Óriási fába vágta a fejszéjét a Rallye2 Bajnokság 2010-es abszolút győztese, Bereczki Norbi és a Rallye2-esek versenyzői összekötője Géczy Tomi, amikor a fejükbe vették, hogy egy Suzuki Swift Sport-al rajthoz állnak az Európa Bajnokság, júniusi, ciprusi futamán, amit ráadásul csak főpróbának szánnak. Hogy mihez? Elmesélte nekünk Bereczki Norbi.

A Bereczki Norbert-Géczy Tamás-Suzuki Swift 1.6 sport trió számára az idei esztendő első komoly bevetése a júniusi, ciprusi, ERC futam lesz. A debreceni duó egy fél éve ült utoljára a versenyautóban, és azért kellett ennyi időnek eltelnie a folytatásig, mert már régen tervbe vették, hogy egy igazán nívós futamon szeretnének részt venni. Szándékosan nem azt mondják, hogy megmérettetni magukat, mert egy olyan autótípussal vágnak neki a versenynek, ami nem megszokott manapság Magyarország rallyepályáin sem, és ez az állítás az ERC mezőnyére hatványozottan igaz, így elsősorban a ciprusi terep felmérése lesz Norbiék feladata a futamon. A Suzuki Swift sport nem egy R2-es autó, ahogyan azt Norbitól már megszokhattuk, ezért az ERC3 mezőnyébe kell majd helytállniuk vele. Az Európa Bajnokság részét képző ciprusi verseny egy hamisítatlan rallye-nak mondható, már csak a versenytávból és a pályák adottságából kiindulva is. A Földközi-tenger keleti medencéjének nyári forróságban, murvás talajon, mintegy 250 gyorsasági kilométere vár a párosra, ahova már június elején elindul a hajó, hogy átvigye a versenyhez szükséges szerviz és versenyfelszereléseket, illetve a versenyautó is ekkor abszolválja majd az utazás tengeri részét.  A csapat június 12-én indul, és érkezik meg a szigetre, ahol szinte azonnal megkezdik a felkészülést a három nappal később kezdődő, június 15-17 között tartó futamra. Magyarországra, a versenyzéshez szükséges holmik és a Suzuki is csak június végén érkezik vissza, így a csapatnak egy egész hónapos kalandban lesz része a Ciprus Rallye kapcsán.

Veszprém Rallye 2017 Fotó: ZsFotó RallyFeeling.hu

Tíz éve győzköd minket Tomi Cipruson élő barátja, Szilágyi Zoli, hogy menjünk el hozzájuk és versenyezzünk egy nagyot. Ennek most jött el az ideje. Mentálisan és fizikálisan is próbálunk felkészülni a versenyre, ami nem kis feladat, de tudjuk, hogy nem egyszerű egy ilyen talajú versenyre az autót sem felkészíteni – mondta el Bereczki Norbi a ciprusi futamra történő felkészülésük megkezdésekor. Mi most csak egy futamra készülődünk, de el sem tudja képzelni a földi halandó, hogy milyen erőfeszítéseket kíván azoktól a versenyzőktől egy ERC program, akik több, vagy bizonyos esetekben, akár az összes EB futamon részt vesznek egy évben. Nehéz pályák, trópusi forróság, autógyilkos szakaszok, és sok-sok kilométer vár ránk Dél-Európában, ahol amellett, hogy be kell tudnunk osztani az autót természetesen sietni is szeretnénk. Reménykedünk a sikeres célba érkezésben, illetve a tisztes helytállásban – vázolta föl a terveket a pilóta. Ezek azért is lennének fontosak, mert ha jól sikerül a főpróba Cipruson, akkor az idei évben jöhet még egy lengyel futam is. 2019-re pedig már beírtunk magunknak 3-4 Európa bajnoki versenyt a naptárba.  A cél tehát a cél, és az, hogy megismerjük az ERC milliőjét. Reméljük, hogy sok magyar zászlót fogunk látni a pályák szélén. Hajrá magyarok – zárta a beszélgetést Norbi.

Köszönjük a partnereinknek:

Interdairy Hungary Kft, Gran-Export Kft, Sea-Master Products Kft, Zsoltina 98 Bt, Vaanco Kft, Globallift Kft, SL Forg Kft, Félix Professional Kft, Metisz-Tomker Kft, Juhász-Média Kft.

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!