Bacsa Tamás és Hanyik Gergely már Egerben is bizonyította, a legelső Rallye2-es gyorsaságiján, hogy nagyon oda kell figyelni rájuk, ha kijön nekik a lépés. Erre nem is kellett sokat várni, a második versenyükön be is gyűjtötték az első kategória, valamint Lada kupa győzelmüket. A sikeres Székesfehérvár Rallye-ról Bacsa Tamás számolt be nekünk.

Egerben tönkrement a motor, a Ladátokban, azóta nem láttunk titeket. Mit csináltatok az elmúlt két és fél hónapban, a Székesfehérvár Rallye-ig?

Amíg a motor készült, addig a régi váltónkba bekerült egy hatodik fokozat, amit nagyon köszönünk édesapámnak, Bacsa Kálmánnak. Mi is aktívan kivettük a részünket a motor építéséből, elég sok mindent előkészítettünk Kronome Ákosnak, a hengerfejen kívül szinte mindent készen adtunk a keze alá, neki „csak” össze kellett raknia a motort és természetesen a beállításokat is ő végezte el, amiért nagyon hálásak vagyunk neki. Az olajteknőt és a szelepfedelet is én festettem le. Ez alapvetően nem tűnhet sorsdöntő momentumnak az erőforrás felújításának a folyamatában, de számunkra komoly jelenőséggel bír. Az a motorunk, ami Egerben tönkrement, teljesen más színekben pompázott, mint a legelső motorunk, ami nagyon jól bírta a gyűrődést, csak egy kicsit vegyesre sikerült a festése. A mostani motorblokkunk egy harmadik színt kapott, ami sokaknak furcsa lehet, de mi babonából visszaállítottuk az eredeti állapotokat. Eddig bevált a módszer, minden tökéletesen működött Székesfehérváron.

Olyannyira, hogy pályafutásotok második, de első célban véget ért versenyén megnyertétek a P12-es géposztály és a Lada kupa csatáit. Milyen volt?

A pályákkal kezdeném, mert azokról kivétel nélkül elmondhatom, hogy fantasztikusak voltak. Ha ki kellene választani közülük egyet, mint legjobbat, az a 18 kilométeres oroszlányi lenne. Technikás volt, változatos, más és más talajon, autóztunk, szűk és széles út váltogatta több helyen is egymást. Sajnáltuk, hogy egy baleset miatt csak egyszer autózhattunk ezen a gyorsaságin. Csákberény is tetszett, talán csak a fehér aszfalt hiányzott belőle Oroszlányhoz képest. Kincsesbánya pedig első osztályú bemelegítés lett a hosszabb versenyszakaszokra. Kalandunk, túlcsúszásunk, megforgásunk még annak ellenére sem volt, hogy a versenyünk első felében fékproblémák nehezítették az életünket. Ez meglátszott az eredményeinken, nem tudtunk közelebb férkőzni a P12-es géposztály legelejéhez. Csak a második körben, de eközben azok a párosok, akikkel csatáznunk kellett volna a győzelemért, kiestek. Azt csendesen mondom, hogy az ő balszerencséjük nélkül, aligha hozhattuk volna el a legnagyobb kupákat két értékelésben is, mert szélvész gyorsak voltak. Közelíteni biztosan tudtunk volna hozzájuk, de elkapni aligha sikerült volna őket. De miután az első versenyünk volt ez a futam Székesfehérváron, ismeretlen pályákkal, túl nagy csodára nem számítottunk. Mégis nagy csoda kerekedett a végére, ezzel a kettős győzelemmel. Nagyon boldogok voltunk a célban, hiszen a második Rallye2-es futamunkon sikerült megszereznünk az első kategória és Lada kupa győzelmünket. Várakozáson felüli lett az eredményünk. Nekünk csak az volt a tervünk, hogy karcmentesen célba visszük az autót, mert a következő futamon is rajthoz szeretnénk állni.

Év elején azt mondtad, hogy csak aszfalton akartok menni. A következő aszfaltos futam, a Baranya Kupa lesz.

Gyúrunk rá keményen, remélem, hogy összejönnek a dolgok, mert rettenetesen szeretnénk eljutni Komlóra, ugyanis számunkra, a Székesfehérvár Rallye-hoz hasonlóan, a Baranya Kupa is egy bakancslistás verseny. Szenzációs pályák szoktak lenni és én úgy sejtem, hogy a Mitropa kupa miatt éjszakai gyorsasági is lesz az útvonallapon, amiben eddig még soha nem volt részünk. Sok kilométert szeretnénk gyűjteni, amire Komlón szerintem bőven lesz lehetőségünk, mivel úgy hírlik, hogy idén is hosszú, másfélszeres szorzójú futammal várják majd a Rallye2-es versenyzőket Markó Tibiék, a Mecsekbe.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönet a Támogatóknak:

Optimit Hungária Kft, Precedent, Tiszák Kft, Lisztes Trans, Balog és Fia gumiszerviz, Hankook Racing Tires, Race1.net, Virágok Vandától, Kronome motor, Inter Plant Kft, Kovács Szinter, Nyír-Zàszló Bt, Szombati Rally Team

 Valamint köszönjük a szervizcsapat önzetlen munkáját!

Név szerint:

Édesapám és Édesanyám, Jakab László, Hanyik Szabolcs, Koszorús Balázs, Gróza Ferenc, Jakab Ambrus.

Nélkülük ez az egész nem jöhetett volna létre!

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!