Alaposan feladták a „kölykök”, a leckét, Zagyva Lajosnak, ugyanis a Székesfehérvár Rallye tavalyi győztese, idén Trisch Gáborral a jobb1-ben sokkal nehezebben tudta csak megszerezni az első helyet, mint egy évvel korábban. Pedig még gyorsulni is tudott korábbi önmagához képest. A győzelem, viszont így is győzelem, sőt jóval értékesebb, mint egy sima siker, ezért érthető, hogy nagyon boldogan beszélt nekünk, a fehérvári futamukról Zagyva Lajos.

Versenyeztetek 2018-ban a Székesfehérvár Rallye előtt?

Nem, idén ez volt az első versenyünk, amire valójában még csak nem is teszteltünk. Hazai pályaként tekintettünk a fehérvári futamra, bár a kincsesbányai gyorsasági ebben a formában még újdonság volt számunkra is. A kőhányási és az oroszlányi szakasz viszont jó ismerősünk, de igyekeztünk mindenütt ügyesen helytállni.

Azt gondolom, hogy ez sikerült. Az abszolút értékelés, valamint a 6-os géposztály győzelménél aligha hozhattatok volna ki többet, ebből a hétvégéből.

Ez igaz, örülünk is neki, elégedettek voltunk a célban. El kell ismernem, hogy nem volt könnyű dolgunk. Sokkal hajtósabbnak éreztük az idei versenyt a tavalyihoz képest, ezúttal sokkal jobban megizzasztottak minket a fiatalok. A nap során is kerestük erre a választ. Két lehetőség volt. Vagy én eresztettem le, vagy az ellenfeleink lettek gyorsabbak. Összehasonlításként elővettük az elmúlt év eredményeit és azt láttuk, hogy tavaly 6:20:5-öt mentünk Csákberényen. Idén elsőre 6:20:3-at. De a második körben ez már kevés volt, mert Ráti Gergőék 6:13-al, Dudás Gergőék pedig 6:17-el jöttek le 6:19:2-vel csak a harmadikak lettünk. Határ Attiláék pedig az első szakaszt nyerték meg, kár hogy a következőn kiestek. Nagyon úgy látom, hogy ezek a srácok ügyesek, lesz belőlük valami. 🙂 A győzelem meglett, de nagyon figyelni kell a fiatalokra a jövőben. Sajnáltuk, hogy elmaradt az utolsó gyorsasági, azt pedig különösen, hogy egy baleset miatt törölték, mert ott biztosan mindenki rádobott volna még egy lapáttal az előző körben mutatott teljesítményére. Szerintem mi is, mert nagyon bántott volna, ha éppen Oroszlányon náspángolnak el minket az ellenfeleink. Kár, hogy így ért véget a futam.

Küzdelmes meccsen vagytok túl. Milyen volt a versenyetek?

Technikai gondunk nem adódott, minden rendben volt, a szervizben csak megsimogattuk a Citroenünket, hogy érezze a törődést. Kalandunk, ki, be, és túlcsúszásunk nem volt. Szerintem elég összeszedetten versenyeztünk. Küzdöttünk, hajtottunk, le a kalappal a „kiskölykök” előtt. Oda kellett tenni maximálisan magunkat a gyorsaságikon. Tavaly minden szakaszt meg tudtunk nyerni, hát idén nagyon nem így lett. De egy ilyen győzelemnek van igazi sportértéke, óriási élmény volt ekkora csatákat vívni.

Folytatás? Idén is előhúzzátok Veszprémben a nyulat, vagyis az oroszlánt a kalapból?

A Peugeot-val biztosan nem állunk rajthoz Veszprémben. Mivel a saját autónkhoz nincs murvás futóművünk, így beszélgettem Bakó Lacival, reméljük, hogy tud nekünk adni egy autót a soron következő futamra. Tavaly is csak a futómű hiányzott a Citroenünkhöz Veszprémbe, a Peugeot 106 csak egy vészmegoldás volt, kudarcot is vallottunk vele, nem akarunk újra feleslegesen időt és energiát pazarolni a semmire. Most úgy vagyunk vele, hogy ha Laci, és a Bakó Rally Team tud nekünk autót biztosítani, akkor megyünk Veszprémben, ha pedig nem, akkor nem. Bizakodóak vagyunk, mi szeretnénk ott lenni a Veszprém Rallye-n.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!