Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Szabó Norbert: Selyebre nagyon kíváncsiak lettünk volna

Hosszú kihagyás után eredményesen tért vissza Egerben Szabó Norbi, akit idén Tárkányi Sanyi segít a versenypályákon. Miskolcon sem volt sok panaszuk a kezdésre, de a kányi elágazásnál egy láthatatlan, ám roppant erős lézerkarddal hadonászó kis manó tönkretette a Ladájuk motorját, most pedig a Szombathely Rallye-t is igyekszik elvenni a Norbiéktól. Ez ellen küzdenek jelenleg a srácok. Szabó Norberttel beszélgettünk.

Egerben sikerrel tértetek vissza a Rallye2 Bajnokságba, több év kihagyás után, kupákat szereztetek az évnyitó futamon. Mivel telt az időtök ezután Miskolcig?

Egerben elég nyugodt körülmények között teljesítettük a versenytávot, az autó jól bírta, sok dolgunk nem volt vele Miskolc előtt. Csak a szokásos, klasszikus verseny előtti teendőket végeztük el, és a futóművön tekergettünk még egy keveset. Hamar rá kellett jönnünk a miskolci futamon, hogy rossz irányba indultunk el a kérdésben. Tesztelni nem volt időnk, ezért csak a hernádvécsei gyorsaságin jöttünk rá erre, és már korrigálni sem volt lehetőségünk a hibánkon.

Sajnos valóban esélyetek sem volt rá, mert nagyon hamar kiálltatok. Mi történt veletek Miskolcon?

A prológot nagyon vártuk, mert én imádok a salakpályán autózni. A salakpályára a feleségem ült be mellém, ennek már csak azért is örültem különösen, mert végre megmutathattam neki belülről, hogy miről is szól ez a sport, ám eközben igyekeztünk a nézőknek is autózni. Szombaton reggel a nyitó, hernádvécsei gyorsasági szakaszon elég jól letaláltunk, bár éreztem, hogy a futómű még mindig nagyon puha és, hogy jelentősen lehet rajta a későbbiekben keményíteni. Billegett alattunk a kocsi. Gondoltuk, hogy a harmadik, szinte autópálya minőségű  – és itt nem az M1-est vettem viszonyítási alapként – selyebi szakaszra ez a probléma megszűnik, leginkább arra a pályára lettünk volna kíváncsiak. Úgy szólt a taktikánk, hogy oda módosítunk is a beállításokon. De nem jutottunk el Selyebre. A második szakasz utolsó méterein megadta magát a motor. Mintha a fotocella valamilyen gonosz erőt sugárzott volna magából olyan volt komolyan ez a helyzet. Átértünk a célvonalon és iszonyatosan elkezdett kerregni a motor, le is állt, elment az olajnyomás. Elsőre azt gondoltuk, hogy eltört a főtengely. Itthon belenéztünk és azt láttuk, hogy leesett egy szelephimba, ez okozta a problémákat. A bentebb keletkezett károkat még nem mértük fel, annyira nem húztuk szét a motort, de igyekszünk, mert a Szombathely Rallye-n mindenképpen ott szeretnénk majd állni a rajtnál.

Ha nem áll össze a motor, akkor mi lesz?

Irány Székesfehérvár! De nagyon várnánk és akarnánk a murvás versenyt. Nagy murvarajongó vagyok. Minden adott az Iseum Rallye-hoz, időnk is lenne rá, már csak a motoron múlik a dolog. Bizakodunk, nem temetjük a lehetőséget, van a tarsolyunkban egy egyelőre nem publikus B terv is. Informálódunk a versenyről, olvastam Markó Tibivel egy interjút DuEn oldalán, komolyan mondom, hogy majdnem elsírtam magam, mert nagyon szimpatikus, amit Tibi csinál és most is egy remek rendezvénnyel várja a Rallye2 Bajnokság versenyzőit (is) Szombathelyre. Kár lenne kihagyni…

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.