Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Bodogán Ferenc: Inkább megóvtuk a motort

Bodogán Feri és Molnár Tomi egy ideje nincs jóban Isis istennővel, hiszen az Iseum Rallye az elmúlt két esztendőben nem akart összejönni nekik. De Feriék nem tétlenkedtek sokáig, gatyába rázták a kocsijukat, hiszen nyakunkon a Székesfehérvár Rallye, ahol szeretnék, ha bepotyogna néhány, a Szombathelyen elhullajtott pontok közül is a tarsolyukba. Bodogán Ferenccel beszélgettünk.

Miskolcon csak szuperrallyeval értetek célba. Mit javítottatok, hogyan készültetek az Iseum Rallye-ra?

Sokat nem kellett szerelnünk a kocsin, csak a hengerfejjavítás utáni „apróbb ráncokat varrta fel” Orbán Norbi a motoron. Visszaszereltük az erőforrást a helyére, átállítottuk a lengéscsillapítókat murvára, kitakarítottuk és lemostuk a kocsinkat, aztán elindultunk vele Szombathelyre. Vagyis egészen pontosan előbb Káldra, mert részt vettünk a hivatalos teszten, ami nem sikerült túl szerencsésen, mert összetörtem az autót. Mai napig sem tudom, hogy hogyan, de elúszott az Ladánk hátulja, kicsúsztunk, és lepucoltunk egy kerítést. De hála az égnek volt annyira ügyes a csapatom, hogy egy szombathelyi szervizben, – amit a pécsi Kálmánczy Balázsék segítségével találtunk meg – megjavította a kocsit és eltüntették az általam összehozott fénysérülést, – meg a többi kárt is – így el tudtunk rajtolni a versenyen.

Tavaly elég pechesen ért véget a szombathelyi hétvégétek, és idén sem alakult sokkal jobban. Mi történt veletek?

Nem volt az annyira rossz, ezúttal csak a legvégén nem jött ki a lépés. Az első gyorsaságin rögtön a géposztályunk második helyét szereztük meg, ennek pozitívumaként értékeltük, hogy már a legelső szakaszon jó időt tudtunk elérni. Azért lepett ez meg, mert azt gondoltam, hogy a teszten átélt pity-puty még bennem lesz. De nem volt probléma. A katlanban arra lettünk figyelmesek, hogy a futómű iszonyatosan elállítódott, de a hiba okára sajnos csak a nap legvégén jöttünk rá. Az ugratókkal tűzdelt pályán igazából egyszer sem tudtunk jót menni, mert ott mindig sokkal erősebben éreztette magát a futómű hibája. Plusz még sikerült 30 másodpercnyi büntetést is bezsebelnünk, amivel lecsúsztunk a géposztályunk dobogójáról. Sőt, ha jól számoltam, akkor az első helyről várhattuk volna a folytatást, a bünti nélkül. A futómű problémáját szerintünk az okozta, hogy a pályabejáráson nagyon szétcsaptuk a pályát, és amikor felszáradt rettenetesen kátyús, dobálós lett a talaj. A nap zárásaként nagyon kemény volt a szerviz, a srácok futó percig dolgoztak, de az 50 perc után még a reggeli 20 perces szervizben is akadt teendő bőven, ám mindent megoldottak, tökéletes kocsival vághattunk neki a vasárnapi szakaszoknak. Az első körben egyetlen egyszer túlcsúsztunk, ettől eltekintve szinte hibátlan volt minden. Hosszúperesztegen azt éreztük, hogy defektünk van, de szerencsére „csak” a jobb hátsó lengéscsillapító adta fel a harcot, mechanikailag sérült meg. Emiatt az etapon is óvatosnak kellett lennünk, de mindenhová időben odaértünk. Az utolsó körünk is jól kezdődött. Farkaserdőn jót mentünk, de a power stage kb. 3-4-ik kilométerénél technikai hiba jelentkezett, ami a motort újra hengerfejessé tette, mi pedig a további károk elkerülése, és a motor megóvása végett inkább feladtuk a futamot. A kategória második helyéről kellett kiállnunk. Ha belekalkuláljuk, hogy Vizelli Kareszéknak is akadt gondja az utolsó szakaszon, még az első helyet is behúzhattuk volna a géposztályban. De ilyenről, hogy ha és volna, ugye nem beszélünk a rallye-ban. 0 ponttal tértünk haza.

Nem barátotok a Szombathely Rallye…

Nem. 🙂 🙁 A szervizesem meg is jegyezte, hogy tavaly is pontosan ugyanoda kellett értünk jönni, mint idén.

Mit lehet tudni a folytatásról?

Megyünk Székesfehérváron, éppen a karosszériásnál van az autónk, remélem, hogy a verseny előtt egy héttel, lefestve kapjuk majd vissza. A motor, valamint a váltó is elkészült, és szerintem mi is készen állunk. Tesztelni, a rengeteg elfoglaltságunk miatt nem biztos, hogy eljutunk a futam előtt. Úgy gondolom, hogy ezúttal óvatosabban, megfontoltabban fogunk majd menni Fehérváron. Bevallom, hogy egy kicsit erősebb az ORC, mint ahogyan azt én a bajnokság rajtja előtt gondoltam. Időben, munkában, versenytávban és költségekben is. Lehet, még nem döntöttük el, de megeshet, hogy Székesfehérvárra csak használt gumikat viszünk magunkkal. Az viszont 100%-ig biztos, hogy ott leszünk a következő fordulón is a rajtban, mert nagyon kedveljük a fehérvári szakaszokat.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük