Hofbauer Tomi és Harmos Gergely kategóriagyőztesként érkezett meg Szombathelyre, ahol ott folytatták, ahol Borsodban abba hagyták. Élre álltak, de a technika ördöge ezúttal kibabrált velük. Székesfehérváron Tamásék arra készülnek, hogy saját tempójukban autózva, a hondás kategóriatársak nyomában maradnak, és a lehető legtöbb pontot gyűjtve érkezzenek meg a célba. Hofbauer Tamással beszélgettünk.

Miskolcról kategóriagyőztesként utazhatok haza. Mivel telt az időtök Miskolc és Szombathely között?

Túl nagy feneket nem kerítettünk a felkészülésnek. A pályabejárás előtt nem sokkal tudhattuk meg, hogy melyik pályák várnak ránk, így videózni sem volt túl sok lehetőségünk az Iseum Rallye-t megelőző időszakban. Szerencsére én korábban már mentem navigátorként többször is a vasi szakaszokon, volt elképzelés arról, hogy mire számíthatunk a versenyen. Szerencsére tudtunk egy kicsit tesztelni, a csapatunk rendezett egy kis házi, murvás tesztet, ahová, a nagyobb autók közé nekünk is sikerült beférkőznünk. Legalább tudtunk egy kicsit mozogni a kocsinkkal murván és megismerkedhettünk a murvás gumik tapadásával, valamint a féktávokkal is. Azt gondolom, hogy sikerült felkészülnünk a futamra.

Milyen volt a versenyetek?

Az első napon minden rendben volt és folytattuk a Miskolcon megkezdett jó szériánkat, az élen zártuk az első napot. Minimális, néhány másodperces előnyünk volt csak, de az is elég volt a boldogságunkhoz.

Ennek megfelelően másnap is ugyanezt a bevált taktikát kezdtük el alkalmazni, a saját tempónkat autóztuk a harmadik, farkaserdei szakaszon. Jól tettük, mert újabb gyorsaságit nyertünk meg, növeltük az előnyünket a 7-es kategóriában. De a következő, hosszúperesztegi pályán, egy féktávon eltört Suzukink egyik féltengelye, ami a versenyünk végét jelentette. Műszaki hiba miatt álltunk ki az élről.

Féktávon? Nem kigyorsítást akartál mondani?

Nem. Féktávot. Mire ki akartunk gyorsítani már semmi erő nem ment át, csak bőgött a motor. Ezen mi is nagyon meglepődtünk. Akárhogy is volt, rettenetesen sajnáltuk, mert sok pontot gyűjthettünk volna. De ilyenek ezek a technikai sportok…

Hol találkozhatunk legközelebb veletek?

Székesfehérváron. Jól ismerem a fehérvári gyorsaságikat, főleg navigátorként, majd megpróbálom átültetni ezen ismereteimet a vezetésbe. Nekem konkrétan az egyik kedvenc versenyem a Székesfehérvár Rallye a versenynaptárban. Aztán pedig a másik kedvencem a Veszprém jön. Szeretnénk jól szerepelni, de láttam a nevezési listán, hogy nem lesz könnyű a dolgunk, mert többek közt Szepesi Marciék is újra ott lesznek a géposztályban, fel kell kötnünk a gatyánkat, ha a nyomukban szeretnénk maradni. Mintegy 40-50 lóerő a hátránya a Suzukinknak, a Hondákkal szemben, így elsősorban arra koncentrálunk majd, hogy célba érjünk és pontokat szerezzünk. Nem akarjuk mindenáron felvenni a versenyt a Hondásokkal. De ha sikerül, akkor elkapjuk őket. Ha mégsem sikerül? Szerintem akkor sem kell majd szégyenkeznünk, ha mögöttük fogunk beérni a célba.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!