Már szinte a markában érezhette az újabb kupákat Jánosa Ákos és Rubóczky Attila, amikor idei harmadik versenyükön, harmadjára is ugyanaz az alkatrész dobta be a törölközőt, csak Székesfehérváron elhagyta a szerencse a Peugeot kupa éllovas párosát. Vagyis mégsem engedte el teljesen a kezüket Fortuna, mert nem kis küzdelem árán, de eljutottak a fiúk, a célba, és ezzel értékes pontokat mentettek az év végére. A kis híján feladott fehérvári megmérettetésről, Jánosa Ákos számolt be nekünk.

A Peugeot kupa versenyzői nem indultak az Iseum Rallye-n, legnagyobb szívfájdalmadra ti sem vettetek részt a vasi, murvás futamon. Mivel telt az időtök Miskolc óta?

Szerencsére lehetőségünk nyílt egy kis pihenésre, amit kihasználtunk. Jól is jött a feltöltődés, mert utána egy vizsgára kellett készülnöm, az autónkon pedig futóművet állítottunk a székesfehérvári futam előtt. Eddig kemény rugók voltak elől, amiket közepesen keményekre cseréltük. Abban bíztunk, hogy ezekkel a fehér aszfalton is kezesebben fog viselkedni az autónk. Ezt kipróbáltuk, kb. 40 kilométert teszteltünk a Székesfehérvár Rallye előtt. Ekkor állítottuk be véglegesen a futóművet. Hasznos volt a teszt.

Milyen volt a futamotok? Két versenyen voltatok túl a rajt előtt, és mindkétszer elsők lettetek a Peugeot kupában.

Székesfehérváron sem indult rosszul a versenyünk, hoztuk, amit kellett. Az volt a feladatunk, célkitűzésünk, hogy a második helyen, Csomós Mixiék mögött autózzunk, ezt sokáig tartottuk is. Próbáltunk velük haladni. Volt egy szakasz, ahol csak néhány másodperccel előztek meg minket, de legtöbbször ettől többet kaptunk tőlük, ám nem volt ezzel gondunk, számítottunk erre. A 6-os géposztályban is őriztük mögöttük, a második helyet. Ám az utolsó előtti szakaszon minden megváltozott. Újra tönkrement a főtengely végi jeladó. Ugyanígy jártunk Egerben és Miskolcon is. Csak Miskolcon volt annyi szerencsénk, hogy mindez etapon történt, pontosan a szervizbe tartottunk. Most viszont nagyon nem, hiszen előttünk állt még a 18 kilométeres oroszlányi gyorsasági (is). A motor nem húzott, leállt, mert vagy túldúsult a keverék, vagy elszegényedett. Legalább háromszor lefulladtunk, bent, a csákberényi gyorsaságin. Több másodpercbe telt, mire újra életre kelt az erőforrás. Ha véletlenül járt is a motor, akkor sem lehetett pörgetni, mert folyamatosan szétesett a jel. Összesen három autó előzött meg minket a szakaszon belül. Legurultunk a célig és erőteljesen gondolkodtunk a verseny feladásán. De ekkor hívtak minket, hogy az utolsó szakaszt törölték egy baleset miatt. A szerencsétlenül járt operatőr, – akinek ezúton is teljes és gyors felépülést kívánunk – nem is tudja milyen jót tett velünk, mert azzal, hogy törölték az utolsó gyorsaságit el tudtunk jutni a célig, ami versenykörülmények között aligha sikerülhetett volna. A Peugeot kupában a két aranyérmünk után most egy bronzot szereztünk, a 6-os géposztályban pedig stílszerűen a hatodik helyen zártunk. Elégedettek természetesen nem vagyunk, mert mindkét fronton biztos volt a dobogós helyünk, sokkal voltak mögöttünk a kategóriában, valamint a Peugeot kupában is az ellenfeleink. Nézzük a dolgok jó oldalát! A Peugeot-s győzelem most elmaradt, de így is értékes pontokat szereztünk, és nem kellett serleg nélkül hazatérnünk. Egyet legalább sikerült megszereznünk.

Tudod, hogy mi következik?

Tudom, ne is mond, tudod jól, hogy imádom a Veszprém Rallye-t, és ráadásul még terveztük is. De kiderült, hogy nem tudunk a Peugeot kupa hat fordulóján kívül több futamot bevállalni a bajnokságban, bármennyire is szeretnénk. Ha Fehérváron sikerült volna a 6-os géposztályban jól szerepelnünk, akkor lehet, hogy összekapjuk magunkat, és elmegyünk valahogy Veszprémbe, de meglépett az élmezőny, nincs értelme eldurrogtatni egy nagy adagot, az amúgy sem sok puskaporunkból, pusztán a veszprémi pályák miatti rajongásom miatt. El kell engednünk a 6-os kategóriát, erre az évadra. Ha marad esetleg pénz az év végére, akkor majd rajthoz állunk a Mikulás Rallye-n. 🙂 Az is hasonlóan jó szokott lenni, mint a Veszprém Rallye. Legközelebb csak a Mecsek Rallye-n fogjuk újra meghajtani a Peugeot 208-asunkat. Ott folytatódik majd a Peugeot kupa.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!