Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Ifj. Kanyik Antal: Egyetlen kanyaron dőlt el minden

Tempósan, ritmusosan, a géposztály élmezőnyében autózott Ifj. Kanyik Anti és Nyirfás Julcsi a Velenje Rallye-n, de egy visszafordító becsapta a pilótát. Emiatt ezúttal kupák nélkül tért haza a Kanyik Motorsport párosa Szlovéniából, ám újra bebizonyították, hogy az ismeretlen pályákon is roppant gyorsak tudnak lenni. Ifj. Kanyik Antival beszélgettünk.
Csütörtökön érkeztünk meg Szlovéniába, ahol a pályabejáráson nagyon tempós, de mégis technikás pályákkal ismerkedtünk meg. A tréningen azt gondoltuk, hogy az ausztriai és a horvátországi gyorsaságikhoz képest kicsit könnyebb a pályák felírása, ám nehéz lesz élesben, a szakaszokon gyorsan menni. A versenyen rá kellett jönnünk, hogy teljes mértékben igazunk volt. Most azt érezzük ez volt az eddigi legnehezebb feladat a három eddigi Mitropa kupás versenyünkből, és nem könnyítette meg a feladatunkat az sem, hogy 15 órán keresztül zajlott a verseny, ami nagyjából a kétszerese egy itthoni versenynek – árulta el kezdésként Ifj. Kanyik Antal. A pénteki, színvonalas rajtceremónia után, szombaton reggeltől, egészen késő estig tizenkettő gyorsasági szakaszt kellett teljesítenünk. Négy pályán versenyeztünk, mindegyiken háromszor autóztunk és volt részünk kalandokban rendesen. Jó hangulatban kezdtük a napunkat, már az első szakasz rajtjától, azonnal jó ritmusban, gyorsan tudtunk haladni, de az első gyorsaságin mégis magunkra ijesztettem egy alkalommal. Egy nyújtott balos kanyarban a kocsink oldala lelógott az árok szélére, de szerencsére nem lett gond végül, hamar elkaptuk újra a fonalat. A népes géposztályunk első két helyén álló versenyzőpárossal nem tudtunk lépést tartani, de a harmadik és a hatodik hely között parázs csatákat vívtunk az ellenfeleinkkel. A helyi menőkkel fel tudtuk venni a tempót, másodpercekre voltunk egymástól.

A megcsúszásokat egyetlen kivételtől eltekintve mindig korrigáltam, de éppen ezen az egyen úszott el a jó eredményünk. A nyolcadik szakaszon tudtam, hogy az előttünk álló, bal6-os, visszafordítós kanyar nagyon piszkos, nagyon felhordásos lesz. Befordultunk, már majdnem megvolt a kanyar, de hibáztam és beestünk az árokba. Olyan szerencsétlenül, hogy fölakadt az autónk, mozdulni sem tudtunk. 10-12 szurkoló azonnal a segítségünkre sietett, és ráadásul profi rallyera járó társaság volt, mert akadt náluk vontatókötél is. Akasztották be a karabinert, húztak ki minket, de nagyjából öt és fél percbe telt mire visszarakták a Peugeot 208 R2-t az útra. Nagyon hálásak vagyunk nekik ezért. Az autó nem sérült meg, a kuplungot sem égettem le, mi is rendben voltunk, ezekben legalább szerencsénk volt, ha már így alakultak a dolgok. Ennek a kanyarnak a környéke volt a mumusom a Velenje Rallye-n. A következő körben, a következő kanyart nem bírtam normálisan megcsinálni, majd a harmadik körben nem sokkal távolabb majdnem defektet kaptunk, de a jól működő Hankook gumik bírták a strapát. Az árokjárásunk után a nyolcadik helyre estünk vissza az értékelésben. Hamar összeszedtük magunkat, harmadik időket sikerült autózni a géposztályban, tartottuk a lépést az élmezőnnyel, csak az öt és fél perces hátrányunkkal nem tudtunk mit kezdeni. Esély nem volt rá, hogy ledolgozzuk, így a beállításokat próbálgattuk, kipróbáltunk olyanokat is, amiket eddig nem ismertünk. Érdekes volt az is, hogy az egyik gyorsasági szakasz aszfaltja annyira csúszós volt, – még szárazon is – amilyenen még a pályafutásom során egyszer sem versenyeztem. Megesett, hogy az autónk nem akart elkanyarodni rajta, hanem alászedett kormánnyal csak ment tovább egyenesen. Komolyan azt hittük, hogy defektet kaptunk. Ismertük, hogy ilyen tulajdonságai vannak a fehér aszfaltnak, de ez most mégis nagyon meglepett. Sokat tanultunk és összességében örülhetünk, hogy célba értünk. A rendezés kifogástalan volt, minden óramű pontossággal, az időtervnek megfelelően történt a futamon ­– összegezte a tapasztalataikat Anti. Köszönöm ezt a remek hétvégét a szponzorainknak, a csapatunknak és Julinak is, aki ismét kifogástalan munkát végzett, tökéletes segítőm volt a Velenje Rallye-n.

A folytatásra minden bizonnyal augusztus első hétvégéjén, a Baranya Kupán kerül majd sor, mi alapvetően a komlói megmérettetésre összpontosítunk. Az autónk felkészítésének, – bár még van időnk addig bőven – a hazaérkezésünk után azonnal neki is láttunk, mert mutatkozik némi esélyt arra, hogy a mecseki futamot megelőző olaszországi futamra is eljuthassunk. Nem szeretnénk sem kapkodni, sem pedig a felkészületlenség miatt lecsúszni a versenyről, ha mégis minden feltétel adott lesz ahhoz, hogy rajthoz állhassunk július 6-7-én a Rallye Casentino-n, Toscana-ban.

Photo: MGR Images / Uros Modlic

Köszönjük a segítséget!
Kroon Oil, Elaforg 2000 Kft, Exclusive Tours, és Exclusive Change, Hidra Kft, Hidra Kecskemét, Pentolt, Alpha industries, Kanyik autószerviz, 3D iclone, Schőn kerékszerviz

Elérhetőségek:
Facebook: https://www.facebook.com/kanyikmotorsport
Instagram: https://www.instagram.com/kanyikmotorsport/
Honlap: http://kanyikmotorsport.hu/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük