk a ritmust, mégis abszolút hetedikek lettünk. A szervizben változtattunk az áttételen, talán ennek köszönhettük, hogy ennyit tudtunk gyorsulni a verseny második felére. Ezúttal nem kaptunk a célban kupákat, de nem szomorkodtunk, mert hasznos tapasztalatokkal gazdagodtunk, olyan információkat gyűjtöttünk, amiket csak versenykörülmények között szerezhetünk meg. Ennyi gond után az is istenes, hogy egyáltalán el tudtunk jutni a célig. Azok az eredmények, amiket a második körben fel tudtunk mutatni, nekünk nagyobb örömöt jelentettek, mint a teljes Székesfehérvár Rallye, tokkal, vonóval. Azon vagyunk, hogy a BMW-nk is ugyanolyan stabil és megbízható autó legyen, mint korábban a Ladánk volt, ehhez most sok tapasztalatot gyűjtöttünk.

Veszprémbe eljöttök e?

Nem, Veszprémet kihagyjuk. Nem szeretnénk még egyszer átépíteni murvára, majd újra aszfaltra a futóművet. Ráadásul a szombathelyi murva még elment a kocsinknak, de a veszprémi szakaszok már tényleg nem a mi BMW-nknek valók. A Ladánkkal jó lehetne, de az még nincs kész, elég komoly fejlesztésen esett át, új, WRC bukócsövet és szekvenciális váltót kapott. Eddig sem volt rossz autó, de most még jobb lett, ám sajnos Veszprémben biztosan nem tudjuk még hadra fogni. Ezért most a Baranya Kupára készülődünk, ahol úgy hírlik, hogy sötétben is fogunk autózni, nekünk pedig eddig ilyesmiben nem nagyon volt részünk. Aztán jöhet a Salgó és a Zemplén Rallye, amik után még meglátjuk, lehet, hogy benevezünk egy ausztriai futamra is, de ott már mindenképpen a Zsigulival szeretnénk részt venni.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

  

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!