Bartha Nándi és Andó Zoli hamar kiállt a szombathelyi futamon, de mégis célba értek, ami egy új autóval, egy 104 kilométeres versenyen mindenképpen hasznosnak mondható. Nándiék, Székesfehérváron csakis ugyanerre vágynak majd, azzal a kitétellel, hogy ezúttal szeretnék, ha a mezőnyben gurulhatnának át a célkapun. Bartha Nándorral beszélgettünk.

Vezettél már murván az Iseum Rallye előtt?

Igen, de nagyon régen. Körülbelül hét évvel ezelőtt, egy Mikulás Rallye-n ültem legutóbb murván, a volánnál. Elég eltérőek voltak a pályák akkor és most, ráadásul nem ma volt az a verseny, úgyhogy az akkori tapasztalataim teljesen a feledés homályába merültek. Nemigen vettem hasznukat Szombathelyen. Mondhatom, hogy a nulláról kezdtem meg az újraismerkedést a laza talajjal.

Volt sok munkátok Miskolc után a kocsival?

Nem unatkoztunk, de elég jól kibírta a hazai versenyünket a Peugeot-nk. Emeltünk a hasmagasságán, leburkoltuk az alját, aztán pedig igyekeztünk lelkileg és fejben is ráhangolódni az Iseum Rallye-ra. A hivatalos teszten nem vettünk részt. Mi akkor teszteltünk, amikor Szelestén nekikezdtünk az első gyorsaságinak.

Sokáig sajnos nem tartott sem a teszt, sem a versenyetek. Mi történt?

Szelestén jól lejöttünk, ám a Rallye Katlanban problémánk adódott. Addigra túlontúl felbátorodtam, bevallom, hogy elszaladt velem egy kicsit a ló. Összességében minden kiadta és én elhittem, hogy jó az, amit csinálunk, ezért csúsztunk be egy árokba. Nem volt gond, nem sérült meg a kocsink, csak nem indult be a motor. Így kiestünk, szuperrallyeval folytathattuk a versenyt a második napon. Vasárnap már tét nélkül, de nagyon élvezetesen autóztunk. Bátrabban használtam a kéziféket, és a féktávokra is sikerült aránylag rátalálnunk. Egyetlen egy túlcsúszás színesítette a futamunkat. Zoli nem sokkal előtte megkérdezte, hogy szerintem mennyire mondja jól az itinert, és hogy mennyire hallgatok rá? Mondtam neki, hogy minden oké, ne aggódjon. De még azon a szakaszon bebizonyítottam, hogy teljesen rá hagyatkozok, mert egyszer később mondott be egy kanyart, mint ahogyan azt kellett volna, és azonnal túlcsúsztunk. Ezt az egy esetet leszámítva minden tökéletes volt. Végül, ha versenyen kívül is, de célba értünk. Az új építésű kocsink a második versenyét is komolyabb technikai hibák nélkül abszolválta, ami számunkra nagyon fontos információ. Ha nem hibázok, ezt néhány ponttal és talán két kupával gazdagabban is megtudhattuk volna. Egy gondunk van csupán, amire nem találtunk eddig megoldást. Egyszer-egyszer leáll a motor és nem akar újraindulni. De szerintem nyomon vagyunk, Székesfehérvárig remélem, hogy ezt is tudjuk orvosolni. A következő futam után elárulom, hogy sikerült e elhárítanunk ezt a problémát.

Tehát Székesfehérváron találkozunk.

Igen, ott leszünk a fehérvári futamon. Fontos lesz, hogy ezúttal mezőnyben érjünk célba, mert kellenek a pontok, Szombathelyen jól éreztük magunkat, de sok pontot elhullajtottunk. Nagyon oda kell figyelnünk, célba kell érnünk és vissza kell hozni valamennyit az Iseum Rallye-n elhullajtott pontjainkból. Székesfehérvárról elég sok tapasztalatom van, de kizárólag a jobb oldalról nézve. No, ezeket kell majd hétvégén átültetnünk a bal oldalra.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!